kjaks Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Har satt meg som mål å klare armhevinger med èn hånd før sommeren men lurer rett og slett på hvordan det gjøres. Klarer et par-tre hevinger om jeg ligger med strak kropp og strak arm med høyre side av kroppen vendt opp, men når jeg ligger i vanlig armhevingstilling og bruker en arm så rekker ikke styrken til, hverken på ned eller oppoverveien. Noen som klarer det her eller som har linker til sider med teknikkveiledning/treningsøvelser ol? Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 er kanskje litt offtopic, men synes det nesten er kulere å klare mange vanlige armhevinger.. sånne enhåndshevinger ser så retarded ut! Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 Synes det ser utrolig ut jeg sammen med en rekke andre øvelser innenfor turn. Så en breaker en gang som tok noe som grenset mellom armhevinger/militærpress med føtta opp i været. Så ganske kult ut. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Har en del kompiser som greier det, jeg klarer ikke helt. De setter bena litt bredere for å få bedre balanse, så går det på rå kraft videre. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Har en del kompiser som greier det, jeg klarer ikke helt. De setter bena litt bredere for å få bedre balanse, så går det på rå kraft videre. 7817501[/snapback] Fant ut at det beste var å stå med fotene litt bredere ja. Jeg veier sirka 75kg og når jeg står i armhevingstilling med henda på baderomsvekta måler den inn på 50--53kg. Jeg makser på 100kg på benk og smalbenk så det blir 50 kg på hver arm. Uansett blir det noe annet når en tar det med èn arm i armhevingstilling. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Har lurt litt på dette selv. Var en god ide å måle vekta, så får teste dette når jeg kommer hjem. Veier 80+ og tar ikke så mye i benken, så dette kan bli tungt. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Er teknikken det hele går på. Husker jeg lærte meg dette når jeg var 12-13 (da jeg, selvsagt, ikke drev på å trente benk); Du må først og fremst starte litt enklere med brede bein som andre har påpekt (gjerne noe alá dobbel skulderbredde) og med armen sentralt plasert under brystet. Det gjelder ikke bare å presse (for da klarer du ikke å løfte deg) men også å vri seg opp. Vanskelig å forklare, come to my place and ill show you ;D Uansett, når det er i boks så kan du øve deg opp til å ta flere og deretter å ta det hele med strak kropp; for så å gå ned på et par fingre. Yeah ;D Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Okei, får trene litt på det. Problemet til har vært teknikken tror jeg, for jeg tipper til siden bare. Offtopic: klarer Olav mange slike da? Lenke til kommentar
allyse Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Er ikke så vanskelig å ta slike. Hadde en periode hvor jeg tok mye av enhånds armhevinger og enarms hangups. Når det kommer til armhevinger ligger det meste i teknikk, balanse og moment. Brede ben (for de som har vært i militæret se for dere en liggende skytterstilling), og armen i ganske smalt. Så er det bare å bruke triceps, lats (indirekte vil jeg tro) og skuldre for det de er verdt. Gidder ikke trene enhånds/arms lengre da det er vanskelig å få strict teknikk, og det er ikke spes noe annet enn show fra min side. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Jeg husker jeg tok mellom 5-10 armhevinger med ei hand på barneskolen. Var vell 10-11 år da. Nå når jeg prøvde før jeg skrev dette, hørte jeg at et eller annen knakk i ryggen (Som når man brekker på fingrene eller drar de ut) og hadde ikke nubbsjangs. Lenge leve armhevinger med TO armer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå