Killer_DT Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Jeg skal lage en sånn biquad antenne som guiden på dette forumet viste, og har alt utstyret selv bortsett fra selve pluggene som skal i AP. Jeg har to stk Linksys WAP54G AP som skal ha hversin antenne. Har vært på Clas Ohlson og der hadde de ikke pluggene. Har sett på ELFA (http://www.elfa.se/no/index1.html) Men der har de ikke bilde, så det er vanskelig å se hvilken som er riktig. Noen som har peiling på kor jeg får tak i dem? Mine AP: https://prisguiden.no/product.php?productId=17376 Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Hvis du går til denne Elfa-siden: BNC-, TNC-, SMA-, N-don med omvänd polaritet og klikker på -symbolet så får du frem databladet, da burde du finne ut hvilken som er han- eller hunkjønn av pluggene. stiftpropp = hunkjønn hylspropp = hankjønn Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 Takker. Kan selv for dårlig svensk til å oversette de navnene der. Da blir det vel 2stk hunnkjønn! Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Husk på at RP-TNC ikke finnes som lodde versjon av pluggene, så du må få tak i press tang i tillegg, noe som ikke er billig. En bra løsning er her å kjøpe seg en overgang mellom RP-TNC og f.eks N-plugg, som er noe enklere å montere. Det har også den fordelen at den korte kabelen på overgangen er tynnere, og er derfor mer bøyelig å lettere å montere. Bare noen tips utenfor det du spør om som du kanskje vet fra før. På så høye frekvenser blir det fort mye tap i kabelen så du bør ha den så kort som mulig. Du bør også velge en kabel som har minst mulig tap på frekvensen som wlan benytter. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Takker for tips. Kan du linke til hva jeg trenger på Elfa sine sider? Eller kanskje du vet et bedre sted å kjøpe det? Jeg har linksys AP's, som har Hannplugg i selve APet. OT: Jeg har spurt om noe i tråden om biquad antenne, om du har peiling gidder du å svare? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=259283&st=280 Endret 28. januar 2007 av Killer_DT Lenke til kommentar
Jaguaren Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Ville ha unngått så mange overganger og plugger som mulig. Dette pga av flere plugger mer signaltap, og at du fordyrer prosjektet. Biltema har en billig krympetang som du kan bruke: http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=86775 Den skal loddes som du ser på bildet, for når vi snakker antenner er ikke det en kortslutning. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 OI, jeg har tilfeldigvis en sånn tang. Har laget masse coax-kabler for dataoverføring tidligere. Det du mener at om jeg måler med multimeter så vil den måle kortslutning sant? Men at det i praksis er slik det skal være for en antenne? Lenge siden jeg har har hatt noen som helst praksis med antenner. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 Det er faktisk helt forbanna umulig å få tak i sånne plugger i Bergen. Noen som har peiling på hvem som kan ha RP-TNC og N-plugger? Lenke til kommentar
Jaguaren Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Bergen? hvorfor sa du ikke det med engang,,,jeg har, du kan få kjøpe av meg, mange trenger du? Har N plugger og. Jeg har også div lavtapskoaksstumper på ca en halvmeter med RP-TNC, du kan få to av meg. Da er pluggene ferdig krympet på lavtapskoaks, klar til å loddes på antennen, det pleier jeg å gjøre, eller hvis du vil sette på N plugger, men som sagt så er de ca 0.5m, men det pleier å holde. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 oi, skikkelig flaksern da. Jeg hadde tenkt å ha en N-plugg i selve Biquad antennen slik at jeg kan koble av og på forkjellige lengder av kabel etter som jeg trenger det. (om du skjønner) Har du det som trengs? Konge om du kan hjelpe meg her altså Lenke til kommentar
Jaguaren Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Har alt utenom N pluggen du skal lodde på selve antennen, send meg en privat mld så avtaler vi noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå