L@sse Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Nå som snøen begynner å komme over hele den nordlige halvkule, kan det være greit med en liten tråd for alpintentusiastene her på forumet. Reglene er enkle: Si hva som var bra og mindre bra ved stedet. Legg ved en liten karakter. Legg ved link til alpintbakkens nettside. Et bilde er også positivt. Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 Hemsedal 20.01.07 Forrige helg var jeg på Storefjell, ovenfor Gol. Storefjell var stengt, Gol blir litt lite etter min smak, så vi dro til Hemsedal (45 min kjøretur). Det snødde som faen, så det var litt håpløs sikt. De bakkene som var åpne var heldigvis godt preparerte, så å stå vanlig gikk veldig fint. Parken derimot, var under konstruksjon, og svært dårlig egnet til noe som helst. Karakterer: For nybegynnere: 4/6. For viderekomne: 4/6. For snowboard: 3/6. Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 (endret) Trasig anlegg, med 3 heiser (eller, egentlig 2, for det er en som omtrent aldri er åpen). Halfpipen er egentlig ikke en halfpipe, men mere som en lang grøft (før var det ingenting, men så kom TAC og skulle ha pipe-konkurranse der). Men de orka ikke ordne og preparere den ordentligt når TAC var ferdig, så det er som sagt en lang grøft for tiden. Er vel hele to railer der for tiden (Nehei, er det sant?!), og sålangt ingen ordentlige hopp. Løypene er greie nok, men ganske korte, og det er ikke så mange ruter å velge imellom , så skal du kjøe en annen plass er det gjennom skogen eller utfor markert løype (her går det snøras titt og ofte, senest i dag. Var stor leteaksjon og greier). Er T-krokheiser forresten. Karakter: 2/6 (er morsomt å dra dit, men de stive prisene står ikke i stil med anlegget. Men på en dag med sol og mye snø er det veldig koselig, selv om køene er hinsides. Edit: Link til hjemmesiden: http://www.tromsoalpinsenter.com/ Endret 27. januar 2007 av Der Kommissar Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Er ikke så ille i kroken, man får bare gjøre det beste ut av det. Litt kjipt at de ikke har orket å ordne ordentlig til i parken enda. Endret 28. januar 2007 av Ant1 Lenke til kommentar
sJIRAFF-1 Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Røldal Skisenter Røldal skisenter ligger i Odda kommune i Hordaland, og er et skisenter som passer selv den mest kresne. "Løssnøkjørerens mekka" er et vanlig tilnavn på Røldal, for med en gjennomsnitts snødybde i sesongen på godt over 2 meter kan vi godt si at Røldal er et av de mest snøsikre stedene i hele Norge. I Røldal er det 5 skiheiser, deriblant en 2-seters stolheis, som frakter deg nesten til toppen av skisenteret. Dette mener skiinfo's brukere om Røldal: Snøforhold: 5.3/6.0 For Offpist: 5.2/6.0 For vederekomne: 5.0/6.0 VISIT RØLDAL! Lenke til kommentar
mr. Bjerre Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Er ikke så ille i kroken, man får bare gjøre det beste ut av det. Litt kjipt at de ikke har orket å ordne ordentlig til i parken enda. 7814538[/snapback] Hvis du i det hele tatt er heldig nok å overleve ras eller morderiske steiner i løypa Lenke til kommentar
trillebår Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Trysil!! Pro's: - Stort utvalg av løyper, passer for alle ferdighetsnivåer. - Anlegget spenner over to sider av et fjell noe som fører til at du kan oppsøke OK forhold mtp vind og vær nesten uansett... - Mange serveringsteder med bra kvalitet på maten. - Høyt fagnivå på de som jobber i sportsbutikkene og de som patruljerer bakkene. (Sistnevnte fikk jeg erfare for to helger siden da faren min slo skulderen ut av ledd og måtte få litt hjelp.) - Stort sett bra preparerte løyper. Con's: - Mange svensker som arbeider der! - Alle bruddskader må sendes til Sjukehuset Innlandet (i Elverum, en time unna). (Dette fikk jeg også erfare da faren min slo skulderen ut av ledd. Det var visst ingen stor opplevelse å sitte på i en taxi på en humpete vei mens skulderen er litt malplassert.) - Tidvis dårlig drifting av heisene. De to ekspresstolheisene fra turistsenteret stopper OFTE. Dette er midt favoritt alpinanlegg, men har fortsatt en del å gå på... Jeg vil gi Trysil en 5'er (av 6). Til info ligger det ca 2 1/2 time unna Oslo... Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Kongsberg 28.01.07 Dagsturer til Kongsberg er alltid artig. Denne gangen traff vi godt med været, selv om det kom en del snø på slutten. Snøforholdene i bakkene var greie. Det ble fort hardt og isete etter mye oppbremsing, men det gikk stort sett ok. De hoppene som var der, var dessverre stort sett dårlig preparerte, dog gikk det fint an å hoppe på noen av dem. Jeg tipper at Kongsberg vil være på topp om en måneds tid. Karakterer: For nybegynnere: 5/6. For viderekomne: 4/6. For snowboard: 4/6. Lenke til kommentar
nico_andre Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) Voss Fjellheisar Ligger ca. 1.5 time med kjøring fra Bergen eller en time med tog Et veldig fint sted når det er fint vær. Kanskje litt mye folk om helgene men ellers er det supert etter min mening. Veldig stort sted, mange steder å kjøre. Nybegynnere 4/6 Viderkommr 5/6 Snowboard 4/6 www.voss-fjellheisar.no Endret 31. januar 2007 av nico_andre Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 Har noen vært på Hemsedal eller Gol de siste dagene? I så fall, hvordan var forholdene der da? Lenke til kommentar
einst Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Bjorli Veldig få bakker i Norge med like lang sesong.. Har "alt"... Lette bakker, vanskelige bakker, morsomme bakker, pudderbakker, hopp, pipes, rails.. Har endelig fått stolheis nå.. Det hjelper.. Lenke til kommentar
Snytefant Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Skal til Hemsedal til lørdagen. noen som har vært der i det siste? Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Skjønner ikke hvordan du kan gi Hemsedal dårligere karakter enn Kongsberg, L@asse. Har vært begge steder og vil ikke si at Kongsberg er et bedre alpinsenter, heller motsatt! Mange flere heiser, løyper osv. i Hemsedal. Men det at parken var under konstruksjon kan ha trukket ned helhetsinntrykket ditt en del, da. Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) Skal til Hemsedal til lørdagen. noen som har vært der i det siste? 7996396[/snapback] I følge Skiinfo virker det jo bra, med samtlige bakker åpnet og 100-130 cm snø. Temperaturen er -19 grader, så jeg vil vel kanskje ta med meg en hanske eller to. Skjønner ikke hvordan du kan gi Hemsedal dårligere karakter enn Kongsberg, L@asse. Har vært begge steder og vil ikke si at Kongsberg er et bedre alpinsenter, heller motsatt! Mange flere heiser, løyper osv. i Hemsedal. Men det at parken var under konstruksjon kan ha trukket ned helhetsinntrykket ditt en del, da. 7996782[/snapback] Jeg baserer karakterene mine på hvordan det var der da jeg var der. Jeg er helt enig i at Hemsedal i topp stand er bedre enn Kongsberg, men det var den ikke den gangen. Endret 22. februar 2007 av L@sse Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Bjorli Veldig få bakker i Norge med like lang sesong.. Har "alt"... Lette bakker, vanskelige bakker, morsomme bakker, pudderbakker, hopp, pipes, rails.. Har endelig fått stolheis nå.. Det hjelper.. 7878137[/snapback] Husker den helvetes lange koppheisen, det var no-go... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå