Gå til innhold

Hva ville du mest vært av døv, lam eller blind?


Hva ville du vært?  

153 stemmer

  1. 1. Hva ville du vært?

    • Døv
      118
    • Lam
      20
    • Blind
      15


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ville nok vært døv. Det er det jeg ser på som det minste handicappet. Tenk hvis man er lam, da vil man aldri mer nyte godt av sex  :scared:

7850334[/snapback]

Har jeg også alltid lurt på. Hvis man er lam fra livet og ned, funker da alt der nede som det skal?

 

Noen som vet? Kjenner ingen lamme, og jeg gidder likssom ikke å gjøre meg selv lam for å finne det ut. :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg ville nok vært døv. Det er det jeg ser på som det minste handicappet. Tenk hvis man er lam, da vil man aldri mer nyte godt av sex  :scared:

7850334[/snapback]

Har jeg også alltid lurt på. Hvis man er lam fra livet og ned, funker da alt der nede som det skal?

 

Noen som vet? Kjenner ingen lamme, og jeg gidder likssom ikke å gjøre meg selv lam for å finne det ut. :p

7908207[/snapback]

 

Interessang tråd men kanskje noe absurd? Tanken på å "velge" mellom disse alternativene gir meg frysninger og jeg har problemer med å forstå hvor omfattende og vanskelig et slikt spørsmål må være hvis det skulle forekomme et individ.

 

Spørsmålet er svært innviklet men tatt i betraktning den medisinske framgangen vi har hatt ville jeg ha valgt lam. Man har i dag teknologi til å styre rullestoler gjennom "hjerne" kraft, via elektroder festet til skallen. Et liv uten syn eller hørsel kan ikke grundig forestilles. Helt utrolig at folk lykkes i å samler styrke og leve med det. Mørkt resten av ditt liv? Aldri høre fuglesang, fossefall eller musikk? ALDRI. Med en rullestol kan man komme seg ut blant folk, ha det godt.

 

Og EvenT; Nei er du lam fra livet og ned vil ikke kjønnsorganet ditt fungere. Det finnes ingen nerverespons og dermed ingen "aktivitet". Aldri sett filmen "Born on the Fourth of July"?

Lenke til kommentar
Noen som vet? Kjenner ingen lamme, og jeg gidder likssom ikke å gjøre meg selv lam for å finne det ut. :p

7908207[/snapback]

 

Ifølge Augustus Hill i Oz kan det fungere, men at du ikke har noen kontroll på det. Så du merker ingenting når du har sex, og du har ingen mulighet til å få ereksjon når du selv vil.

 

Hvis jeg husker rett.

Lenke til kommentar

jeg ville nok helst vært blind...

uten musikk er ikke livet vært å leve :p

+ at de andre sansene dine blir bedre... dvs. du hører bedre, føler bedre, lukter bedre osv... du merker ikke mye endringer hvis jeg ikke husker feil.. men allikevel :hmm:

Lenke til kommentar

Heller lam enn døv og/eller blind.

Døv = null musikk = død smurf

Blind = dårlig med scooterkjøring, filmtitting, lesing av yndlingsbøkene mine som ikke er oversatt til braille etc.

 

Lam i beina hadde gått helt greit.

Jeg hadde fått rullestol, fått trent opp armene, sluppet å gå rundt omkring og kunne sitte og slæge foran en skjerm eller med musikk på øra og bok i henda dagen lang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...