Gå til innhold

Parkeringsbot ved levering

Abruzzi

Anbefalte innlegg

Jeg sto utenfor Narvesen ved brynseng t-bane og hadde ikke betalt. Skulle bare inn og levere noe, men fikk meg en pølse og noe drikke siden jeg kjenner han som jobber der, tok litt tid men.

Har kvittering på en harddisk jeg leverte der og han som jobber der er villig til å skrive at jeg leverte en harddisk og sette et stempel og signatur på det.

Når jeg kom ut stod det en fra CarPark og skrev bot. Jeg og han fra Narvesen prøvde å forklare at jeg hadde levert noe der men han bare sa det ikke hadde noe med CarPark og gjøre og kjappet seg og dra etter han la bota på bilen.

Noen som vet om jeg har en sak? Eller om det er vits i å klage?

Mener å huske at jeg kan parkere uten å betale når jeg skal levere noe.

Jeg vedder på at dem lager det så vanskelig med vilje men trenger litt hjelp her.

Printa ut klage skjema på http://www.parkeringsklagenemnda.no men skal jeg sende det til dem eller til adressen/faksen som står på boten?

Sender det på faks tirsdag fra jobben. Skal også prøve å ringe http://www.parkeringsklagenemnda.no selvom dem kun har tid fra 2-4 og det sikkert er jævla kø.

Men er det noen som vet hvor klagen skal sendes? Faksen nr. som står bakpå bota som er rett til carpark eller til parkeringsklagenemnda?

En ting til; må jeg betale innen de to ukene som står på bota når jeg har sendt klage? Regner med dem ikke er raske til å behandle klager.

Håper noen kan svare på noen/alle spørsmålene mine.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett på nødblink neste gang. Nå sto du jo per def. parkert, og dersom du ikke har betalt for det så kan du risikere å få bot. Men CarPark høres ut som et privat firma, og da er det vel ikke helt samme regler som ved offentlig parkeringsregulering

Lenke til kommentar
Ja di jævlene er noen sleipe folk... Men finnes det ikke en lov der det står man kan parkere for å levere noe?

7811974[/snapback]

Man kan stoppe for å levere noe så vidt jeg vet, men å sette på nødlys eller noe da kan nok ikke være så dumt. Ellers vet man jo ikke om du har parkert eller skal levere noe.

Lenke til kommentar
Ja di jævlene er noen sleipe folk... Men finnes det ikke en lov der det står man kan parkere for å levere noe?

7811974[/snapback]

Man kan stoppe for å levere noe så vidt jeg vet, men å sette på nødlys eller noe da kan nok ikke være så dumt. Ellers vet man jo ikke om du har parkert eller skal levere noe.

7812005[/snapback]

Ja det skjønner jeg men lette egentlig etter en § der det stod at man kan stoppe for å levere varer. Nødblink burde jeg seff hatt på men skjedde rett og slett ikke i farta.

Lenke til kommentar

Dersom du kom løpende ut med pølse og brus er du på en måte tatt med buksene nede. Kortest mulig stans for levering av varer er nok tillatt da det regnes som stans istedet for parkering, men å forlate bilen for å f.eks handle seg noe på kiosken regnes med som parkering.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler deg å betale boten delt opp i rater, gjerne 50 kroner pr betaling og uten å bruke kid nummer. Sørg for å ha kvittering på alle innbetalingene, og å betale hele beløpet før forfallsdato. Jeg har gjort dette noen ganger, og det skaper full forvirring og stor frustrasjon hos selskapene. Ikke er jeg spesielt behjelpelig med å sende over kvittering etc heller, jeg bare opplyser de om at boten er betalt, og at de får sørge for kontroll selv.

Jaggu får de jobbe litt for "torpedo" virksomheten sin, og det er deilig å føle man får litt hevn...

Lenke til kommentar

Går vel gjerne heller ut over regnskapsfører enn de som gav boten..

(Arg.. jeg irriterer meg så ufattelig over folk som har sine kreative metoder å betale fakturaer på, slik at de aldri blir registrert som betalt, og deretter et år etterpå kommer og sier at den er betalt)

Lenke til kommentar
Går vel gjerne heller ut over regnskapsfører enn de som gav boten..

(Arg.. jeg irriterer meg så ufattelig over folk som har sine kreative metoder å betale fakturaer på, slik at de aldri blir registrert som betalt, og deretter et år etterpå kommer og sier at den er betalt)

7820894[/snapback]

Høres ut som om du jobber med regnskap...

Cluet er at det er selskapet det går utover til slutt, når det koster de mer å følge opp boten enn det boten lyder på. Selvfølgelig noe jeg gjør kun når jeg føler meg urettferdig behandlet, noe som stort sett skjer hver gang jeg får en parkeringsbot :cool:

Lenke til kommentar

Trådstarter har helt klart "parkert" og må betale boten. Han stod på en parkeringsplass uten parkeringslapp (eller værre: på parkering forbudtområde), noe som medfører parkeringsbot. Det er ingen lover som gir tilgang til å stoppe for å foreta vareleveranse under slike forhold.

Lenke til kommentar

Slipper nok ikke unna denne. Fikk selv bot en gang jeg leverte varer til et utested(som ikke er kjent for å ha noen god beliggenhet for å kunne utføre en levering 100%lovlig)i Arendal.Skal si Vakta løp fort i det jeg fikk øye på han :D ,Men vi sjåfører er jo ikke kjent for å ha den beste kondisen så måtte bare gi meg :blush: . har ville vel ikke høre på et forsøk på en unnskyldning for å stå der :mad: .

Lenke til kommentar
Bare en kjapp liten kommentar:

Stopper man bilen og setter på nødblink fordi man "skal bare", vil det bryte med paragrafen som omhandler unødvendig lysbruk, da man ikke er i nød/trenger hjelp.

7874292[/snapback]

Er jo i"nød"når det ikke er parkering til 19 meter`n ;)

Lenke til kommentar

Dersom du hadde parkert, dvs. forlatt bilen uten tillatelse så kan jeg ikke se noe galt i at du fikk bot. Å bruke nødlys i slike tilfeller vil bare være enda mer idiotisk og man bryter da bare enda flere regler. Det er ikke slik at dersom man setter på nødlys så har man lov til å parkere ulovlig.

Lenke til kommentar

Jeg hater de fleste park.selskaper. Gjeng med idioter. Hadde en kar som kjørt med en "Euro-park" bil inn til jobben. Han parkerte som en iddiot, sperra veien for alle inne i trelasthallen. Måtte ut å be han flytte seg. lol

Jeg prøver å parkere alle andre steder enn på de priv. park.firmaene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...