Gå til innhold

Hvilken type spill foretrekker du? (KONSOLL)


Anbefalte innlegg

I dagens spillverden så er det jo et helt univers av diverse spill sjangere... og ikke bare det... innenfor hver sjanger så er det ganske kraftige forskjeller. Hva foretrekker du?

 

For å gi et lite eksempel på hva jeg sikter til... Hver gang jeg skal gå til innkjøp av et spill... eller kanskje ikke hver gang, for jeg har mange spill som jeg bare har rundet førstebrettet på, så ser jeg etter helt spesifikke ting. Spesielt en ting er veldig viktig. Spillet må være passelig linært. Spill som R6 las vegas og Gears of war er spill som faller skikkelig i smak hos meg. Jeg misliker sterkt de fleste spill hvor man må gå å trave i timesvis. Jeg lurer på om dette kan komme av at jeg vokste opp med enkle platformspill som liten?

 

Tingen er at hvis spillet blir alt for åpent, så mister jeg interressen rimelig kjapt.

 

Så noe lærer man altså av å ha blåst bort flere 10tallstusen kroner på spill som støver ned i hylla etter ca en halv time ;P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker egentli veldig mange spillsjangre jeg, men det er spesielt en ting jeg ser etter hos spill som jeg fatter interesse for, og det er akkurat det motsatte av slik du Joona liker, jeg liker spill som man kan gå veldig mye på, slik som store rollespill, og enorme eventyrspill det er kjempefett :D Grunnen er vel helt sikkert at jeg har vokst opp med Zelda, og det er jo et spill som er veldig stort og åpent.

Jeg liker også stragispill som kan ta evigheter før man runner et brett, da er det kos for meg :)

Lenke til kommentar

FPS spill er det jeg spiller mest. Er jo vokst opp med wolfenstein, doom, og duke nukem 3d :p

FPS av den enkle typen som man slipper å tenke så mye på, bare løpe rundt å skyte det som rører seg.

 

 

Liker også spill som GTA da til ps2 og ikke feks pc. Liker at det er mye å gjøre, og jeg MÅ ikke ta oppdrag jeg kan kjøre rundt å gjøre ingen ting.

Lenke til kommentar

Om nokon ikkje har lagt merke til det er altså denne tråden i konsollkategorien.

 

FPS og RTS likar eg best på PC, sjølv om GeoW var makelaust. Forutan GTA har eg ikkje spelt mykje anna enn sportsspel på konsoll. Tony Hawk-serien er favoritten, SSX, GT og FIFA følger etter.

Lenke til kommentar

Når det gjelder konsoll spilling så må jeg si 3 Person Shooters er det som faller mest i smak. Men jeg har lagt all min elsk og hjerterom til Gta spillene. Liker spill som har et preg jeg kan kjenne meg igjen i. Som feks spill som omhandler seg dagens ting, dagens våpen osv.. Sånne gammeldagse greier synes jeg er altfor kjedelig, Oblivion var et mesterverk, det sier jeg ingenting på.. men alle andre spill jeg har prøvd med gammel feeling faller liksom ikke så godt i smak. Men liker jo også scifi shooters da =)

Lenke til kommentar

Horror, hack&slash, action RPG, og FPS har alltid vært favoritter. Resident Evil 4, The Elder Scrolls serien, Devil May Cry, Half-Life, System Shock, Thief, etc, etc.

 

Men i løpet av de siste årene så har jeg blitt mer og mer åpen for andre sjangere. Det begynte vel egentlig med Super Monkey Ball på Gamecube, som jeg forelsket meg helt i. Og siden jeg sjeldnere og sjeldnere har tid og motivasjon til å spille meg gjennom spill som tar mange timer, så har jeg mer og mer begynt å sette pris på korte spill som man kan spille i 10 minutter og føle seg tilfredstillt.

 

WiiSports har vel vært det spillet jeg har spillt mest i år(Etter Zelda), og det er likevel bare snakk om en halvtime om dagen. Men så lenge jeg har det gøy den halvtimen er alt perfekt.

Lenke til kommentar

Liker elementer fra forskjellige typer spill

 

RPG'er

- Dialogsystemet fra Bioware/Black Isle-spill

- Taktiske kamp-system og party-fokus, som Infinity Engine-spill

- Utforskningen og 'gjør hva faen du vil'-gameplay fra Elder Scrolls

- Unike settinger som Torment

 

FPS'er

- Taktiske skytere, som Rainbow Six

- En historie som er brukt litt tid på, istedefor å bare skrible ned noe på en serviett under påvirkning av alkohol, som Half Life)

- Våpen som føles som skikkelige drapsmaskiner, og ikke erteskytere.

 

Fightere

- Episk slossing med høy hopping/flyging, distanse-angrep, som i DBZ-spill og Smash Bros.

Lenke til kommentar

Jeg liker det meste, men IKKE RPG eller fantasy spill, jeg går fort lei :innocent:

 

 

Bilspill liker jeg, alt fra Gran Turismo til Crash Team Racing og Trackmania.

 

Jeg liker veldig godt taktiske skytespill , men jeg liker også å skyte på alt som rører seg :tease:

(FPS eller TPS spiller ingen rolle)

 

Sport og fighterspill er også moro, i hvert fall sammen med andre :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...