NeoGeo Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Nå er kanskje dette ett opplags spørsmål for noen, men på mulitcom skriver de "silen" bak Seagate sine IV vesjoner, mens det står ikke noe slik bar V. Bråker V mer enn IV? Er ute etter en stillegående hd, og tenkte litt på Seagate sin V 120GB. Lurer også på om jeg skal ha Ata100 eller 133? Har en Asus p4B533-E Lenke til kommentar
dnort Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Barracuda V er den nyeste modellen, og er også den mest stillegående modellen. Foreløpig er det ingen forskjell i ytelsen mellom ATA100 og ATA133, diskene er rett og slett ikke raske nok ennå til at overføringskapasiteten utnyttes fullt ut. Derfor bør ikke dette ha noe å si for valget av harddisk per i dag. Storagereview.com har testet ytelsen og støynivået til Barracuda V. Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Per i dag har jeg Seagate V 80 GB, og er kjempefornøyd med den. Har også tidligere hatt IV 80 GB (var også fornøyd med den). Når det gjelder støy, så var IV versjonen bortimot lydløs, men V serien er enda stillere. Et kjapt søk i databasen til http://www.storagereview.com viser følgende resultater: Seagate Barracuda ATA V 37,8db Seagate Barracuda ATA IV 41,3db Ytelsesmessig så er V serien bedre enn IV serien, i det store og det hele. V serien er litt varmere i drift i forhold til IV serien. Anbefaler deg å søke opp informasjon på http://www.storagereview.com. Mange fine reviews der, i tillegg til en flott database med muligheter til å kjøre head-to-head comparison Uansett, lykke til med valget ditt. Lenke til kommentar
mbst Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Jeg har to 80GB IV og en 120GB V. V-utgaven mottok jeg i går, så har ikke fått lagt meg opp noen meninger om den enda, men hører ingen forskjell i støy fra PC'en fra da jeg bare hadde to disker. Leste testen som omtales tidligere i tråden før jeg kjøpte V-disken, og la da merke til at støynivået skal være til dels vesentlig redusert ved idle, tror det var rundt 4 dB fra ca 41 til 37. Dette må kunne sies å bekreftes av egne erfaringer. Ytelsesmessig ligger de sikkert temmelig likt, jeg har ikke merket noen forskjell verken i positiv eller negativ forstand. Men slik er det vel som regel også - testprogrammer viser kanskje litt forskjell i ytelse, mens i daglig bruk merker nok de færreste noen forskjell uansett. Jeg anbefaler deg å kjøpe en disk i V-serien. :smile: Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 jeg har Seagate barracuda V og jeg kan bare så vidt høre den nor den jobber på fult. nor jeg innstallerte den første gangen trodde jeg den var deffekt pga jeg ikke hørte at den startet, skal låve deg jeg fikk sjokk da jeg alikevel fant den i biosen..! her har du en test av den: http://home.no.net/pcdude/Bilder/120gb-sandra.jpg Mvh, Jan Erik Lenke til kommentar
NeoGeo Skrevet 30. november 2002 Forfatter Del Skrevet 30. november 2002 Takk for kjempe fine svar. Tror jeg satser på en 120GB i V serien. De må uannsett være mer stille enn de ibm diskene jeg her idag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå