Gå til innhold

1024 crucial 3200 + 2x512 brikker sammens

Marshall939

Anbefalte innlegg

Er en lignende tråd tidligere,men jeg våger likevel en egen post.

har kjørende 2X512 TwinMos Pc3200 cl2.5 ddr dimm brikker i dual slot på dfi lanparty nF4 ultra-D.Fikk tak i en Crucial 1024 brikke Pc3200 400hz.Plugga vekk dual channel oppsettet mitt og miksa de 3 brikkene med forskjellig oppsett,men når jeg skal boote så piper det under oppstart og den booter ikke.hver for seg så funker brikkene greit.Da rambrikkene er iorden så er det vel noe med oppsettet i slotene.har lest meg frem til at slot 1 da bør 1gb brikken stå,mens 2 på 2X512 bør følge på med slot 2 og 3?

Noen som har et greit svar på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi det ellers blir ujevnt med minne når de skal kjøre i dual, brikkene vil ikke kunne samarbeide og hele systemet vil bli ustabilt, det er også derfor man får kjøpt egne avbalanserte Dual-Channel brikker.

Men i Marshall939 sitt tilfelle er der kanskje noe annet som også stopper deg. Om du sjekker manualen for ditt hovedkort. Der kan du lese i FAQen på side 7 at DFI ikke råder en til å bruke nettopp 3 brikker på hovedkortet ditt på grunn av at minnekontrolleren ikke alltid klarer å skille mellom dual og single channel minne. Og på side 19 finner man guiden for minneslottene, der finner man fort ut hvor de forskjellige brikkene passer best. Der finner du også noen bra råd angående instillinger du bør bruke om du velger å kjøpe en ekstra 1024 MB brikke.

Lykke til :)

Endret av Bugs_Bergen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...