Gå til innhold

Hva ville du mest vært av døv, lam eller blind?


Hva ville du vært?  

153 stemmer

  1. 1. Hva ville du vært?

    • Døv
      118
    • Lam
      20
    • Blind
      15


Anbefalte innlegg

Valget kommer jo an på hvordan personen er. Hva han prioriterer i livet sitt og hvordan han lever. Slik som hvem ville du reddet av bestemora, kompisen og dama...

 

Et omvendt "luksusproblem"

7817911[/snapback]

 

Bye bye granny, you had good run!

Sorry kompis, men du har en snabel mellom bena.

 

Nei var ikke no vansklig valg det.

 

Men on-topic: Døv selvsagt.

 

Dere som sier dere ikke kan leve uten musikk, burde seriøst få andre prioriteringer. Man kan jo trossalt synge i hode sitt, så må komme med bedre grunn til å bli blind. Å nei, den nye CD'en til Celine Dion kommer neste uke, dilemma! NOT. Er man gammel så har man opparbeidet seg endel sanger man kan og liker, så slipper tenkte på nye.

Er man døv så kan man nesten gjøre som man vil uten at det hemmer tilværelsen.

Døv fabrikkarbeider = kos uten hørselvern, slipper å svette så enormt rundt øre-området eneste er litt kjipt hvis det er no gassalarmer el og du ikke ser varselslampene. :(

Lam er også uaktuelt, villa daua etter noen dager av for energi. Et liv uten å kunne bevege meg, er ikke no liv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blind, lett.

Å ikke kunne høre virker helt forderdelig, på alle måter, djeez.

Det virker helt forferdelig å ikke kunne prate vanlig med "vanlige" personer (les: personer som ikke kan tegnespråket, forøvrig rundt 95% av menneskene i landet).

Greit nok at du kommer antakeligvis til å begynne å menge deg med andre som er døve, men jeg føler meg så avhengig av evnen til å høre og prate at å miste det virker verre enn døden omtrent :dontgetit:

Lenke til kommentar
Så evig konge å "sammenlikne" lamme med døve og stumme.

7844665[/snapback]

Det å være døv, blind eller lam er alle ting som hindrer deg i å leve et "normalt" liv, og det er ting folk helst vil slippe å være. Derfor er det sammnelignbart.

 

Om det ikke er sammnelignbart medisinsk eller noe sånn bryr meg rett i venstre testikkel.

Lenke til kommentar
Valget kommer jo an på hvordan personen er. Hva han prioriterer i livet sitt og hvordan han lever. Slik som hvem ville du reddet av bestemora, kompisen og dama...

 

Et omvendt "luksusproblem"

7817911[/snapback]

 

Bye bye granny, you had good run!

Sorry kompis, men du har en snabel mellom bena.

 

Nei var ikke no vansklig valg det.

 

7840058[/snapback]

 

[Off topic]Haha[/Off topic]

 

Hmm. Står ingenting i første post om hvor i kroppen man er lam. Hadde heller vært lam i stortåa enn å være døv eller blind. ;)

Lenke til kommentar
Så evig konge å "sammenlikne" lamme med døve og stumme.

7844665[/snapback]

Det å være døv, blind eller lam er alle ting som hindrer deg i å leve et "normalt" liv, og det er ting folk helst vil slippe å være. Derfor er det sammnelignbart.

 

Om det ikke er sammnelignbart medisinsk eller noe sånn bryr meg rett i venstre testikkel.

7844695[/snapback]

Eg synest ikkje det å være lam kan samanliknast med å være døv eller blind. Du har ein handikap uansett lidelse, men er har du fullt fungerande armar og bein er du vesentleg meir sjølvhjelpen enn om du skulle sitte i rullestol heile dagen og få hjelp til absolutt alt.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Det å være døv, blind eller lam er alle ting som hindrer deg i å leve et "normalt" liv, og det er ting folk helst vil slippe å være. Derfor er det sammnelignbart.

 

Om det ikke er sammnelignbart medisinsk eller noe sånn bryr meg rett i venstre testikkel.

7844695[/snapback]

Ikke ta det som et personlig angrep :p Jeg synes bare det er morsomt ;)

 

Må også si at jeg tror det er STOR forskjell på hvordan forskjellige personer takler tilværelsen som f.eks. døv. Har en halvdøv jente i klassen min som er så utrolig sosialt utenfor, hu skjønner rett og slett ingen ting!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...