Gå til innhold

Armheving med èn hånd -hvordan?


Anbefalte innlegg

Har satt meg som mål å klare armhevinger med èn hånd før sommeren men lurer rett og slett på hvordan det gjøres. Klarer et par-tre hevinger om jeg ligger med strak kropp og strak arm med høyre side av kroppen vendt opp, men når jeg ligger i vanlig armhevingstilling og bruker en arm så rekker ikke styrken til, hverken på ned eller oppoverveien.

 

Noen som klarer det her eller som har linker til sider med teknikkveiledning/treningsøvelser ol?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en del kompiser som greier det, jeg klarer ikke helt. De setter bena litt bredere for å få bedre balanse, så går det på rå kraft videre.

7817501[/snapback]

Fant ut at det beste var å stå med fotene litt bredere ja. Jeg veier sirka 75kg og når jeg står i armhevingstilling med henda på baderomsvekta måler den inn på 50--53kg. Jeg makser på 100kg på benk og smalbenk så det blir 50 kg på hver arm. Uansett blir det noe annet når en tar det med èn arm i armhevingstilling.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Har lurt litt på dette selv. Var en god ide å måle vekta, så får teste dette når jeg kommer hjem.

Veier 80+ og tar ikke så mye i benken, så dette kan bli tungt.

Lenke til kommentar

Er teknikken det hele går på. Husker jeg lærte meg dette når jeg var 12-13 (da jeg, selvsagt, ikke drev på å trente benk); Du må først og fremst starte litt enklere med brede bein som andre har påpekt (gjerne noe alá dobbel skulderbredde) og med armen sentralt plasert under brystet. Det gjelder ikke bare å presse (for da klarer du ikke å løfte deg) men også å vri seg opp.

Vanskelig å forklare, come to my place and ill show you ;D

 

Uansett, når det er i boks så kan du øve deg opp til å ta flere og deretter å ta det hele med strak kropp; for så å gå ned på et par fingre. Yeah ;D

Lenke til kommentar

Er ikke så vanskelig å ta slike. Hadde en periode hvor jeg tok mye av enhånds armhevinger og enarms hangups. Når det kommer til armhevinger ligger det meste i teknikk, balanse og moment. Brede ben (for de som har vært i militæret se for dere en liggende skytterstilling), og armen i ganske smalt. Så er det bare å bruke triceps, lats (indirekte vil jeg tro) og skuldre for det de er verdt.

 

Gidder ikke trene enhånds/arms lengre da det er vanskelig å få strict teknikk, og det er ikke spes noe annet enn show fra min side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...