Gå til innhold

Jeg har prøvd N95

cnil

Anbefalte innlegg

Jeg har for noen timer siden kjapt prøvd Nokia N95, SE W880 samt LGs Prada- og Shine-telefon. Samtlige var meget interessante, selv om N95 selvsagt var det kjekkeste å holde i. Hvis noen har spørsmål ang. noen av disse telefonen så skal jeg selvsagt prøve å svare etter beste evne.

Fikk forøvrig sett kjapt på en del av det Samsung også kommer med, men har ikke modellnavn på alle disse...

Når det gjelder N95, så syns jeg den var veldig plastikk. Skjermen var helt rå, og selv om den som sagt var litt lett i forhold til størrelsen og føltes litt "billig", så er jeg ikke i tvil om at det er en telefon jeg vil ha..

Så; fyr gjerne løs!

Er også interessert i å høre andres meninger om disse telefone, spesielt de av dere som eventuelt har prøvd noen av dem!

Endret av cnil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er prosessoren du refererer til, er det vanskelig å avgjør. Modellen jeg fikk prøve var ikke et ferdig produkt, og langt i fra alle menyene fungerte som de skulle. Derfor blir det vanskelig å si hvordan den fungerer i praksis. Jeg opplevde ikke noen voldsom treghet, men det gjør man strengt tatt ikke på N73 heller...

Lenke til kommentar

Plastikk er selvsagt ikke en nyhet, men pga dette så vil jeg si at kvalitetsfølelsen er mer som 6280/6288 enn N80, da sistnevnte faktisk virker mye mer gjennomført enn både 6280 og N95.

JackBauer2: Prada-telefonen virket veldig bra. Menysystemet (på den jeg prøvde, riktignok ikke helt likt som det endelige produktet blir) var nesten som Mac OS X vs. Windows -- designen er i en klasse for seg selv. Mange artige funksjoner og slik jeg så det en god touch-teknologi.

En artig ting var at en fin, analog klokke preget standbybildet. Denne kan man dra rundt og plassere hvor man vil, man kan trykke på den og man kan fjerne den. Det er selvsagt vanskelig å forklare hvor fine disse menyene er i praksis, men jeg likte dem i alle fall svært godt. Og jeg har ALDRI vært LG-fan!

Lenke til kommentar

Cnil: jeg har noen spørsmål som jeg lurer på.

W880i: hvordan ser tastene ut? På piratbildene som verserte var disse noe alle 8850/8890, stemmer dette? '

Hvordan var det å taste på disse?

Er det AF på kameraet og er dette på 3,1 mpix?

LG Prada: hvordan er skjermen på denne vs N95? Hvor godt er kamera og mp3spilleren?

N95: hvordan er batterikapasiteten, dette vet du sikkert ikke siden du ikke har brukt den over lengre tid, men på de minuttene du tastet på den, hvor mye ble batteriet redusert?

Lenke til kommentar
Høres bra ut mhp (med henblikk på ;-)) Prada-telefonen.

Vet du om det er mulig å gjøre video-opptak på den?

Fikk du sjekket kvaliteten på bildene den tar?

7810702[/snapback]

Det er mulig å gjøre videoopptak ja. I tillegg skal den støtte "alle" videoformatene for avspilling av filmer o.l. "Alle" er nok å ta litt hardt i, men slik presenterte LG-mannen det for meg. Bildene jeg fikk tatt var helt ok, hverken mer eller mindre. Men når det er sagt; jeg fikk klare instrukser om at dette ikke var det ferdige produktet, og at det nok kom til å bli bedre etter hvert :)

mye kommer den pradaen til å koste?

det er fargeskjerm? minnekort?

7810845[/snapback]

Mannen som representerte LG antydet en pris på mellom 5-6000 uten abonnement ut fra forhandler. Mer nøyaktig var innpris til leverandør; ca. 350 euro inn til distributørene. Med andre ord ingen billigtelefon...

Det er selvfølgelig fargeskjerm, og den er også _meget_ bra! Minnekort sjekket jeg aldri, men det vil jeg nesten anta(?)

Cnil: jeg har noen spørsmål som jeg lurer på.

W880i: hvordan ser tastene ut? På piratbildene som verserte var disse noe alle 8850/8890, stemmer dette? '

Hvordan var det å taste på disse?

Er det AF på kameraet og er dette på 3,1 mpix?

