Gå til innhold

CM Stacker STC-T01: Fjerne støv [LØST]

Anbefalte innlegg

Har et CM Stacker STC-T01 kabinett hvor det i fronten sitter 3x 12cm vifter og blåser luft over harddiskene.. Dette fungerer kjempefint, men har lagt merke til at det blir en del støv sittende fast på framsiden som et resultat av dette (kabinettet står på teppegulv).

Noen som har kommet opp med noen gode/effektive løsninger å fjerne dette støvet på? Fjerner dere det kun fra framsiden uten å åpne dekslene, eller tar dere ut dekslene og rengjør støvfilterene som sitter i disse også?

Endret av Wolfman83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville fjernet alt støv på framsiden, og tatt ut støvfilterene og rengjort disse. Det er da ganske innlysende? En annen ting jeg ville gjort (uten å være belærende eller frekk; sorry :) er å støvsuge rommet PC'n står i oftere. Det er helt klart en sammenheng mellom støv utenfor og inni kabinettet.

Lenke til kommentar
Jeg ville fjernet alt støv på framsiden, og tatt ut støvfilterene og rengjort disse. Det er da ganske innlysende? En annen ting jeg ville gjort (uten å være belærende eller frekk; sorry :) er å støvsuge rommet PC'n står i oftere. Det er helt klart en sammenheng mellom støv utenfor og inni kabinettet.

7810662[/snapback]

hehe er teppegulv så blir litt støv ja. Vet ikke om du har dette kabinettet, siden du sier det du sier, for det er ganske innviklet og tidskrevende å få ut de støvfiltrene.

Lenke til kommentar

Jeg har det kabinettet og jeg bare tørker over med hanna da det alltid vil være litt støv der er jeg ikke så nøye med å få bort alt !

Ellers kan du stille støvsuger på det svakeste eller nest svakeste og ha en sånn tupp med en liten børste på gjerne en tupp for møbler og støv sug over !

Lenke til kommentar

For det første vet jeg ikke hva ESD er, men det kan da umulig skade en data som er skrudd av og støvsugeren står jo 2-3m unna da slangen er så lang !

Edit: De luft trykk greien suger det jo bare mer fast da det blåser p det og ikke innenifra og ut og da er det like enkelt/tungt å ta av vær eneste en og rense dem helt !

I alle år har jeg også renset data deler med mye støv på seg for meg og ndre med en støvsuger på laveste turtall og ennå så har ingen skade skjedd !

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Men åssen kan egentlig en støvsuger slange/tupp forårsake det ?

7813694[/snapback]

Ikke vet jeg, men jeg brukte uansett støvsuger med børste på, og kjørte på max hastighet. Fronten ble skinnende ren og filtrene på baksiden ble tilnærmet støvfrie :)

Lenke til kommentar

Bruker bare å støvsuge fronten på maskina mi en gang i mnd eller noe. (Når jeg ser at det er mye støv på fronten. En gang i halvåret eller noe kjører jeg serveren ned og plukker ut filterne for en liten runde med trykkluft. Blåser også samtidigt over vifter, kjøleribber ol.

Ser ikke noe ille i å dra over fronten av maskine med støvsuger. Selv om den er statisk ladet er det langt inn til noe elektronikk, og kabinettet er jordet, så tiviler på at jeg ville klare å gjøre noe ille der.

Lenke til kommentar

Trykkluft på boks er fine saker, men ganske så dyrt i lengden. Jeg bruker en kraftig fotpumpe av den typen man bruker til å blåse opp gummibåter, luftmadrasser etc, og det smaleste munnstykket. Da får jeg kraftig nok luftstrøm til å rense det meste. En slik pumpe koster vel det samme som 2 bokser med trykkluft eller deromkring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...