bergetun Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Finnes det ett program for Linux som kan koble til Windows XP's remote desktop "server". Jeg vet det finnes mange andre programmer men jeg trenger ett som kan koble til den som kommer med XP siden jeg driver familie/venne support over Remote desktop. Og jeg gidder ikke faa dem til aa installere andre eksterne remote desktop programmer paa sine maskiner. Og jeg har bestemt meg for aa se hvor lenge jeg kan klare meg uten aa ha ett Microsoft OS installert paa noen av maskinene. Eneste "hindringen" jeg har hatt med aa ikke ha Windows paa min maskin er : 1 . Mulighet til aa snakke (voice/video) over messenger (Dette er ogsaa ganske viktig siden jeg er i Australia og det er ganske kjekt (billig) aa kunne snakke med familie og venner hjemme i Norge over messenger. Vet det finnes GnomeMeeting men det blir litt for vanskelig for besteforeldre og foreldre, pluss at jeg enda ikke har faatt WebCam'et mitt til aa fungere enda. 2. Remote desktop til Windows XP maskiner, slik at jeg kan hjelpe min familie og venner hjemme i Norge. Ellers savner jeg ikke en eneste ting fra Windows [ Denne Melding var redigert av: bergetun på 2002-11-30 14:10 ] Lenke til kommentar
ponke Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 TightVNC og RealVNC, er mer eller mindre samme program, bare at det ene har flere valgmuligheter, begge finnes til i Windows XP og Linux versjoner. Ta et kjøpt søk på google. Lenke til kommentar
kosh Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 VNC kan vel ikkje kople seg på Windows XP's remote desktop "server". ??? Lenke til kommentar
Donaldoni Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Joda... Det finnes et program som heter rdesktop som benyttes opp mot Terminal Services i Windows. Husker ikke adressen til dette programmet, men det er bare å ta et søk på f.eks. google etter rdesktop og du vil finne det. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 http://www.rdesktop.org/ heter det og det er med i rh og mdk ++ flere andre distroer. jeg bruker kmerlin til msn, har ikke voice eller.no da men den funker og ligner mye på ms in sak. everyboddy har oxo kommet ut med en oppgradering for msn i forje uke. Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 30. november 2002 Forfatter Del Skrevet 30. november 2002 Rdesktop virker fint mot XP.. Takker for den.. AMSN er jo saa lik msn som det er mulig aa veare, bare saa synd man ikke kan bruke voice O/IP paa aMSN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå