2bb1 Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Hei! Er svært plaget med små partikler som blir liggenede igjen i bunnen av glass og kopper. Vi renser oppvaskmaskinen ofte, så feilen kan ikke ligge her. Maskinen er forholdsvis ny (Siemens - serie IQ). Har noen vært ute for lignende? Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Skyller du de godt nok før du setter de inn da? Visse ting setter seg bedre enn andre. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 Alt skylles godt, ja. Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Har du prøvd å skylle de i varmt vann, og sette de opp ned når du putter dem i oppvaskmaskinen. Du bør heller ikke ha oppvaskmaskinen stappfull ... Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 Skylles alltid i varmt vann ja, og settes på hode. Men oppvaskmaskinen er alltid stapp full når vi setter den på da Skal vel og sies at det de små partiklene som blir liggende igjen i glassene/koppene er hvitt pulveraktig (oppvaskpulveret regner jeg med). Men synes det er så rart pulveret fester seg i glass og kopper Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Skylles alltid i varmt vann ja, og settes på hode.Men oppvaskmaskinen er alltid stapp full når vi setter den på da Skal vel og sies at det de små partiklene som blir liggende igjen i glassene/koppene er hvitt pulveraktig (oppvaskpulveret regner jeg med). Men synes det er så rart pulveret fester seg i glass og kopper 7812804[/snapback] Prøv med forskjellige oppvaskmidler og ha mindre i maskina. Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Slenger meg på den -- ikke vent til maskinen er stappfull.. Vår oppvasksmaskin er sikkert 5-10 år gammel minst, men ting blir fortsatt glinsende rent - forutsett at den er max 3/4 full. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Pass på at det ikke er noe som hidnrer ehhh... rotoren (den som går rundt og spruter vann) fra å gå rundt. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Husk glansemiddel også. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Skal vel og sies at det de små partiklene som blir liggende igjen i glassene/koppene er hvitt pulveraktig (oppvaskpulveret regner jeg med). Hvis det er pulver som ikke er skikkelig oppløst, skyldes det dårlig pulver og/eller for lite varme. - Hvis du bruker pulver fra "billigmerker", bytt til f.eks. Sun eller Finish. - Prøv med et program med høyere temperatur. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 Bruker faktisk Sun Men i alle fall, problemet ser ut til å ha løst seg når vi hadde mindre i oppvaskmaskinen, og når vi i tillegg sluttet med å sette store panner ned i, for når da "rotoren" skulle spyle vann oppover, så var det så trangt/fullt at vannet ikke klarte å komme skikkelig opp i "2.etasje" for å skylle glassene. Thanks Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Living is learning. Lenke til kommentar
Sandemann Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Har noen ganger det samme problemet. Grunnen til at det skjer hos meg, er da at enten så er det noe som henger litt ned, slik at den vaskesaken som går rundt under hylle som 2 ikke går ordentlig, eller så hender det den hopper ut at sporet sitt, slik at jeg må sette den på plass Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Disse tablettene...Sun 2-in-1 eller hva det nå heter er gull å bruke. Alt blir reint i maskina mi ihvertfall. Prøvde noe sånt billig-dritt (for å spare noen penger), men det blir faen meg aldri reint. Selvfølgelig også viktig å ikke ha maskina stappfull. Pantera Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Kjør et vaskeprogram med litt futt i. Ikke noe sånt "economy 35 graders"-tull. og ja. Sun 2 in 1 er gullegodt! Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Jeg bruker Biltematabeletter, det sterkeste oppvaskmaskinmiddelet jeg har vært borti. Alt blir rent, selv gamle inntørkede matrester. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå