FunkyMonk Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 (endret) Jeg skal kjøpe meg en bærbar. Den skal ikke være spesielt kostbar (studentbudsjett) og den bør ha 14" skjerm, 100GB+ lagringskapasitet og 1GB RAM. Den skal hovedsaklig benyttes i utdanningssammenheng (programmering, sette opp JSP/php/databaseL-servere etc), men det er heller ingen ulempe om jeg kan kjøre ett og annet spill på den (feks World of Warcraft) til nød (har en stasjonær PC som fortsatt vil bli foretrukket til spill). Jeg har sett meg ut følgende alternativ: - Acer Aspire 3682WXMi ~6800kr (http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=72444) - HP Pavilion PADV2140 ~8000kr (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=328100) Pga. pris er den første helt klart å foretrekke prismessig (tight budget), dessuten har den 1x1024RAM istedet for 2x512RAM, noe som vil gjøre det billigere å oppgradere til 2048RAM, om det skulle bli nødvendig (right?)... Er det noen som kan si noe om CPU i de to maskinene? Hva er den store forskjellen, og vil den ene stå nevneverdig tilbake i forhold til den andre? Er det noen som har andre kommentarer i forhold til disse modellene, og hvilken jeg bør velge? Tar gjerne imot tips om andre modeller også! Endret 27. januar 2007 av FunkyMonk Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Jeg har sett på noe av det samme. De to jeg har sett på er HP Pavilion dv2130 og Acer Aspire 5102WLMi Jeg tror jeg har kommet frem til at jeg skal gå for HP'n. Grunnen er fordi den er intel basert, bedre batteri, hele PCen er litt nettere ettersom det kun er en 14,1" og ikke den store 15,4". Jeg sier ikke at det er dårlig med stor skjerm, nærmere tvert imot, men til det bruket jeg skal med den, har jeg kommet frem til at 14,1" blir et bedre valg. Det er også en rekke andre fine spesifikasjoner på HP Pavilion dv2130 som gjør at jeg liker den bedre, ikke minst på designet. Acer Aspire 5102WLMi er ingen dårlig PC, tvert imot. Den har 2GB ram, noe som er mer enn nok til det meste man skal drive med. Den har stor harddisk, og stor skjerm. Det at det er en AMD Turion trekker litt ned, tanke på strøm ect, og er kanskje derfor jeg heller vil gå for HP'n. Noen andre som har noe smart å komme med så tas dette imot med stor takk. mvh Vegard Melsom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå