AlecTBM Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Jeg har laga et ip-ban system som har funka helt fint til nå. Men plutselig så var det en som logga seg på som var ip-banned og jeg tenkte med engang at han brukte proxy. noen som vet om en måte man kan sjekke om han bruker proxy?? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Det er vel ingen standard måte å gjøre det på, og det ikke alle proxy-er som oppgir at de er nettopp det. Uannsett, $_SERVER['HTTP_FORWARDED_FOR']; $_SERVER['HTTP_FORWARDED']; $_SERVER['HTTP_X_FORWARDED']; $_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR']; $_SERVER['HTTP_CLIENT_IP']; Er noen av de der satt så bruker vedkommende en proxy, men som sagt, resultatet er langt fra garantert. Det finnes plenty med proxy-servere som ikke oppgir klientens IP. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 Takker. Noen andre metoder?? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Veldig mange proxy servere har egendefinert bruker agent streng. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Hehe de sa meg ikke så mye da hostian. Kan du forklare den? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 http://en.wikipedia.org/wiki/User_agent Hentes i php med $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] variabelen. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 takker skal lese litt der Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Litt info om de tre hovedtypene proxyer, hentet fra en side som jeg pga. nazimoderering ikke kan nevne navnet på: Transparent The host is able to figure out your IP-address through the internet. Anonymous These proxies do not send the HTTP_X_FORWARDED_FOR-variable to the host. This greatly increases your anonimity, because the target can not read your original IP. High anonymity These proxies offer the highest possible anonymity in the internet. The following variables aren't sended by the the server: HTTP_X_FORWARDED_FOR, HTTP_VIA and HTTP_PROXY_CONNECTION. The target host is not even able to notice, that you are using a proxy. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Du burde sjekk om brukeren har en HTTP_X_FORWARDED_FOR eller en HTTP_PROXY_CONNECTION. Du burde også sjekke om brukeren har en unormale HTTP_USER_AGENT (somregel inneholder, anonymity, proxy, open, free, node, anomymous eller safe). Du burde også lage ei liste over de mest populære proxiene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå