Gå til innhold

Hva ville du mest vært av døv, lam eller blind?


Hva ville du vært?  

153 stemmer

  1. 1. Hva ville du vært?

    • Døv
      118
    • Lam
      20
    • Blind
      15


Anbefalte innlegg

Hei

 

 

Jeg lurer litt på hva folket inne her helst ville vært, hvis dere måtte velge en av følgende "handicap": å være døv, å være blind eller å være lam. Kom også med en liten begrunnelse, slik at ikke dette blir en ren telletråd.

 

Selv ville jeg nok vært stum. Når man er døv kan man ikke høre musikk, når man er blind kan man ikke se på damer eller se på tv og når man er lam kan man ikke gå. Når man er stum derimot, da kan man ha en slik fet vibrasjonsgreie som man holder inntil halsen og får sånn robotstemme med.

 

Hva sier dere?

 

Håper en moderator kan snekre sammen en poll også :)

 

 

Edit: som den kjipingen jeg er kan dere ikke velge å være stumme lenger...da blir det for lett :)

Endret av EvenT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm...

 

ville vært stum ja, jeg hadde ikke klart å leve uten musikk og film...

 

og å være lam må jo være det verste av alt

og det å være stum kan løses med enten en sånn greie inntil halsen, eller man kan faktisk skrive på på en dings som sier det man skriver...

Lenke til kommentar

Eg ville vært stum, er du stum vil du samtidig ha problemar med å snakke sidan du aldri høyrer korleis ord blir uttalt. Ved å være stum får du med deg alt, men kan ikkje alltid kommunisere tilbake, heller det enn å gå rundt og ikkje høyre ein døyt eller ikkje sjå noko som helst.

 

Edit: Stum var ikkje lengre eit alternativ nei, då må det bli døv. Å være lam kan ikkje være noko til greie, ei heller blind, er du døv kan du i det minste fungere noko lunde normalt i kvardagen, meir enn du kan sei om ein som er lam eller blind.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Stum var et alternativ, men det ble lite fair å sammenligne det med de mer heavy handicapene og det ble derfor fjernet :)

 

Valget er ganske vanskelig, å være døv for meg ville jo si at jeg ikke kunne hatt noen av de hobbyene jeg har i dag. Å spille gitar når man er døv blir likssom litt tafatt.

 

Når man er blind kan man ikke vite om det står en person rett foran deg, eller når du går rundt i et rom kan du ikke vite om det er flere i rommet.

 

Er det forresten sant at blinde folk får supergod hørsel?

Endret av EvenT
Lenke til kommentar
Valget er ganske vanskelig, å være døv for meg ville jo si at jeg ikke kunne hatt noen av de hobbyene jeg har i dag. Å spille gitar når man er døv blir likssom litt tafatt.

Du mister musikken ved å bli døv, ja, men om du tenker litt lengre enn dei neste timane så skal du faktisk leve eit heilt liv med dette handikappet, ville du vært blind heile livet for å kunne spele og lytte til musikk eller heller ofra den delen og kunne sjå?

Lenke til kommentar

Selvom jeg ikke har reflektert lenge over temaet, hadde jeg sannsynligvis valgt å bli blind. Når man er døv blir også taleevnen kraftig redusert. Dessuten kan man lære å navigere uten bruk av syn. Hadde også vært drit å aldri høre musikk eller om noe skjer bak deg. Jeg hadde blitt mye mer paranoid av å ikke kunne høre enn å ikke kunne se.

 

I tillegg har jeg ikke så veldig bra syn, hvilket gjør valget enklere, men jeg tror jeg hadde valgt å bli blind uansett.

Lenke til kommentar
.....

Hadde også vært drit å aldri høre musikk eller om noe skjer bak deg. Jeg hadde blitt mye mer paranoid av å ikke kunne høre enn å ikke kunne se.

,,,,,

7812825[/snapback]

 

 

hva med at du hører noe som skjer bak deg, men du ser ikke hva som skjer, hvem det er osv...

vil tro det er værre enn å ikke høre hva som skjer, men ha mulighet til å faktisk se det...

 

 

Jeg ville nok valgt døv, da det blir minst omstilling i hverdagen, og se ting, å f.eks se på tv, nyheter osv

 

 

man har tv for døve, men ikke blinde(f.eks på nyhetene:"som disse bildene viser, så har....)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...