Macint0sh Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 (endret) Problemet: Hver gang jeg rebooter HTPCen får jeg kontakt med de andre maskinene i nettverket, og ved å koble meg til på vanlig vis (\\10.0.0x) kommer jeg inn og får tilgang til de mappene jeg har satt til å share. Problemet er at det etter kort tid, 5-15-20 minutter, så mister jeg kontakt med nettverket. Dette skjer enten jeg overfører filer eller ikke. Etter det klarer jeg ikke lenger å koble til htpcen fra hovedmaskinen. Rebooter jeg htpcen skjer det samme hver eneste gang, null problemer i 15 min, og så er det slutt. Det jeg ikke forstår noe av er at hovedmaskinen klarer å pinge både htpcen, aksesspunktet og ruteren, og htpcen klarer å pinge alt det andre den også. Altså skal det være kontakt mellom alt mulig, og jeg kan ikke se hvordan den kontakten skal bli brutt. Når den derimot først ER brutt, får jeg bare feilmeldingen 'network path was not found'.Satt opp trådløst nett her for et par uker siden, og jeg trodde det gikk bra. Dvs at laptopen kunne surfe på nett, og alt var vel. Nettet ble uansett satt opp fordi jeg trenger overføre stuff fra den vanlige burken til htpcen. Det gikk selvsagt dårlig. Teknisk: Trådløse aksesspunktet er en smcwebt-g. Trådløse nettverkskortet er et smcwpcit-g. aksesspunktet er koblet til en smc ez switch 108dt og står bak en ciso 677i-DIR-ruter fra ngt. HTPCen kjører winxp med sp2, og har alle brannmur avslått. nettet har for øyeblikket ingen sikring, men problemet har vært likt med alle typer sikring som aksesspunktet støtter. alle maskinene er på samme subnet, og jeg lar windows styre den trådløse tilkoblingen. driverne er av nyeste sort, men smc sitt trådløstprogram får ikke til noe som helst, derfor lar jeg winxp ta over. Har googlet, lest faqs og forsøkt alt jeg kan komme på, uten å finne noen løsning. Vet ikke lenger hva som kan være problemet. Ekstremt frustrerende med andre ord. Oppdatering: rarere og rarere, for første gang på.. ja, siden nettet kom opp kan jeg nå surfe på inet fra htpcen... men klarer fortsatt ikke få kontakt mellom hovedburken og htpcen. Endret 27. januar 2007 av Macint0sh Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Prøvd med kabel istedenfor WLAN ? (Bare for finne ut i første omgang om det er i det trådløse nettet feilen ligger) Lenke til kommentar
Macint0sh Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Prøvd med kabel istedenfor WLAN ? (Bare for finne ut i første omgang om det er i det trådløse nettet feilen ligger) 7812457[/snapback] Med kabel ser det ikke ut til å være noen problemer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Siden problemet er i WLAN'et må du finne ut om det er access punktet eller nettverkskort (evt drivere) som lager problemet. A) Når problemet oppstår, har du prøvd å boote smcwebt-g'en ? (for å sjekke om det er denne som roter det til). B) Prøv også tilkobling med en annen type nettverkskort (og/eller maskin), gjerne en laptop med tråløs tilkobling. Fungerer denne vet du at problemet ligger i HTPC'ens nettcverkskort/software. C) Dersom det er access punktet er problemet har jeg 2 ganger vært borti at det er strømfosyninga som er ustabil. Hvis denne kutter ut aldri så lite vil accesspunktet være på bærtur. For å få ned prisen leveres de fleste accesspunkt med strømforsyninger av elendig kvalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå