Gå til innhold

Kjøp av nytt HDTV-kompatibelt skjermkort

Krokan

Anbefalte innlegg

Etter å ha oppdaget at mitt gamle skjermkort ikke klarer å vise HD-DVD materiale er jeg på jakt etter et nytt skjermkort. Ser at Komplett har weekendtilbud på et Sapphire Radeon X1900GT 256MB http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320722

Er dette et kort som jeg vil bli fornøyd med? Er ikke noen hardcore spiller, men spiller CS innimellom (noe mitt gamle GeForce 7300 GS klarer greit nok).

Pr. idag bruker jeg en 10 m lang komponentkabel for å koble til min HDTV. Ikke noe krav om at jeg må bruke denne, men en 10 m lang DVI-HDMI kabel koster jo fort noen kroner.

Er det evt. andre skjermkort jeg heller bør kjøpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til vanlig bruk som film avspilling osv til hd tv er det kortet helt greit, og klarer lettere spill i 1080P (har selv kunnet spillt oblivion men med litt mindre eyecandy helt fint)

til spill sier vel den uskrevne regel at opploesninger over 1280*1024 boer du ha 512mb ram til for at det skal gaa bra, men CS/Halflife/source er ganske saa lettdrevent, saa du skal ha null problem med aa spille det i HD opploesninger ;)

X1900GT/XT 256mb Yter ganske utrolig i forhold til pris spoer du meg, Jeg ble iallefall Meget fornoeyd naar jeg skifta fra X1600Pro...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...