Gå til innhold

Hva ville du mest vært av døv, lam eller blind?


Hva ville du vært?  

153 stemmer

  1. 1. Hva ville du vært?

    • Døv
      118
    • Lam
      20
    • Blind
      15


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde vært kjekt å vite hva trådstarter legger i 'lam', da tenker jeg på om man skulle f.eks. være lam kun i beina, eller fra halsen og ned. Om det kun var beina som var lamme, hadde det vært noe mer "attraktivt".

7813072[/snapback]

Når jeg sier lam tenker jeg på såpass lam at man har vansker for å leve et vanlig liv. Ikke lam i venstre lilletå :p

 

Edit: Synes det å være døv, lam og blind er ganske sammenlignbart. Alle tre hindrer deg i større eller mindre grad i å leve et normalt liv. Når jeg sier normalt tenker jeg på ting som jobb, venner og å fungere i samfunnet ellers.

Endret av EvenT
Lenke til kommentar
Hadde vært kjekt å vite hva trådstarter legger i 'lam', da tenker jeg på om man skulle f.eks. være lam kun i beina, eller fra halsen og ned. Om det kun var beina som var lamme, hadde det vært noe mer "attraktivt".

7813072[/snapback]

Når jeg sier lam tenker jeg på såpass lam at man har vansker for å leve et vanlig liv. Ikke lam i venstre lilletå :p

7813592[/snapback]

Hadde vært litt kult då.

Ei tå mindre å fryse på.

 

"Eg er blitt lam......i venstre lilletå :w00t:"

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
trevakt, døve kan nyte musikk og kan kommunisere hvis døve er flinke å bruke stemme og lese lepper

 

EDIT; individ, person til person. Alle er forskjellige

7813138[/snapback]

Åssen kan et menneske som ikke kan høre, nyte musikk?

 

Edit: Quote fra en helt annen tråd kom inn her :S

Endret av Nstin
Lenke til kommentar
Stum, helt klart... jeg vil se, siden det er noe jeg gjør for det meste. Høre, jeg liker å høre musikk og andres stemmer. Jeg liker å gå og bruke kroppen. Er tragisk å bli lam når jeg begynner å bli avhengig av trening og andre ting jeg kan gjøre med kroppen.

7813154[/snapback]

Ja, onani er så godt at det er ikke noe jeg ville ga gitt opp.

Lenke til kommentar
Jeg ville valgt lam, selv om det å sitte i rullestol ikke er mitt aller største ønske.

7813656[/snapback]

Så du ville heller blitt lam enn å miste hørsel eller syn? Du vil få problemer med å kome inn i dei fleste hus, sjølv ikkje i det offentlege er alt så greit, alt må bli tilpassa din tilstand, du er avhengig av hjelp frå andre.

Lenke til kommentar

Skulle jeg vært lam skulle jeg i det minste vært det med stil. Jeg skulle hatt en slik heftig rullestol med skjerm og "snakkemaskin", slik som Stewen Hawking har.

 

 

Edit: Yoghurt og "Norge Rundt" er da fett det :)

 

 

Edit2: Hadde nettopp et av mine mange filosofiske øyeblikk og kom til å tenke på hvor kjipt det faktisk måtte ha vært å være blind. I hvert fall hvis det er medfødt; Bare tenk å måtte gå rundt uten å vite hvordan du så ut, eller hvordan et menneske i det hele tatt så ut. Tenk å ikke vite hvilken hår- eller hudfarge du har, og hvis noen sier det til deg vet du ikke hvordan fargen ser ut. ..sykt.

Endret av EvenT
Lenke til kommentar
Jeg ville valgt lam, selv om det å sitte i rullestol ikke er mitt aller største ønske.

7813656[/snapback]

Så du ville heller blitt lam enn å miste hørsel eller syn? Du vil få problemer med å kome inn i dei fleste hus, sjølv ikkje i det offentlege er alt så greit, alt må bli tilpassa din tilstand, du er avhengig av hjelp frå andre.

7813687[/snapback]

 

Hvis jeg måtte velge et av de nevnte alternativer så hadde det blitt lam, ja. Et liv uten musikk, fuglesang og mammas stemme er ikke noe liv. Og du kan forestille deg et liv der du ikke kan se noen verdens ting. Du formerer alt og alle inni hodet ditt.

Håper jeg blir bevart livet ut, og ikke får noen av delene.

Lenke til kommentar
Edit2: Hadde nettopp et av mine mange filosofiske øyeblikk og kom til å tenke på hvor kjipt det faktisk måtte ha vært å være blind. I hvert fall hvis det er medfødt; Bare tenk å måtte gå rundt uten å vite hvordan du så ut, eller hvordan et menneske i det hele tatt så ut. Tenk å ikke vite hvilken hår- eller hudfarge du har, og hvis noen sier det til deg vet du ikke hvordan fargen ser ut. ..sykt.

7813768[/snapback]

Det hadde vært jævlig kjedelig! :dontgetit: Man hadde jo ikke engang sett hvordan en dame ser ut! :ohmy:

Lenke til kommentar
Edit2: Hadde nettopp et av mine mange filosofiske øyeblikk og kom til å tenke på hvor kjipt det faktisk måtte ha vært å være blind. I hvert fall hvis det er medfødt; Bare tenk å måtte gå rundt uten å vite hvordan du så ut, eller hvordan et menneske i det hele tatt så ut. Tenk å ikke vite hvilken hår- eller hudfarge du har, og hvis noen sier det til deg vet du ikke hvordan fargen ser ut. ..sykt.

7813768[/snapback]

Det hadde vært jævlig kjedelig! :dontgetit: Man hadde jo ikke engang sett hvordan en dame ser ut! :ohmy:

7813949[/snapback]

 

Eller for å si det på en annen måte: En blind mann kan ha homsesex uten å vite om det.

Lenke til kommentar

jeg ville vært alt utenom blind. å sitte i en komfortabel motorisert stol å glane på en integrert datamaskin (som du styrer med øynene) 24/7 må jo være livet. :tease:

 

også kan du dra rundt i byen og si "kill me" med microsoft-Sam-stemme til tilfedige forbipasserende personer :dribble:

 

men uansett ville jeg hellere vært meg selv = frisk og rask :w00t:

Endret av hr_krabbe
Lenke til kommentar
Jeg ville valgt blind.

 

Fordi jeg heldre vill ha mulighet å kommunisere en å se.

Hadde jeg värt lam i hele kroppen måtte jeg alltid trengt hjelp av personer.

Såklart trenger man hjelp som blind, men ikke i samme grad som en som er lam.

 

Livet ville värt alt for kjedelig uten musikk, mulighet til å höre hva andre sier og kunne snakke til andre folk.

7813161[/snapback]

Ein som er døv kan fint kommunisere med andre, er det ikkje betre å sjå kvar gangfeltet er enn å prøve å lokalisere ein person som veit det og be om hjelp? Tenk langt, ikkje berre kva som er upraktisk med å være døv. Prøv å ta igjen augene og gå rundt i huset/leiligheten, etterpå putter du propper i øyrene og gjer det same.

7813463[/snapback]

 

Prøv å gå rundt med propper i ørene og kommuniser med folk.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...