Gå til innhold

Bråkete CD spillere. (Videoavspilling)

Ever

Anbefalte innlegg

Er ikke helt sikker på om denne posten er ok ifølge retningslinjene, men om den ikke er det, er det bare å flytte den til gråsone forumet.

Jeg irriterer meg noe sinnsykt over CD spillerene mine. Problemet er at støyen er plagsom når jeg ser på film. Har to stykker, en LG 40x brenner, og en gammel pioner dvd. Dvden bråker noe helt sinnsykt når den spinner for fullt, og LGen er noe bedre, men fortsatt litt for drøy. Ser jeg på DVD er den helt grei, siden stasjonen ikke spinner opp til full speed når den kjenner igjen plata som en DVD, det samme gjelder med musikk Cder, begge stasjonene er stille som graven når de kjører sakte.

Problemet er bare at de ikke fatter at det ikke er behov for full pupp når de spiller av en videofil fra "data" cd plater. Det jeg lurer på er derfor om det finnes en eller annen workaround for å få de til å roe ned littegrann. En modifisert driver for eksempel, eller eventuellt om noen kan anbefale en garantert stillegåene dvd spiller til å erstatte den gamle, som må kunne lese overburned plater. Når alt jeg trenger er 700 MB samlet access over en periode på mellom 50-120 minutter, burde vel 2-4x avspilling holde i massevis?

Ever

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg skjønner det alså.. Poenget er bare at jeg lurer på om det er mulig ved hjelp av noe tredjeparti software eller modifikasjon av drivere, å få stasjonen til å innse at: "hmm.. dette her er vel kanskje litt overkill..." og deretter spinne ned til 12/8/6x. Iallefall brenneren min *kan* kjøre de hastighetene, jeg kan brenne 8x om jeg føler for det, men ikke å lese..

Lenke til kommentar

Om det finnes andre programmer kan eg ikke hjelpe deg med, Men du kan prøve å søke etter på google.com? Om du setter ned hastigheten på cd/dvd kan du få hakk i filmen din om du ikke bruker en ekte dvd plate. Dine brente plater med film vil alltid støye litt på grunn av at pc'en din trenger mye data for å vise filmen korrekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...