Gå til innhold

Sjekke om en bruker proxy.

Anbefalte innlegg

Jeg har laga et ip-ban system som har funka helt fint til nå.

Men plutselig så var det en som logga seg på som var ip-banned og jeg tenkte med engang at han brukte proxy.

noen som vet om en måte man kan sjekke om han bruker proxy??

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel ingen standard måte å gjøre det på, og det ikke alle proxy-er som oppgir at de er nettopp det. Uannsett,

$_SERVER['HTTP_FORWARDED_FOR'];
$_SERVER['HTTP_FORWARDED'];
$_SERVER['HTTP_X_FORWARDED'];
$_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'];
$_SERVER['HTTP_CLIENT_IP'];

Er noen av de der satt så bruker vedkommende en proxy, men som sagt, resultatet er langt fra garantert. Det finnes plenty med proxy-servere som ikke oppgir klientens IP.

Lenke til kommentar

Litt info om de tre hovedtypene proxyer, hentet fra en side som jeg pga. nazimoderering ikke kan nevne navnet på:

Transparent The host is able to figure out your IP-address through the internet.

Anonymous These proxies do not send the HTTP_X_FORWARDED_FOR-variable to the host. This greatly increases your anonimity, because the target can not read your original IP.

High anonymity These proxies offer the highest possible anonymity in the internet. The following variables aren't sended by the the server: HTTP_X_FORWARDED_FOR, HTTP_VIA and HTTP_PROXY_CONNECTION. The target host is not even able to notice, that you are using a proxy.

Lenke til kommentar

Du burde sjekk om brukeren har en HTTP_X_FORWARDED_FOR eller en HTTP_PROXY_CONNECTION. Du burde også sjekke om brukeren har en unormale HTTP_USER_AGENT (somregel inneholder, anonymity, proxy, open, free, node, anomymous eller safe). Du burde også lage ei liste over de mest populære proxiene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...