lohelle Skrevet 27. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2007 (endret) Tok et bilde i dag som jeg syns ble ganske bra.. ikke perfekt plassering av motiv, men fornøyd likevel! info: Camera Model Name Canon EOS 400D DIGITAL Shooting Date/Time 27.01.2007 13:45:30 Tv(Shutter Speed) 1/200Sec. Av(Aperture Value) F4.0 Metering Modes Evaluative metering Exposure Compensation +1/3 ISO Speed 200 Lens EF70-200mm f/2.8L USM +1.4x Focal Length 280,0 mm Image size 3888 x 2592 Image Quality RAW Flash Off White Balance Auto AF mode One-Shot AF Picture Style Standard hva burde vært gjort annerledes? Endret 27. januar 2007 av lohelle Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 27. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2007 (endret) Synes det var et bra portrett, med fin, dus bakgrunn. Bildet kunne kanskje vært litt skarpere (du har kanskje fokusert på dressen hans og ikke øyet som jeg synes er det beste).De fine, brune øyne kunne vært fremhevet mer. Bildet vile vært enda bedre hvis han hadde rettet blikket mot deg imho Endret 27. januar 2007 av olar0701 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 27. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2007 Det ser nok litt uskarpt ut ja. Hva med å droppe konveteren å sette opp lukkertiden litt mer? Han ser ut som en unge du kan bruke til model flere ganger. Ikke noe 11'er der nei Marius Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. januar 2007 Det ser nok litt uskarpt ut ja. Hva med å droppe konveteren å sette opp lukkertiden litt mer? Han ser ut som en unge du kan bruke til model flere ganger. Ikke noe 11'er der nei Marius 7810815[/snapback] det er nok ikke konverteren som er hovedproblemet.. 70-200 objektivet mitt er uskarpt. Skal sendes inn til serviceproffen over helgen... tok mange fuglebilder, men de blir ikke skikkelig skarpe selv med stativ og større blendertall. håper kalibrering/reparasjon ikke blir altfor dyrt! Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 27. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2007 Hmm...fokusproblemer altså... Prøv å ta bilder av noe i stua. Om det ikke blir skarpt er det sikkert noe med objektivet. Jeg trodde kanskje det var ørlittegran bevegelsesuskarphet... Jeg vet hvordan unger kan være, serlig etter Sukker med havregryn (Legg merke til at sukker kom før havregryn ) Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 28. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2007 Hva med et bittelitt tettere utsnitt? Lenke til kommentar
lasse91 Skrevet 29. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2007 jeg ville nok gjort det motsatte av Juliess og heller fått litt luft over hode på pjokken men det er nå min mening da Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. januar 2007 jeg ville nok gjort det motsatte av Juliess og heller fått litt luft over hode på pjokken men det er nå min mening da 7824386[/snapback] takk for tilbakemeldinger! bildet ble tatt i en fei (ikke ofte den gutten der står still!) og jeg fikk inn dette skuddet.. Da jeg skulle zoome ut et par hakk var han allerede 5 m lengre borte med ryggen til! hehe! Tror jeg hadde gått for litt mere luft over hodet osv om jeg kunne "velge på nytt". Men et tettere snitt hadde nok også blitt bra! Skal si jeg gleder meg til det blir mere lys! det var ikke så galt da dette bildet ble tatt, men det er jaggu meg ofte jeg har måttet ty til høyere ISO for å få respektable lukkertider nå for tiden! Har vært mange utebilder med 1/80-100 i lukkertid og 400-800 ISO i det siste (selv med F2.8) Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) en liten update til denne. har nå fått Canon EOS 1D MarkIIn. et nytt bilde av pjokken som ble helt OK. Et av mine første bilder med nytt kamera. ISO 250 1/640 sek F/5.6 150mm et par små grener som stakk litt frem, men men.. tror alt er skarpt nå i hvert fall. Endret 10. mars 2007 av lohelle Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) et til.. jeg gleder meg virkelig til jeg får reist en plass med litt fin utsikt for eksempel.. og så skal det helst være blå fin himmel også da! (har forresten et skikkelig pola-filter som må testes!) Endret 12. mars 2007 av lohelle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå