Gå til innhold

SLI med 8800 GTX

weirdo

Anbefalte innlegg

Som det står på denne siden:

http://techreport.com/reviews/2007q1/gefor...li/index.x?pg=1

"A dual-card GeForce 8800 SLI rig will only use one connector per card. In theory, the additional connectors could be used in offset fashion to create daisy-chained configurations of three, four, or more cards, once proper driver support is available."

7812893[/snapback]

Forstod ikke helt hva de mente der. Noen som vil formulere bedre på norsk?

Takk for masse kreative innlegg :)

7813041[/snapback]

4x SLI

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som det står på denne siden:

http://techreport.com/reviews/2007q1/gefor...li/index.x?pg=1

"A dual-card GeForce 8800 SLI rig will only use one connector per card. In theory, the additional connectors could be used in offset fashion to create daisy-chained configurations of three, four, or more cards, once proper driver support is available."

7812893[/snapback]

Forstod ikke helt hva de mente der. Noen som vil formulere bedre på norsk?

Takk for masse kreative innlegg :)

7813041[/snapback]

Det de mener er at en SLI rig med to 8800 kort vil bare bruke 1 SLI-bro,

de ledige connectorene på kortene kan bli brukt til å lage en kjede/serie med

3, 4 eller flere kort, når drivere med støtte for dette blir klare.

Lenke til kommentar
Jeg har kjørt SLI med to identiske XFX-kort, og det gikk fint med en bridge. Det største problemet var at oppsettet ble CPU-begrenset, selv med prosessoren på 3,2 GHz. Man bør minimum ha E6600 @ 3,6 GHz for å dra skikkelig nytte av skjermkortene.

7813122[/snapback]

De skriver da i tester at en E6700 ville klart å holde følge med disse korta. Men jeg tenkte meg enten 1x E6600 + 2x 8800 GTX, eller 1x QX6700 + 1x 8800 GTX.

Edit: Bare det at jeg har hørt at det ikke holder med 850 W hvis du skal ha QX6700 og 8800 GTX. Ihvertfall ikke med SLI. Men på hw.no står det at denne bruker mindre strøm enn FX-62, og litt mer(mindre?) enn X6800.

Endret av weirdo
Lenke til kommentar

Vel, jeg har kun testet i 1680x1050. I høyere oppløsninger, som 1920x1200 og 2560x1600, kan det godt tenkes at ytelsen igjen blir begrenset av skjermkortene (O gru, for en tanke).

EDIT: Jeg kan ikke tenke meg at 850W blir for lite. Anantech kom til at systemet på full load trakk 520W fra strømnettet, eller grovt regnet 450W internt. Jeg kunne sikkert ha kjørt med to skjermkort på min 700W, men ettersom jeg har en del disker jeg ville være snill med puttet jeg inn en Hiper Type-R 580W i tillegg.

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

Etter hva de på hw.no viser her. Så bruker QX6700 mindre strøm enn X6800. Men da er PSU-Calculator helt på bærtur hvis de kom frem at med 2 gig ram, QX6700, SLI 8800 GTX trenge 1097 W.. Men ja, disse er ikke alltid pålitelige.

Men en E6600 ville vært stor "flaskehals" med 8800 GTX SLI? Den kan jo lett klokkes opp til et passe bra nivå. Jeg er ikke kjent innen overklokking, men har tenkt å lære meg det når jeg da skifter til C2D. Men 1x E6600 + 2x 8800 GTX blir faktisk billigere enn 1x QX6700 + 1x 8800 GTX.

Lenke til kommentar

jeg har fått erfare på den vonde måten ossen sli brua funker...

den overfører kun "bilder" av halve skjermen eller annenvert bilde.. sli brua mi hadde "litt" dorlig kontakt.. så hele skjermen flimra om den sto på annenvert bilde.. og halvparten flimra på den modusen der den tar halve bildet. jeg tenkte dette var MORRO.. opna opp siden på kabbinettet og lirka på sli brua.. da ble det mye grønnfarge blanda inn i bildet.. men joda.. det fiksa seg etter en restart. =) har ikke fått flimmer igjen.. var nokk VELDIG uheldig med sli brua mi.. jeg har en sån "bøylig" en fra asus :)

Lenke til kommentar
Etter hva de på hw.no viser her. Så bruker QX6700 mindre strøm enn X6800. Men da er PSU-Calculator helt på bærtur hvis de kom frem at med 2 gig ram, QX6700, SLI 8800 GTX trenge 1097 W.. Men ja, disse er ikke alltid pålitelige.

Men en E6600 ville vært stor "flaskehals" med 8800 GTX SLI? Den kan jo lett klokkes opp til et passe bra nivå. Jeg er ikke kjent innen overklokking, men har tenkt å lære meg det når jeg da skifter til C2D. Men 1x E6600 + 2x 8800 GTX blir faktisk billigere enn 1x QX6700 + 1x 8800 GTX.

7813274[/snapback]

jeg kan ikke tenke meg at 4 kjerner kan hjelpe for 3d ytelse i dagens spill.. spilla er somregel 1 trådet og yter desverre kun av 1 av kjernene

Lenke til kommentar
Selv har jeg bestilt 1x E6600 + 2x 8800 GTX, jeg venter på at det skal komme noen rimeligere/nyere Quad cpuer på markedet før jeg kjøper en.

7813324[/snapback]

Ja tenker slik jeg å egentlig. AMD påstår jo at sin 4x4 er minst 40% bedre (?) enn intel sin QX6700. Grunnet de har satt 4 kjerner sammen, og ikke 2 og 2 kjerner. Men jeg har da et ganske bra Intel hovedkort her, så jeg venter til Intel igjen lager en 4x4 som knuser AMD sin 4x4 igjen. :innocent:

Endret av weirdo
Lenke til kommentar

For de som ikke fattet det har jo jeg tenkt meg SLI 8800 GTX med E6600. Jeg lurer på en ting, og det blir litt offtopic. Det er en såpass liten ting så ville ikke vært vits å starte ny tråd.

Jeg må jo da kjøpe 2 ekstra strømledninger til skjermkort som finnes her, men kan jeg legge på 2 av disse i en OCZ 850 W?

Lenke til kommentar

Ja, det skal fungere utmerket. Men du kan da spare noen kroner å kjøpe den modulære Thoughpower'n til thermaltake, den er også 850w og noen hundrelapper billigere.

Men du trenger nok ikke 2 ekstra ledninger ettersom bildet der i alle fall viser en SLI certified logo. Hvis du bryr deg om at det er SLI certified kan du alltids se litt på denne siden: http://www.slizone.com/object/slizone_build_psu.html

Lenke til kommentar

Det var en meget bra link. Thermaltake er godkjent der ja. Men trodde de ikke var av de som ga det de lovet. Men en 850 W Thermaltake gir like mye kraft som 850 W OCZ? Noen som har erfaringer?

Ifølge hardware.no så har OCZ "6-pin/PCI Express kontakt: 2 stk".

Edit:

Ifølge hardware.no har Thermaltake 850 W "6-pin/PCI Express kontakt: 6 stk". Så hvis denne PSUen leverer det den skal, så går jeg gladelig ned i pris til denne. Jeg har da og planer om å bestille utstyret fra Netshop.no. Denne koster 1675,- på netshop.no, og på billigste 1430,-. Så egentlig bestiller jeg bare den fra netshop.no også fordi jeg ikke vil tjene noe på å betale 2 frakt som egentlig blir tilsvarende sum.

Endret av weirdo
Lenke til kommentar

Har bestilt en Thermaltake 850 W selv, og en povenstad her på forumet har den og er veldig godt fornøyd med den. Kan jo sitere han:

"Har testet litt mer nå - LØP OG KJØP!

Dette er en meget bra psu! Krefter nok i massevis og forholdsvis stille - med det mener jeg at har du noe som helst annet i kabinettet ditt som lager lyd, vil du ikke høre psu'en før du slår pc'en av (vifta i psu går i noen minutter for å kjøle ned elektronikken der inne. Er med å forlenge levetiden)"

Jeg tror den vil være et meget godt valg.

Lenke til kommentar
Har bestilt en Thermaltake 850 W selv, og en povenstad her på forumet har den og er veldig godt fornøyd med den. Kan jo sitere han:

"Har testet litt mer nå - LØP OG KJØP!

Dette er en meget bra psu! Krefter nok i massevis og forholdsvis stille - med det mener jeg at har du noe som helst annet i kabinettet ditt som lager lyd, vil du ikke høre psu'en før du slår pc'en av (vifta i psu går i noen minutter for å kjøle ned elektronikken der inne. Er med å forlenge levetiden)"

Jeg tror den vil være et meget godt valg.

7816669[/snapback]

Tenker jeg går for den da, i.o.m at jeg slipper å kjøpe ekstra ledninger i tillegg som du må til OCZ 850 W. I tillegg til at den er billigere :) Må nok legge litt penger i en CPU kjøler med det samme og, hvis du skal kunne få E6600 opp i et nivå der den flyter sammen med 2x 8800 GTX. Noctua er et meget godt valg har jeg hørt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...