hagern Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 (endret) Skal oppgradere pcen nå, det blir nok et Asus P5B DLX/Wifi. Tenkte jeg skulle kjøpe en C2D E6300 prosessor for å være litt økonomisk. Så kommer spørsmålet, hvilket minne børe jeg velge. Tidligere har jeg kun brukt Value RAM, men nå har jeg tenkt til å klokke litt for å se hvordan det blir. Da er det vell gunstig med litt bedre ram. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301433&s=sc Har tittet litt på disse brikkene, men jeg er ikke så oppdatert som jeg kanskje burde ha vært. Tenke jeg skulle starte med 1GB for å utvide etterhvert. Eller vil det lønne seg å spise knekkebrød en måned for å kjøpe 2gb med en gang? Hvis noen kunne komme med forslag til RAM som vil passe mine komponenter, burde vell kjøre dual channel?! Kunne kanskje vært en idé å sette opp to forslag, et for 1gb og et for 2gb. Kjører i dag 4*512, hvordan vi det være kontra 2*1024. Blir veldig glad om noen svarer meg så jeg kan bestilt i løpet avhelgen. Endret 27. januar 2007 av hagern Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Spis knekkebrød en mnd,og kjøp disse brikkene.De har falt 450kr i pris de siste dagene.Har dem selv,sammen med E6400 og Asus P5B Deluxe.Sett dem manuelt til 4-4-4-12 og 2.1v i bios,og de fungerer som en drøm Endret 28. januar 2007 av lucky666 Lenke til kommentar
hagern Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Spis knekkebrød en mnd,og kjøp disse brikkene.De har falt 450kr i pris de siste dagene.Har dem selv,sammen med E6400 og Asus P5B Deluxe.Sett dem manuelt til 4-4-4-12 og 2.1v i bios,og de fungerer som en drøm 7817245[/snapback] SÅ du mener at Geil er et godt valg! Har ikke noe kjennskjep til de brikkene, men så lenge de for jobben gjort er det vell godt nok. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Spis knekkebrød en mnd,og kjøp disse brikkene.De har falt 450kr i pris de siste dagene.Har dem selv,sammen med E6400 og Asus P5B Deluxe.Sett dem manuelt til 4-4-4-12 og 2.1v i bios,og de fungerer som en drøm 7817245[/snapback] SÅ du mener at Geil er et godt valg! Har ikke noe kjennskjep til de brikkene, men så lenge de for jobben gjort er det vell godt nok. 7820658[/snapback] Jeg kjøpte meg Corsair PC6400C4 2Gb kit brikker. Skal hente de på posten i dag. Har samme HK som trådstarter. Noen som kan hjelpe meg med øvrige timings til disse brikkene kombinert med P5B deluxe (4.4.4-12 --->)? Lenke til kommentar
FeddeLeGrand Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) Spis knekkebrød en mnd,og kjøp disse brikkene.De har falt 450kr i pris de siste dagene.Har dem selv,sammen med E6400 og Asus P5B Deluxe.Sett dem manuelt til 4-4-4-12 og 2.1v i bios,og de fungerer som en drøm 7817245[/snapback] SÅ du mener at Geil er et godt valg! Har ikke noe kjennskjep til de brikkene, men så lenge de for jobben gjort er det vell godt nok. 7820658[/snapback] Jeg kjøpte meg Corsair PC6400C4 2Gb kit brikker. Skal hente de på posten i dag. Har samme HK som trådstarter. Noen som kan hjelpe meg med øvrige timings til disse brikkene kombinert med P5B deluxe (4.4.4-12 --->)? 7829403[/snapback] Disse du kjøpte? Jeg bestilte akkurat det samme idag med samme hovedkort som trådstarter. lurer veldig på om de vil fungere. hk skal visst være veldig kresent på ram... Si ifra om det fungerer! Endret 1. februar 2007 av harald g Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Disse du kjøpte? Jeg bestilte akkurat det samme idag med samme hovedkort som trådstarter. lurer veldig på om de vil fungere. hk skal visst være veldig kresent på ram... Si ifra om det fungerer! 7852510[/snapback] Nei, han kjøpte CL4 varianten, som også jeg har på P5B DLX/WiFi. Ingen problemer. Har aldri hørt at dette HK er særlig kresent. Geil-brikkene skal være bra de. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) Jeg har selv P5B deluxe Wifi med Corsair PC6400C4 brikkene. Og nei, dette hovedkortet er ikke kresent. Andre settet med minnebrikker jeg kjører på dette kortet. Første var PC5400, også de fra Corsair. Men nå klokker ikke jeg. Alt er på auto, foruten minnet, som jeg kjører på 4.4.4.12 Jeg er storfornøyd, endelig er Vista tilbake i full fart Vil legge til at jeg kjører siste versjon av BIOS, 1004. Her skal også flere kjente minneproblemer være løst. Men jeg tror ikke dette gjaldt selve minnetypen, men heller ymse settings. Anbefaler å laste ned siste versjon. Endret 1. februar 2007 av andylove Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå