tommy40 Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Heisan. Jeg har to stasjonære pc'er, og har kjøpt d-link for å kunne være på nett med begge. På denne pc'n har jeg en kjøpt og betalt windows xp, men på pc nr 2 har jeg ikke noe operativsystem. Er det lov til å bruke den samme xp på begge maskinene? Og hvis ja.....hvordan får jeg lagt inn windows på pc nr 2, siden jeg må ha nettilgang for å legge den inn? Jeg har liksom en følelse av at hvis jeg kobler pc 2 til nettet og registrerer windows på den, så vil windows på pc 1 bli ugyldig. mvh tommy Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 En lisens holder til kun en pc, så du må nok kjøpe en lisens til for å instalere på den andre maskinen. Lenke til kommentar
eppis Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 (endret) hvis du har et helt standard lisens altså OEM eller Retail pakke så er det som Big_JJ sier en lisens per maskin... men hvis du får din lisens fra jobb eller skole eller i en eller annen samenheng kan det hende den lisensen støtter flere maskiner. veldig mange skoler og bedrifter som har sånne mulit-lisens avtaler hvis jeg ikke tar helt feil nå Endret 27. januar 2007 av eppis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå