FeddeLeGrand Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 (endret) Jeg har en 2-pin som jeg skal kjøpe en 2-pin til 3-pin konverterer til. Jeg fant nettopp en 3-pin konnektor på hovedkortet. Kan jeg koble til der og få strøm derfra? Endret 27. januar 2007 av harald g Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Den 3-pins kontakten er vel sannsynligvis en viftekontakt. Denne vil da gi fast 12V ut, dersom den ikke styres av bios eller evnt et annet program. Det er viktig å være obs på at det ikke kan trekkes ubegrenset strøm fra en sånn kontakt, er normalt beregnet for vifter. Hva skal du trekke strøm til og hvor mye? Lenke til kommentar
FeddeLeGrand Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 (endret) Den 3-pins kontakten er vel sannsynligvis en viftekontakt.Denne vil da gi fast 12V ut, dersom den ikke styres av bios eller evnt et annet program. Det er viktig å være obs på at det ikke kan trekkes ubegrenset strøm fra en sånn kontakt, er normalt beregnet for vifter. Hva skal du trekke strøm til og hvor mye? 7811221[/snapback] Jeg skal trekke strøm til Media Control Panel som ligger i Hawaii chassiet. Etter at jeg byttet PSU, får jeg ikke strøm til den lenger. http://support.packardbell.com/no/item/ind...B35203691#media Trykk på Media Control Panelet i linken for å se hva det er. 3-pin'en ligger rett ved prosessoren, så det er vel det den egentlig er til.. Endret 27. januar 2007 av harald g Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 (endret) Du må ihvertfall skaffe deg greie på hvilken spenning du trenger. Dersom du skaffer deg en overgang til molexkontakt ( = den typen som brukes på eldre HDer ) finnes det både 12V og 5V på denne. Da trenger du ikke tenke på hvor mye strøm utstyret får lov til å trekke. Kjører du passiv kjøling på processoren siden denne viftekontakten ikke benyttes? Endret 27. januar 2007 av GLOCK05 Lenke til kommentar
FeddeLeGrand Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 Du må ihvertfall skaffe deg greie på hvilken spenning du trenger.Dersom du skaffer deg en overgang til molexkontakt ( = den typen som brukes på eldre HDer ) finnes det både 12V og 5V på denne. Da trenger du ikke tenke på hvor mye strøm utstyret får lov til å trekke. Kjører du passiv kjøling på processoren siden denne viftekontakten ikke benyttes? 7811712[/snapback] nei, jeg har en annen kontakt ved siden av, en 4-pins. Viften over prosessoren går rundt, så det er vel ikke et problem. Hvordan finner jeg ut av hvilken spenning jeg har? Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Du må ihvertfall skaffe deg greie på hvilken spenning du trenger.Dersom du skaffer deg en overgang til molexkontakt ( = den typen som brukes på eldre HDer ) finnes det både 12V og 5V på denne. Da trenger du ikke tenke på hvor mye strøm utstyret får lov til å trekke. Kjører du passiv kjøling på processoren siden denne viftekontakten ikke benyttes? 7811712[/snapback] nei, jeg har en annen kontakt ved siden av, en 4-pins. Viften over prosessoren går rundt, så det er vel ikke et problem. Hvordan finner jeg ut av hvilken spenning jeg har? 7811779[/snapback] Dersom du fortsatt har den gamle PSU bør det vel være mulig å se hvilke ledere som går til komponenten din og se hvilke farger på PSUen som benyttes. Hvis du leter litt på strømforsyningssiden i forumet finner du ut hvilke farger som benyttes til hva. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå