Bruker-93156 Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Det er tydelig at egeulf og jeg har noe upogjort mellom oss, så mulig han prøver det han kan for å få meg i dårlig lys, jeg vet ikke. Å ja! Jeg mener at når han setter en 4+ på grunn av at det gyldne snitt ikke er med, så syns jeg det er helt på trynet! Rart at du ikke kommenterte "tissedam", da han mener det samme som meg! Denne kan du svare på på pm! Edit: Ja jeg kaller det å bli satt ned, når læreren sier (Som det eneste negative) at han ikke hadde lagt noen av motivene i det gylne snitt! Endret 6. februar 2007 av Marius olsen Lenke til kommentar
ttd Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Hva fabler du om? Det gyldne snitt blir nevnt i en vag kommentar, at han "kanskje" burde brukt det. Det framgår jo tydelig at dette ikke er (hoved)grunnen til en karakter som ikke er høyere? Det er nok andre ting som gir en så "lav" karakter (selv synes jeg 4+ virker som en god karakter på dette arbeidet), f.eks. at det ikke skiller seg nok ut fra "den grå mengden". Uoppgjort med deg? Bortsett fra at du ytrer deg meget ofte helt på tvers av mine meninger, så har jeg ikke annet uoppgjort med deg enn en latterlig "PM-krig" jeg VIRKELIG ikke vil ta opp igjen. Tåler du ikke at jeg kommenterer innleggene dine skal jeg heller ignorere de framover. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 At han teknisk sett mangler det gyldne snitt er nok ikke hele grunnen. Bildene er, etter min mening slettes ikke noen toppkarakter-bilder, og jeg vil si at karakteren som er satt her er riktig. Igjen, etter min mening. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Det framgår jo tydelig at dette ikke er (hoved)grunnen til en karakter som ikke er høyere? Det er nok andre ting som gir en så "lav" karakter (selv synes jeg 4+ virker som en god karakter på dette arbeidet), f.eks. at det ikke skiller seg nok ut fra "den grå mengden". 7884367[/snapback] Hvorfor har ikke læreren fortalt om det da? Så hvis man leverer en oppgave, og læreren kun forteller om én negativ ting ved bildet, må man altså komme hit på forumet for å finne noen som kan svare på hvorfor en annen person har bedømt bildet dårligere? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Om det gylne snittet ikke var hovedgrunnen så burde nok grunnen være med i responsen! Når kun en ting blir kommentert så bør det være denne grunnen som er hovedgrunnen, ellers lærer man jo ikke en dritt... Skal man forlange PERFEKTE tekniske bilder på VGS? Jeg vet heller ikke hvordan resten av klassen har svart. Om de bildene er så mye mye bedre er det jo forsåvidt greit... men jeg likte kanskje idèen mer enn selve bildene. De var/er forholdsvis veldig enkle, men JEG syns man også bør få poeng for oppfinnsomhet og idè. Så det så! Lenke til kommentar
ttd Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Ok, jeg er med på at litt mer begrunnelse hadde vært på sin plass. Muligens har den blitt gitt muntlig, og da kan vi diskutere til skjegget blir grønt her. Men ikke lengre opp enn til fem. Det er eleven som virkelig på utmerke seg eksepsjonelt for å få karakteren seks, ikke læreren som må forsvare hvorfor han blir "trekt ned" når vi snakker om toppkarakter. Samme som norsk skriftlig, hvor seks skal henge HØYT. Men en redegjørelse fra læreren angående den halve karakteren opp til fem er jeg altså med på at mangler. Skal man forlange PERFEKTE tekniske bilder på VGS?Selvfølgelig, når man først skal snakke om toppkarakter(er). Endret 6. februar 2007 av egeulf Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Ok, jeg er med på at litt mer begrunnelse hadde vært på sin plass. Muligens har den blitt gitt muntlig, og da kan vi diskutere til skjegget blir grønt her. Men ikke lengre opp enn til fem. Det er eleven som virkelig på utmerke seg eksepsjonelt for å få karakteren seks, ikke læreren som må forsvare hvorfor han blir "trekt ned" når vi snakker om toppkarakter. Samme som norsk skriftlig, hvor seks skal henge HØYT. Men en redegjørelse fra læreren angående den halve karakteren opp til fem er jeg altså med på at mangler. 7884460[/snapback] Det tror jeg er det første vi er enig i! 6, var kanskje litt drøyt, men jeg syns den hadde fortjent 5. Men man må også sammenligne med resten av klassen, og hva oppgaven var. Var oppgaven å ta bilder som utfylte alle tittlene, eller sto man fritt, og tittlene er funnet på selv? Lenke til kommentar
ttd Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Resultatet til resten av klassen skal overhodet ikke ha noe å si på den individuelle vurdering. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Resultatet til resten av klassen skal overhodet ikke ha noe å si på den individuelle vurdering. 7884684[/snapback] Etter det jeg har fått vite hva oppgaven er så syns jeg det. Hvordan de har tolket den. Men kanskje det kommer mer over i hva jeg syns lærern burde se etter ved karaktersetting. jeg er også veldig nysgjerrig i hvordan de har løst den siden bilden ejg syns var gode, ikke ble så godt mottatt av lærern. For meg så er bildene veldig gode, men så vet jeg ikke vurderingsgrunnlaget. Marius ps. Skal vi droppe denne diskusjonen, da jeg tror det kun kommer fram meninger og vi (Jeg da) sitter bare å kopierer meg selv fra tidligere... Lenke til kommentar
ttd Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Hvis man skal gi karakterer med grunnlag i de andre resultatene så vil man jo ende opp med vidt forskjellige karakterer i en sterk kontra en svak klasse, med samme besvarelse. Og det fjerner jo hele sammenligningsgrunnlaget karakterene er ment å skulle gi? En blir ikke trekt ned hvis de andre har gjort mye bedre enn deg, og man får heller ikke automatisk ekstra god karakter om man gjør det bedre enn normalen i klassen. Karakterene skal gis ut ifra spesifikke vurderingsgrunnlag, og læreren skal kunne peke på mangler eller styrker i forhold til f.eks. pensum for å kunne grunngi en hvilken som helst karakter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå