Gå til innhold

Er Whitebox nedlagt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, jeg hadde vurdert å gi ho en på tygga. Jeg lar ikke en kriminell gå unna med verdier for et par titusner fordi ho ser pen ut!!

Whitebox har vært i kort oppfølging på "forbrukerinspektørene" på NRK1 i dag. Firmaet var et hovedtema på programmet forrige uke.

Jeg føler med alle eiere av PC som er blitt frastjålet PC fra firmaet, eller som nå har "fått tilbake" sin PC i løse deler.

Forbrukerrådet anbefaler alle om å politianmelde firmaet.

Bildet er fra NRK1 og viser kun noen av delene i den bærbare PC firmaet sendte tilbake til eier, den bærbare PC var demontert komplett så langt det er teknisk mulig å skru en PC fra hverandre.

Jeg hadde nok virkelig slitt om jeg var rammet av dette, slitt med å holde meg fra å fysisk oppsøke firmaeierene Belinda Andvik og Kristian Møller.

post-56342-1173299072_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det er et trist syn å se en bærbar pc i deler, men egentlig ingen grunn til fortvilelse ! Å skru den sammen igjen bør ikke ta lengre tid enn toppen 20 min.

Så hvis feilen er f.eks. så enkelt som å bytte en hd, dvd eller batteri så bør den være opp å gå rimelig kjapt etterpå :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det er et trist syn å se en bærbar pc i deler, men egentlig ingen grunn til fortvilelse ! Å skru den sammen igjen bør ikke ta lengre tid enn toppen 20 min.

Så hvis feilen er f.eks. så enkelt som å bytte en hd, dvd eller batteri så bør den være opp å gå rimelig kjapt etterpå  :)

8125050[/snapback]

og du tror virkelig alle har nok peiling til og skru sammen en bærbar maskin?

Dessuten tviler jeg på at alle delene fungerer etter noe sånt, for det første så ligger det ting som kan skade kretskortene

(hvis kjølingen skraper mot feks hovedkortet så kan det med letthet ta livet av det)

Dessuten er det ikke antistatisk pakket, noe jeg mener er et minimumskrav hvis en skal motta en pc i deler. Det er en grunn til at det meste av

en kjøper av datakomponenter i dag er antistatisk pakket.

Dessuten så var dette en pc som ble sendt på service, hadde du likt og fått pcen tilbake i deler?

Lenke til kommentar

Så da kan vi bare kaste alle delen i en bøtte med lim og ta opp en fiks ferdig (bærbar)pc etter 20 min da?

Du kan jo ikke gå ut i fra alle automatisk har like peiling som deg i å sette sammen en pc. Det er tross alt ikke lego dette her (sikker en del som sliter med det også)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Om man kan hjelpe eller ikke kommer ann på hvilken modell du har.

Sjekk baksiden av PC-en.

9555544[/snapback]

Oi beklager , CL75 er modellen . dette står bak keyboardet .

WK511

Model: MP-03906N0-6982

P/N: PK13DL712L0

Language: NW

REV: 00

S/N: 05C78600126M

Vendor: Chicony

K/B: 7222763002151700105

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...