Gå til innhold

Musikk: Støy: Jæveltango - Diverse låter

Anbefalte innlegg

Har nettopp begynt å lage støy under navnet Jæveltango, og FS01 er mitt siste storverk. Litt rytme, litt wallnoise, litt cut-up og masse feedback er stikkordene.

Urørt-sia mi kan beskues her.

Utstyret mitt er svært begrenset. Alle lydene er laget ved hjelp av to små gitaramps kobla sammen i alle utganger, noen ganger med en råtten kabel som lager lyd om jeg tar på den visse steder. Lyden blir så spilt inn, og satt sammen i Garageband. I det siste har jeg eksperimentert en del med rytmer og oppbygging, og de to siste sporene er en god del mer tilgjengelige og strukturerte enn de første to. Jeg liker de nyeste best.

Gi gjerne kritikk på komposisjon, rytme og konkrete tips til hvordan jeg kan bruke det bedre. Er det for forutsigbart, eller for kaotisk? Sleng inn enn kommentar her, eller i gjesteboka.

Gjerne i gjesteboka. Det er litt tomt der nå.

Endret av Zelm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei på deg.

Det beste er om du gir ut én låt av gangen, framfor å linke til sider som f.eks. nettopp Urørt. For mange vil dette virke for overveldende å gi tilbakemelding til, altså for mye. Hvis du kunne linke til f.eks. en låt av gangen, ville fokus bli sterkere og folk vil kanskje ha mer lyst til å gi tilbakemelding til den ene låta i første omgang.

Jeg får komme med tilbakemelding på en eller flere av låtene seinere ;)

Lenke til kommentar

Jeg har hørt Eyebleeder og får kommentere den.

Som den ene fyren på Urørt sa, kan jeg høre at du er inspirert av Merzbow. Jeg lurer på: Hva slags variasjon og grad av originalitet ser man etter i noise? Hva ønsker du å formidle i denne låta? Hva eksperimenterer du med? Hva er temaet? Hvorfor begynner låta så hinsides grusomt, men fortsetter mer lyttervennlig?

Har du hørt Black Sun Productions' remixalbum av Coil-låter? Plastic Spider Thing. Selv om det ikke er pur noise, vil jeg påstå at det er noise på sitt beste. I tillegg anbefaler jeg deg å eksperimentere med noiseelementer i mer tradisjonelle låter, sånn som f.eks. Nine Inch Nails, Carbon 12 og andre industrialfolk gjør.

Vil du høre annen norsk samtidsnoise, sjekk ut DJ Stalin goes noise, som kom ut i fjor høst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...