Propofol Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 (endret) HELT HYPOTETISK: Du er en jente som skal inn i en bedrift som lærling til høsten. Når du er ute på byen en stund før møter du en lærling allerede ansatt i bedriften og det ender med at du har sex med denne personen som er 2. års lærling. Hvilke konsekvenser kan dette få for begge? Hva skjer om de andre på arbeidsplassen får vite dette? EDIT: Nå skal det nevnes at dette er en bedrift der tre og tre samarbeider i forskjellige grupper. Endret 27. januar 2007 av eilertsen Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Fordelen er vel at du har hatt sex hehe, neida bare kødder. Jeg ville latet som ingenting. Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Konsekvensene blir vel sladring, tisking og hvisking bak rygg osv. dersom det blir kjent. Samt noen pinlige øyeblikk. Ikke noe mer alvorlig enn det (med mindre en av dere får veldig sterke følelser selvsagt). Fordelen blir vel, som allerede nevnt i tråden, at du får deg kjøtt på staken. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Akkurat det der skjedde på min arbeidsplass og bortsett fra de konsekvensene som han over beskriver så skjer det vel ingenting mer. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Akkurat det der skjedde på min arbeidsplass og bortsett fra de konsekvensene som han over beskriver så skjer det vel ingenting mer. 7810666[/snapback] samme skjedde ved min arbeidsplass, og som de sier over her så skjer det vel ingenting mer. Bli vel konsekvenser om det foregår "knalling" i arbeidstiden, hvis det blir oppdaget. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Vi var 5 lærlinger som akkurat hadde begynt. Hun var i lærlingekullet som begynte før oss. De var 6 tror jeg. Ble endel forskjellsbehandling... Hun fikk feks ikke samme presset på å gjøre ferdig saken som vi andre ikke. Det var ikke mange som var særlig glad for det. Heldigvis sluttet hon da hun var ferdig med læretiden 1 år senere. Ble egentlig masse kjip stemning på den arbeidsplassen. Det gikk heldigvis over med tiden. Lenke til kommentar
Hr Kotelett Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Eneste stedet jeg tror det faktisk er "ulovlig" er i millitæret... Og jeg vil si det er en mycket merkelig emnetittel. Konsekvenser? ka faen, enten blir du tatt og mesteparten av gjengen vil vite at du har hatt deg med den og den personen, Og fordeler. Kor i alle dager finner du på at det er fordelerer med å ha sex med en kvinne/lærling etc, annet enn å få ha seg da? visst ikke kjerringen er lærling i sex&hardcore da. Men som sagt, tror du bekymrer deg for mye Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Kan ikke skjønne at det skulle være noe problem. Folk har jo lov å være kjærester på jobben. Så hvem skulle vel bry seg? Hun har jo ikke hatt sex med sjefen sin, som ville påvirket ansettelsesmulighetene hennes drastisk, men bare en annen ansatt i bedriften. Endret 28. januar 2007 av Bitex Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Eneste stedet jeg tror det faktisk er "ulovlig" er i millitæret... Arbeidet er ikke så ulikt.. det er et uniformert yrke med forskjellige ranger. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Ingen spesielle bakdeler så lenge ikke ene parten er leder på arbeidsplassen. Kan like godt være åpen om forholdet da slipper man tisking/hvisking. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Fyren på min arbeidsplass var 31 år og leder for lærlingene. Hun var 18 år og lærling. Ingen måte ulovlig, men uetisk på alle måter... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 En meget dårlig leder Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) For å si det mildt. Men alt i alt så var det en veldig bra bedrift. Alt Ble ikke svart malt av denne situasjonen. Har lyst å komme tilbake der når jeg har ferie fra skolen. Endret 28. januar 2007 av Killer_DT Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 HELT HYPOTETISK:7810235[/snapback] ...right Neida, det bør ikke få så store konsekvenser at det gjør noe. Hvertfall ikke om sexen skjedde utenfor arbeidstid. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Om personen har lederansvar/ personalansvar for den læringen så lurer eg på om det står noko i lovverket om det, men uansett kjem ein i ei etisk problemstilling uavhengig om personen er lærling eller ikkje. Utnyttesle av maktsituasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg