GLOCK05 Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Jeg driver og leker meg litt med dualoppsett ( er blitt den lykkelige eier av 2 stk 20" Sony 1600x1200 ). Kjøres på ett Nvidia 7300GT Pciex. Dette har en DVI og en VGA. Jeg klarer å få kjørt skjermene i dual ( horisontal span ) når det gjelder skrivebord - mapper - bilder etc. Men når jeg prøver å kjøre Windows Mediaplayer med videosnutter viser den ene skjermen fulskjerm mens den andre kun viser halve bildet ( venstre eller høyre halvdel av bildet ). Hensikten var å få strekt videoen over begge skjermene som ett bilde. Fungerer ikke WMP til dette bruket? Må jeg evnt. bruke annen programvare? Eller er det noe jeg kan gjøre i WMP eller i Nvidia kontrollpanel for å få dette til? Tillegsspørsmål: Kan 2 skjermkort ( Pciex ) settes opp til å kjøre 3-4 skjermer på samme hovedkort eller fungerer 2 Pciex slotter kun til SLI-bruk ? Takker for alle gode tips! Lenke til kommentar
Changis Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 det kan kanskje bli vanskelig aa vise video paa 2 skjermer samtidig (har selv lignende problem med at jeg maa velge TV ut som hovedskjerm for i det hele tatt aaa faa se video paa tv, (som igjen gjoer at hovedskjermen bare viser sort mediaplayer)) Naa er jeg ikke saa alt for kjent med Nvidia (har det bare paa laptopen) saa skal ikke si det er umulig.. ang. til.spm. det kommer kanskje an paa hovedkortet, men jeg vet at du skal klare aa kjoere 2 skjermer per skjermkort, men da kan du ikke bruke SLI/Crossfire Hvis du ikke skal bruke det til spilling e.l. kan du jo kjoepe deg et billig PCI skjermkort i tillegg, slik at du kan bruke 2 skjermer med SLI/Crossfire og de to andre til lettere ting. f.eks. 2 skjermer til cockpit i FS (mer grafikk krevende) og de to andre til f.eks, instrumenter/kneeboard/browser etc.. (mindre grafikk krevende) Husk, grafikken paa skjermen blir aldri bedre en skjermkortet du har koblet til, saa hvis du skal f.eks. ha 4 skjerms cockpit boer du koble fra SLI og kjoere 2 kraftige skjermkort... haaper dette hjalp litt Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 (endret) Vedr. 2 stk skjermkort på Pciex: Disse kan altså kjøre helt uavhengig av hverandre og er ikke kun beregnet for bruk i / med SLI? Det er i første omgang ikke tenkt som spill-PC. Jeg har et ASUS A8N-SLI Premium som dette opplegget kanskje kan benyttes på? Må event. kortene være av samme type når man ikke skal benytte SLI? Ellers ingen som har en løsning på problemet med Windows Mediaplayer? Endret 27. januar 2007 av GLOCK05 Lenke til kommentar
Changis Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 (endret) som sagt, kjenner ikke saa godt til nvidias produkter, men ATi's 3200Xpress (2x16xpcie) hovedkort kan kjoere crossfire med like kort, eller brukes individuelt med 2 forskjellige kort. (mener faktisk du kan bruke et ATi og et Nvidia) Kanskje noen med kjennskap til Nvidia kan svare bedre paa dette... Endret 27. januar 2007 av Changis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå