Gå til innhold

Generell diskusjon på nynorsk

Mr. Bojangles

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Eg fekk også 3 på tentamen, men eg synast uansett at nynorsk er viktig. Det er ein del av kulturen vår. Vi har ikkje mye bruk for det i daglilivet, men eg synast at det er mye viktigare å ta vare på kulturen vår, hvis vi ikkje gjør det vil vi jo til slutt ikkje ha trekk som gjør oss til ein egen nasjon.

Vi har siste nynorsk tentamen i morgon. Så eg prøvar å få tankene og fingrane litt over på nynorsk.

Eg er ikkje spesielt god i nynorsk, så du vil nok finne ein del feil inne det her lille avsnittet. Min bidrag til nynorsk tråden.

Lenke til kommentar
Eg har også nynorsk tentamen i morgon. Er ikkje spesielt god i nynorsk, men får håpe at eg ikkje får alt for dårleg karakter. Nokon som har eit tips eller to?

8351613[/snapback]

Ikkje skriv bokmålsord når du ikkje kommer på eit nynorskord, slå alt du er usikker på opp i ordboka. Og skriv Nynorsktentamen i eit ord.

Lenke til kommentar
Eg har også nynorsk tentamen i morgon. Er ikkje spesielt god i nynorsk, men får håpe at eg ikkje får alt for dårleg karakter. Nokon som har eit tips eller to?

8351613[/snapback]

Ikkje skriv bokmålsord når du ikkje kommer på eit nynorskord, slå alt du er usikker på opp i ordboka. Og skriv Nynorsktentamen i eit ord.

8389238[/snapback]

Denne var berre for fristande å kritisera til å la gå:p "Kjem" passar betre enn "Kommer" i Nynorsk:P

GUD, det kjennes godt å pirka.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Fikk igjen nynorsk prøven idag

Karakter 6/6  :w00t:

Jeg har alltid pleid å få 4 i nynorsk

kall meg nerd, i don't care :tease:

8536050[/snapback]

Om du er så über i nynorsk som du sjølv påstår, kan eg ikkje tenke meg at du slit med å leggja ut ytringa di på nynorsk? Sidan det er det tråden handlar om og alt.

Sikkert berre ein lei glepp, men ville berre gjera deg merksam på han.

Lenke til kommentar

Ikkje noko stygt mot dei av dykk som tydeligvis gjer det bra i nynorsk på tentamenar osv. men eg merkar mange bokmålstendensar eg hadde gitt trekk for om eg var lærar.

For all del, det er nok vanskeleg for bokmålsnyttarar, spesielt austlendingar og folk nordfrå å nytta nynorsk. Men det synes meg ikkje som ei god nok orsaking for slurv med pensum... Eller er pensumet litt laust samansett og open for tolkning?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Eller er pensumet litt laust samansett og open for tolkning?

8585127[/snapback]

Spørs kven du spør. Eg veit ikkje kva som er pensum i nynorsk eingong. Burde kanskje funni det ut. :hmm:

Sist tentamen i nynorsk så fekk eg 5 :)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Eg kan ikkje fordra nynoregsk i det heile, og eg fattar ikkje kvifor NyNoreg ikkje snart innser at er ein del av Norge. Argumentane for at nynorsk skal bestå som obligatorisk i den delar norske skulen er farleg dårlege. Ja til valgfritt språk i undervisninga :)

Eg har litt sansen for argumentet dykkjar om at ein skal bevare den gamle kulturarva vår, som strekk seg tilbake til vikingetida, men da fattar eg ikkje kvifor det er nynorsk dykk vil ha og ikkje norrønt. Eg hadde trivst godt med å ha norrønt-undervisning på skula, men nynorsk kan eg ikkje fatta og begripa kvifor vi må slita med.

Puh, der fekk eg ut litt aggresjon, samtidig som eg har pressa meg sjølv til å skrive på eit grusomt språk.

7814453[/snapback]

Sjølveid er veleid. Nynorsk stammar direkte frå gammalnorsk :!: Det heiter nynorsk, ikkje nynoregsk, og det er slettes ikkje noko grautmål (veit du ikkje skreiv det)!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg fikk 3 på nynorsk i år. Tror ikke jeg skal lære noe nynorsk på skolen. Jeg er for nynorsk men bare hvis jeg lærer det fra starten av, ellers er moralen nede for å lære et nytt sidespråk. Jeg forstår nynorsk, men jeg trenger ikke å lære å skrive det, de som snakker nynorsk skal vel forstå meg. Dermed mener jeg ingen trenger å lære, skrive eller tale et norsk sidespråk. Det ble litt rotete, men ja.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Eg har litt sansen for argumentet dykkjar om at ein skal bevare den gamle kulturarva vår, som strekk seg tilbake til vikingetida, men da fattar eg ikkje kvifor det er nynorsk dykk vil ha og ikkje norrønt. Eg hadde trivst godt med å ha norrønt-undervisning på skula, men nynorsk kan eg ikkje fatta og begripa kvifor vi må slita med.

For det første har vi undervisning i norrønt på skulen i dag, for det andre ligg nynorsk mykje nærmare norrønt enn bokmål. Nynorsk er norsk og stammar frå norske dialektar, bokmål er dansk og har blitt pressa på befolkninga gjennom dansk okkupasjon.

Lenke til kommentar

Eg er enig (som austlending) at skal nynorsk vere i skulen burde det vere det frå 1. klasse, ikkje siste halvdel av 9. Nynorsk, som ein følge av det, fell noko unaturlig for meg.

Fikk fire i nynorsk, og eg skriver mykje feil. Eg liker ikkje det. Årsak.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Ser mange som ikkje likar nynorsk her, men eg tenkte eg kunne hive inn det beste argumentet mitt for nynorsk, det heiter "Den dag kjem aldri", og er skrive av Asmund Olavson Vinje:

Den dag kjem aldri at eg deg gløymer,

for om eg søver, eg um deg drøymer.

Om nott og dag er du like nær,

og best eg ser deg når myrkt det er.

Du leikar kringom meg der eg vankar.

Eg høyrer deg når mitt hjarta bankar.

Du støtt meg fylgjer på ferdi mi,

som skuggen gjeng etter soli si.

Når nokon kjem og i klinka rykkjer,

d'er du som kjem inn til meg, eg tykkjer:

Eg sprett frå stolen og vil meg té,

men snart meg sig atter ende ned.

Når vinden lint uti lauvet ruslar,

eg trur d'er du som gjeng der og tuslar!

Når sumt der burte eg ser seg snu,

eg kvekk og trur det må vera du.

I kvar som gjeng og som rid og køyrer,

d'er deg eg ser; deg i alt eg høyrer:

I song og fløyte- og felelåt,

men endå best i min eigen gråt.

Tenk, dette diktet hadde sikkert ikkje eksistert, og iallefall ikkje vore like fint, om det vart skrive på noko anna enn nynorsk..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Vakkert dikt! Eg har ikkje høyrt det før. Veit du om ein nettstad kor ein kan finne (god) nynorsk poesi?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...