LG Prada: hvordan er skjermen på denne vs N95? Hvor godt er kamera og mp3spilleren?

N95: hvordan er batterikapasiteten, dette vet du sikkert ikke siden du ikke har brukt den over lengre tid, men på de minuttene du tastet på den, hvor mye ble batteriet redusert?

7810934[/snapback]

W880i har som du sier lignende tall-taster som de gamle Nokia-modellene 8850 og 8890. I motsetning til Nokias "forgjengere", var tastene veldig gode. De var høyt nok "oppe" til at man slipper problemet med å få trykket dem ned, og i tillegg godt i fra hverandre slik at man ikke presser ned tre knapper på en gang. Jeg likte dem -- kort sagt!

Kameraet var ikke ferdig "utviklet". Det gikk ikke an å ta bilder med det, jeg fikk bare opp søkerbildet uten funksjonalitet. Oppløsning vet jeg dessverre heller ikke. Faktisk var dette den telefonen som det var "strengest" holdning rundt. Jeg fikk blant annet ikke lov å ta bilder av denne, noe som ikke var problem hos noen av de andre produsentene!

Når det gjelder Prada, så var skjermen som nevnt over svært bra. Setter man den opp mot N95, blir den riktignok ikke så fantastisk. N95 slår Prada med glans når det gjelder fysisk størrelse, men når det er sagt så var oppløsningen minst like god på LG'en, slik jeg så det i alle fall!

Batteriet ble ikke svakere, så det har jeg ingen kommentar til. Men det er jo ikke til å legge skjul på at Nokia rett og slett ikke har gode nok batterier til telefonene sine...

Når kommer N95 til Norge? Hvor mye vil den koste?

7813645[/snapback]

Nokia-mannen antok at N95 kom til Norge i april. Med andre ord skal det vel en del til at den kommer før, men vi vet jo aldri. Pris kunne/ville de ikke si noe om... :p

Lenke til kommentar

Tusen takk for oppløftende svar!

Vil vurdere å skifte ut min 6288 med Prada hvis det er 30fps på video-opptakene.

Bildene blir sikkert bedre uansett.

IPhone mangler jo både radio og videokamera,

så den er utelukket!

Avventer nok med å bestemme meg til jeg har sett hva SE har å by på!

Har faktisk mer lyst på Prada enn n95 i øyeblikket!

Den er vel i bunn og grunn bare en smekrere utgave av n93.

Når tror du Prada kommer til Norge?

Det var jo bare 4 europeiske land som skulle få den i slutten av februar?

Lenke til kommentar

N95 er en smekrere utgave av N93 med GPS-mottaker og bedre fotokamera (videokameraet har samme specs). Prada kommer garantert ikke til Norge i februar, men kanskje i mai/juni? Jeg fikk ikke noen spesiell dato på dette.

Etter hvert skal det også komme en Prada-lignende telefon, bare at det er en smarttelefon. Den kunne LG-mannen si veldig lite om, utenom at den sannsynligvis kom i Q3 eller Q4...

Lenke til kommentar

Jeg husker mine tider som Neonode-fan. Jeg var helt satt ut når de ga ut N1 :) Men det har dempet seg litt nå, og jeg har funnet ut at det finnes langt bedre telefoner for min bruk på markedet. Men jeg har aldri prøvd en Neonode, og jeg er redd at hvis jeg hadde gjort det -- så måtte jeg nok hatt en. Derfor er det kanskje like greit å la være ;)

Lenke til kommentar

men når kommer pradaen? det er forresten microSD i den.

PS:

og dette med trykkfølsomme skjermer alà iPhone og pradaen håper jeg vi får mere av! nå er vi vel lei av digre klumper som N95?

serlig når man får større skjerm og samme innhold i et format så pent og tynt som disse nevnt over her!

ah! endelig fremgang!

Endret av SUPERJANNE
Lenke til kommentar

Er virkelig ladekontakten på W880 på siden? Er ikke det litt spesielt da? Tenker bare om jeg skal spille musikk på den fra min MDS-70 eller MDS-60 høytalersett som jeg har med meg på turer og på badet, så må jo telefonen stå vannrett istedenfor rett opp. Det blir jo veldig spesielt da og upraktisk da.. :hmm:

post-50917-1169998806_thumb.jpg

post-50917-1169998821_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...