dacr0w Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Står i fare for å stille et dumt spørsmål, men klemmer til..: Jeg har et hovedkort med "On board 5.1 CH AC97". Det har bare en "line out" (jack) og ingen SPDIF. Vil jeg få surroundlyd, 5.1, når jeg kobler den til min forsterker? (forutsetter selvsagt at lydkilden har surround, f.eks. en dvd med Dolby Digital 5.1). Trenger jeg evt. noen spesiell kabel eller er en standard jack til 2xphono ok? Som det står i manualen:"Line Out: Connects to the front left and front right channel in the 5.1-channel or regular 2-channel audio system." G Lenke til kommentar
morra Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Du får nok ikke surround fra det lydkortet siden det bare har 2-kanalers line-out. Men du kan bruke et surroundanlegg, men du vil bare få lyd ut av to av høyttalerne (evt. kan du koble til noen splittere og få lyd fra alle høyttalerne) Lenke til kommentar
dacr0w Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 Takk, men hva er poenget med å betegne kortet som 5.1 da tro? Lenke til kommentar
morra Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Sikker på at det ikke er flere utganger da? På mitt hovedkort er det fire 3,5mm utganger som er merket: FS, RS, CS, L. (7.1 surround) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå