Bluum Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 (endret) Hei, prøver å overklokke PCen litt, men sliter med stabiliteten. Og så har jeg hørt snakk om C1 Stepping som skal skrues av\på i BIOS, som ingen ser ut til å finne osv. Men hva er egentlig C1 og hva gjør det? Var vanskelig å finne noe skikkelig på Google, men ut ifra det jeg fant så kan det virke som om det har noe med volten på CPU å gjøre. Noen som har svar? EDIT: ser ut til at mitt hovedkort er revisjon C2, i alle fall i følge CPU-Z, hvis det skulle bety noe. Hovedkortet er MSI P965 Platinum for de som ikke gidder å se i siggen. Endret 27. januar 2007 av Bluum Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Nei, det er noe i BIOS. Instillingen ligger skjult hos meg, men hva er det den gjør? BIOS forklarer ikke hva det gjør, så jeg spør her. Ser at det er mange som skrur det av Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Er det dette du mener? "C1E (Enhanted Halt State) Technology that puts the CPU into a significantly lower power state than the conventional halt state by decreasing the clock multiplier to it's minimum value and reducing voltage." Kilde:NVIDIA Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Akkruat det jeg mener ja Men hva er det egebtlig det GJØR? Mulig jeg er trangfatta nå ,men jeg forstår ikke helt hva det skal hjelpe å skru av for. Er det kort og greit for å få en mer stabil spenning til CPU? Min BIOS sier dette: This shuold be enabled in order to enable or disable the "Enchanted Halt State" Har prøvd å skru av, men jeg merker ingenting på overklokken min, men så er det RAM som gir feil hos meg da. Lenke til kommentar
geil Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Akkruat det jeg mener ja Men hva er det egebtlig det GJØR? Mulig jeg er trangfatta nå ,men jeg forstår ikke helt hva det skal hjelpe å skru av for. Er det kort og greit for å få en mer stabil spenning til CPU? Min BIOS sier dette: This shuold be enabled in order to enable or disable the "Enchanted Halt State" Har prøvd å skru av, men jeg merker ingenting på overklokken min, men så er det RAM som gir feil hos meg da. 7818106[/snapback] Litt enkelt klokker den ned prosessoren når det er lite last. Den setter ned multiplier til laveste instilling og senker spenningen. Den er en av fler "unødvendige" instillinger man kan slå av for å komme nærmere maksklokk. Nøyaktig hvorfor vet jeg dessverre ikke, men det kan kanskje noen andre svare grundigere på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå