Gå til innhold

Få strøm fra hovedkort?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den 3-pins kontakten er vel sannsynligvis en viftekontakt.

Denne vil da gi fast 12V ut, dersom den ikke styres av bios eller evnt et annet program.

Det er viktig å være obs på at det ikke kan trekkes ubegrenset strøm fra en sånn kontakt, er normalt beregnet for vifter.

Hva skal du trekke strøm til og hvor mye?

Lenke til kommentar
Den 3-pins kontakten er vel sannsynligvis en viftekontakt.

Denne vil da gi fast 12V ut, dersom den ikke styres av bios eller evnt et annet program.

Det er viktig å være obs på at det ikke kan trekkes ubegrenset strøm fra en sånn kontakt, er normalt beregnet for vifter.

Hva skal du trekke strøm til og hvor mye?

7811221[/snapback]

Jeg skal trekke strøm til Media Control Panel som ligger i Hawaii chassiet. Etter at jeg byttet PSU, får jeg ikke strøm til den lenger. http://support.packardbell.com/no/item/ind...B35203691#media

Trykk på Media Control Panelet i linken for å se hva det er.

3-pin'en ligger rett ved prosessoren, så det er vel det den egentlig er til..

Endret av harald g
Lenke til kommentar

Du må ihvertfall skaffe deg greie på hvilken spenning du trenger.

Dersom du skaffer deg en overgang til molexkontakt ( = den typen som brukes på eldre HDer ) finnes det både 12V og 5V på denne.

Da trenger du ikke tenke på hvor mye strøm utstyret får lov til å trekke.

Kjører du passiv kjøling på processoren siden denne viftekontakten ikke benyttes?

Endret av GLOCK05
Lenke til kommentar

Dersom du skaffer deg en overgang til molexkontakt ( = den typen som brukes på eldre HDer ) finnes det både 12V og 5V på denne.

Kjører du passiv kjøling på processoren siden denne viftekontakten ikke benyttes?

7811712[/snapback]

nei, jeg har en annen kontakt ved siden av, en 4-pins. Viften over prosessoren går rundt, så det er vel ikke et problem. Hvordan finner jeg ut av hvilken spenning jeg har?

Lenke til kommentar

7811712[/snapback]

nei, jeg har en annen kontakt ved siden av, en 4-pins. Viften over prosessoren går rundt, så det er vel ikke et problem. Hvordan finner jeg ut av hvilken spenning jeg har?

7811779[/snapback]

Dersom du fortsatt har den gamle PSU bør det vel være mulig å se hvilke ledere som går til komponenten din og se hvilke farger på PSUen som benyttes.

Hvis du leter litt på strømforsyningssiden i forumet finner du ut hvilke farger som benyttes til hva.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...