Gå til innhold

Hvilken type spill foretrekker du? (KONSOLL)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I stedet for å liste opp sjangrene jeg spiller, tar jeg dem jeg ikke spiller: simulatorer og harde strategispill. Bilsimulatorer, flysimulatorer, togsimulatorer og denslags spiller jeg ikke fordi jeg innbiller meg at de tar mer tid og innsats å få gleden ut av enn jeg har. Harde strategispill likeså - på et eller annet tidspunkt blir det såpass komplisert at man må investere mer enn en halvtime eller time for å sette seg skikkelig inn i det, eller i hvert fall er det mitt inntrykk.

 

Dermed holder jeg meg generelt unna.

 

Av disse er det vel mest den første som finnes på konsoll, og selv den er vel neppe spesielt hardt representert, med seriene Gran Turismo og Forza som det nærmeste man kommer. Så ... jeg spiller omtrent alt på konsoll, vi kan jo si det slik. Dårlige spill får ikke leve lenge hos meg, men det er vel slett ingen sjanger. :)

 

Greit, en liten liste, da: Sjangre jeg har spesiell forkjærlighet for inkluderer plattformspill (fra Super Mario til Tony Hawk), eventyrspill (Gregory Horror Show, delvis Eternal Darkness), gåteløsning (fra Lumines til Kuru Kuru Kururin), actionspill (fra Zelda til Gears of War til skrekk), racingspill (Riiiidge Racer!, F-Zero og Wipeout), shoot'em up (Panzer Dragoon Orta, Rez), sniking (Thief: Deadly Shadows primært), hakk-og-hugg (God of War, Ninja Gaiden), rollespill (FF12, Mario & Luigi), sport (FIFA, Virtua Tennis, Table Tennis) .... og så videre. :)

Lenke til kommentar

Spiller først og fremst en del rpg. Spiller nesten aldri noe som er online. På konsoll går det en del i Jrpg med Final Fantasy i spissen (har snart brukt 150 timer på FF XII). På pc spiller jeg en del "vestlige" rpg som Morrowind og Might & Magic.

 

Spiller også en del strategi på pc, som f.eks Alpha Centauri, Civ-serien og C&C/Red Alert.

 

Ellers så er jeg glad i plattform spill som Super Mario og Yoshi. Er ikke så glad i kjørespill men spiller en god del Wipeout. Liker gamle shoot'em ups som R-type (men Turbographx ersjonen på VC var ikke så bra) og Xenon 2.

 

Men har ikke spilt en FPS siden Doom 2.

Lenke til kommentar

Må si jeg stiller meg ganske likt som deg.. Mye Jrpg som jeg spiller på konsoll.. Selv har jeg bare litt over 20 timer på FFXII, men det øker fort om dagen.. :p Ellers er jeg også veldig glad i Zelda sjangeren.. Og, gode plattformspill, som Super Mario 64..

 

Spill jeg aldri spiller er vel FPS og strategispill.. Er ikke kjempe glad i kjørespill heller, men synes det er greit å ha noen gode, for det er morsomt med multiplayer.. :) Ellers stiller mange party spill sterke.. Singstar var jo en favoritt lenge, og nå er det Guitar Hero som er det nye..Andre flerspiller spill, (altså flere enn 2..) som bomberman er helt hysterisk morsomt! :love:

Lenke til kommentar

Jeg spiller egentlig spill fra de fleste sjangere. 3. og 1. person action & adventure spill, bilspill, sportspill og RPG. Jeg har ekstra stor sans for FPS med et skrekkelement slik som Condemned, System Shock 2 og Undying. JRPG, strategi/management og flysimulatorer holder jeg meg stort sett unna....

Lenke til kommentar

Bilspill: PGR, Forza, har også hatt mye morro med NFS serien, savner Demolition Derby og Stunts. Liker også sånne som WipeOut...

 

RPG: Jade Empire, Kotor, Final Fantasy, Oblivion, Fable ++

 

Action/Adventure: Gears of War, Tomb Raider, Lost Planet, Fahrenheit, Dreamfall ++

 

Ren Adventure: skulle ønske det var noen å nevne på konsoll jeg har likt.. men det er old days denne var god.. Monkey Island, Day of the Tentacle, Indy, Amazon Queen, Maniac Mansion, Hand of Fate, Leisure Suit Larry.. kom tilbake!

 

Puzzle: Geometry Wars, Zuma, Lumines Live! +++

 

Party: Buzz!, Singstar, Fusion Frenzy

 

Sports: Ikke alltid like morro, men var stor fan av FIFA før og Hockey har blitt spilt endel..

 

Ellers er det vel mange andre mellomting som appelerer.. det må bare være morro å spille.. ellers så kan det være i hvilken sjanger som helst..

Lenke til kommentar

Liker godt FPS nå. Jeg er relativt ny til denne sjangeren (relativt ung alder og strenge foreldre har gjort at jeg har lite erfaring med denne typen spill). Koser meg nå, spesielt med Gears of War.

 

Liker også taktiske skytespil, som rainbow six etc.

Har alltid likt Zelda spillene, men andre spill som prøver på det samme har jeg ikke sansen for. Zelda stiller i en klasse for seg. Ikke noe poeng i å prøve å gjøre det samme. Selv om jeg nøt Twilight Princess merker jeg at jeg begynner å bli trøtt av den gamle "start som liten gutt- få grønn drakt og våpen - gjør noen tempel - redd verden med å beseire Ganon" oppskriften. Er glad serien skal gå nye veier.

 

Er ikke stor fan av frie, åpne spill. Eneste gangen i spill jeg faktisk har hatt lyst til å utforske er i Zelda og Elder Scrolls spillene. Er noe med stemningen. Andre åpne spill, som f.eks GTA og det elendige Just Cause (dårlig kjøp) har jeg ikke sans for.

 

Har alltid likt strategi og JRPG også, men det er to sjangere som gjentar seg selv litt for ofte. Har fått et nytt kick ut av company of heroes dog, og jeg håper at FFXII blir en litt annen opplevelse.

 

Har også spilt New Super Mario bros til DS en del. Fantastisk spill. Mario Kart er nok det eneste bilspillet jeg har likt, og har brukt mye tid på disse spilla (spes. i multiplayer)

Hater fightere, eneste unntaket er den geniale Smash Bros serien. Liker FIFA litt, men ikke skateboardspill o.l. Snowboard går an, men blir fort kjedelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...