Rivers Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Er det noen som har en anbefaling på hansker når man står ute i kulda med et kamera i hendene. Hansker som ikke gjør det vanskelig å betjene knapper og hjul på kamera. Behøver ikke være virkelig gode og varme. Bare minske ubehaget litt. Tenkte f.eks på noe som minner om antikvitetshansker (sånne hvite tynne hansker man har på seg når man skal ta på gamle dyre ting). Lenke til kommentar
reds Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 JA! Dette hadde vært genialt hvis noen kom opp med! Har vært ute i noen timer og tatt bilder i dag, og har omtrent mista halve hånda pga. kulda. Lenke til kommentar
fjellfant Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Mountain Hardwear Power Stretch Glove - finner bla på www.sportnett.no Funker fint, til og med til å skrive tekstmeldinger med om man er litt tålmodig! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 løse fingertupper på hanser/vanter kan vel funke? så smetter du dem på igjen når du er ferdig med å herje så du har vanlige hansker igjen Lenke til kommentar
doolittle Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 hva med disse fra lowepro photo gloves noen som har prøvd de?? Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 hva med disse fra lowepro photo gloves noen som har prøvd de?? 7812570[/snapback] De så meeeget bra ut $ 19.50 fra B&H ... men billigste shipping er $26.25 = 300kr+ .... Så var det dette med størrelsen da Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 hva med disse fra lowepro photo gloves noen som har prøvd de?? 7812570[/snapback] Jepp, har dem og de fungerer bra. Koster vel 300,- (uten frakt) i Norge, mens jeg fikk dem for ca 170,- med frakt fra Hong Kong (eBay). Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Fiskehansker er tingen. De jeg har har fingertupphetter som kan vippes opp og festes med borrelås. Laget i neopren (våtdrakt-materiale), så de holder også bra på varmen. Kostet et par hundrelapper. Lenke til kommentar
_ART_ Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Kjøp uteliggerhansker fra H&M. Koster ca 50 kroner og de holder veldig bra på varmen. Så langt i vinter har jeg kun brukt disse hanskene, og jeg bor i Bodø... Lenke til kommentar
eitp Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Her er Lowepro sine til ca 180 kroner hjem i postkassa. Jeg bestilte meg et par, jeg. Det kom på $27,99 - som er 182 kroner og 9 øre. Tynne sykkelhansker fungerer også fint. Tor Endret 28. januar 2007 av eitp Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Bra tråd! Jeg har vært ute etter noe lignende en stund nå; trenger ikke hansker som tåler 20 kuldegrader, men noe som beskytter bedre enn ikke å bruke noe i det hele tatt er jo topp. Har selv trålet ymse sports- og hanskebutikker i Oslo uten å finne noe som gir nok følelse til å betjene et kamera brukbart - som regel er hanskene altfor tykke. Skal sjekke ut et par av tipsene her - ser lovende ut Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Her er Lowepro sine til ca 180 kroner hjem i postkassa. Jeg bestilte meg et par, jeg. Det kom på $27,99 - som er 182 kroner og 9 øre. 7815121[/snapback] Da har jeg bestillt også Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Se https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...719&mode=linear for en tidligere tråd om fiskehansker, med bilde. Og http://tildremsfiskeutstyr.demostore.no/su.../3059/3065.html for å bestille - kr 149. Lowepros hansker er sikkert bra nok de, men jeg synes det er uvurderlig å kunne åpne for fingertuppene når an skal trykke på små knapper, dreie på små hjul osv.. Lenke til kommentar
trondage Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Jeg falt for Outdoor Design Stretch On hos Sportsnett.no jeg.. Kun 69,- også! Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Jeg falt for Outdoor Design Stretch On hos Sportsnett.no jeg.. Kun 69,- også! 7822716[/snapback] Sikkert god og varm nok den - men den gir deg jo ikke hudkontakt med fingertuppene da... Jeg synes ihvertfall det er helt vesentlig å ikke ha noe mellom fingertuppen og knappene. Lenke til kommentar
lain Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) Se https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...719&mode=linearfor en tidligere tråd om fiskehansker, med bilde. Og http://tildremsfiskeutstyr.demostore.no/su.../3059/3065.html for å bestille - kr 149. Lowepros hansker er sikkert bra nok de, men jeg synes det er uvurderlig å kunne åpne for fingertuppene når an skal trykke på små knapper, dreie på små hjul osv.. 7821966[/snapback] Da var mine Kinetic Pro Glove fra tildremsfiskeutstyr sendt, rask og god service. Og med en pris på 150kr+frakt er det billig i allefall. Satser på å få de i posten i løpet av 2-3 dager. Var å tok bilder av sprenging av skavle i skianlegg her for ikke så lenge siden, og fant fort ut at jeg enten måtte ha hansker, eller forfryse fingra. Edit: Legger med bilde. Endret 8. februar 2007 av lain Lenke til kommentar
lelvemo Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Jeg har prøvd å fotografere en del med en eldre modell av sealskin hansker. De er vanntette, tynn neopren, men de blir fort litt for grove på fingertuppene, og tuppene er jo det viktigste. Dessuten blir de klamme, og for fotografering i vått vær fungerer de ikke, da stoffet blir vått, fingrene kalde og klamme og i det hele tatt. Til ikke-alt-for-kaldt-vær fungerer monteringshansker veldig bra. Tynne, billige, gjerne av skinn. Men de blir fort kalde. Mechanix wear har hansker som gir god fingerfølelse (www.whynot.no) Ellers er "taktiske"/militære hansker ofte gode hansker når fingerfølelse er viktig... Det jeg bruker nå (når det er kaldt) er grønne fingervanter av forsvarets type. Blir det for kaldt har hanskene /vantene hull i håndflaten slik at jeg kan stikke inn fingrene for å varme de. Hvis det er enda kaldere ute bruker jeg heller jakthansker/votter, av typen med en vott som kan trekkes over fingrene for å varme de. Helly Hansen polar wear vott er en slik. Finnes også på sportsnett.no. Lenke til kommentar
lain Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 det fine med de hanskene jeg linket til, er at du kan ta av tuppen på et par av fingrene, og det er borrelås så tuppen henger ikke å slenger. tror det blir bra. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Kunne ikke holde meg Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 Kunne ikke holde meg 7901146[/snapback] Det der er ingenting: Fikk mine LowePro hansker i posten for et par dager siden. De skal holde bra. Hvis det er så kaldt at ikke engang de hjelper så er det uansett for kaldt til at kamera kan brukes i det hele tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå