Gå til innhold

Windows repair - taper jeg noe på det?

Anbefalte innlegg

Har problemer med at explorer ikke funker i normalt modus (bare i safe-mode) så jeg vurderer og ta en "Repair" med windows xp cden min. Lurer bare på hva repair cden gjør, og om jeg kan bruke spill/programmer/coder etc som før, ETTER "Repair" ?

Må bare kjøre en vasking (sånn cd-cleaner greie) for å få vekk alle ripene. Fikk faktisk error når jeg satt inn i xp cden fordi den var så ripete...

Men spørsmålet er følgene: hva gjør "Repair", og evt. hva taper jeg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes to helt forskjellige 'Repair' funksjoner. Den første du kommer til er Recovery Console, der er det noe begrenset hva du kan gjøre.

Det du ønsker er vel Repair Install. Det er en veldig nyttig funksjon som kan rette mange typer problem. Du taper ikke noe annet enn at alle Windows Update installasjonene må gjøres på nytt.

http://www.informationweek.com/windows/sho...cleID=189400897

Lenke til kommentar
Det finnes to helt forskjellige 'Repair' funksjoner. Den første du kommer til er Recovery Console, der er det noe begrenset hva du kan gjøre.

Det du ønsker er vel Repair Install. Det er en veldig nyttig funksjon som kan rette mange typer problem. Du taper ikke noe annet enn at alle Windows Update installasjonene må gjøres på nytt.

http://www.informationweek.com/windows/sho...cleID=189400897

7811855[/snapback]

Takk for fin forklaring, men jeg har et problem.

Jeg fikk med serial number med PC-en, men så har det seg sånn at CD-en med windows har for mange hakk/riper, så den vil ikke boote.

Hva gjør jeg? (det virket ikke å ta sånn clean-maskin greie...)

Endret av m4nia
Lenke til kommentar
Jeg fikk med serial number med PC-en, men så har det seg sånn at CD-en med windows har for mange hakk/riper, så den vil ikke boote.

7812207[/snapback]

lån en cd fra en kompis eller bestill en nye hos microsoft ( koster ikke så mye )

lykke til

Lenke til kommentar

7812207[/snapback]

lån en cd fra en kompis eller bestill en nye hos microsoft ( koster ikke så mye )

lykke til

7817157[/snapback]

Hvis jeg ikke tar helt feil, har hp egene SERIAL nummere som bare er knyttet til en egen serie med Windows-CDER

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...