LittOmAlt Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Hei satt igang en cpu test, cpu temp la seg stabil på 55 grader startet gpu test og cpu temp fløy i luften til 75 grader Har et radeon kort med 265 Mbyte ram, AGP Noen som kan forklare meg hvorfor prosessor blir så varm når grafikkkortet belastes? Og er det noe jeg kan gjøre med det? Takker Lenke til kommentar
maedox Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Kjørte du CPUen 100% på cpu-testen? At temperaturen øker når du viser heftig grafikk har nok en sammenheng med at temperaturen i kabinettet øker samtidig som gpu-temp øker. Det enkleste du kan gjøre er å installere en vifte eller to ekstra i kabinettet. Eventuelt installere en skjermkortkjøler som blåser den varme luften fra skjermkortet ut av kabinettet. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 En gpu test stresser også prosessoren ganske godt. I tillegg blir det som sagt over økt kasse temp når begge jobber Lenke til kommentar
LittOmAlt Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Hei jeg har stor kjøler på cpu (500 g kobber), har tre vifter i kabinett (Papst), en 12 cm som blåser på prosessor, 1 mindre som blåser på skjermkort, en som blåser på HDD's. I tillegg egen vifte på cpu kjøler og chipset kjøler med liten vifte, og naturligvis en vifte i PSU (Mist PSU 12 cm vifte) som blåser ut. Jeg har jobbet mye med kjøling, men cpu koker når jeg kjører grafikk. Bruker Arctic silver kjølepasta. Så om noen har svar er jeg glad. Nå er jeg helt rådløs P4 Prescott 3,2 GHz, win xp pro Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Høres ut som du ikke får tilstrekkeligt med kald luft inn i kabbinettet. Hvis du bare har 1 papst fremme der blåser inn, og 2 papst + 120mm i Mist'en der suger ut - da ska det bli varmt i kabbinettet. Kimmer Lenke til kommentar
LittOmAlt Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Nei, jeg har tre som blåser inn: - I dør papst 120mm på cpu, + papst 95 på gpu - Front paps 95mm Mist PSU 120mm blåser ut Samt lufting i bakkant i kabinett (uten vifte) Har da to vifter til, en som er festet i cpu kjøler og en som er festet på chipset. + GPU har også egen vifte...som bråker for mye denne skal bort etterhvert Lenke til kommentar
maedox Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Er du sikker på at CPU-temperaturen leses av korrekt? Det høres ut som om du har god lufting i kabinettet ditt. Lenke til kommentar
crazycooler Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Hvor mye er temperaturen i kabinettet ditt? Lenke til kommentar
Revox Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Masse vifter er ikke alltid bare bra det heller. Luftstrømmen er vel så viktig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå