Gå til innhold

Samsung SGH-Z150 syncml eller irmc?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en nesten lykkelig eier av en Z150 fra Samsung. Finfin telefon. Men det viser seg at den har noen små vanskeligheter...

Jeg prøver å få den til å synkronisere kaleder og adressebok over bluetooth mot datamaskinen min. Det høres jo enkelt å greit ut med en moderne telefon, men den gang ei. For denne telefonen ser ikke ut til å ha støtte for syncml eller irmc. Den har så klart støtte for obex, men ikke noe syncroniserins funksjoner. Det følger med programmvare som sier den kan gjøre dette. Problemet er at det er windows programmvare (som jeg ikke kan bruke siden jeg ikke kjører windows) og den syncroniserer uansett bare mot outlook.

Det er jo rimeli latterlig å lage en ny telefon uten syncml eller irmc (spesielt siden dette er en 3G telefon). Så jeg tenkte at dette har nok Samsung fikset med en software oppgradering.

Fant noen spor om software/firmware på nettet, men det var på spansk og tysk. Ikke helt mine sterke sider.

Software versjonen til telefonen er Z150XBFF1 (som man finner ved å taste *#1234#).

Er det noen som har erfaring med dette? Finnes det en software oppdatering? USB kabel til telefonen fulgte jo med, så dette burde jeg jo kunne fikse selv.

--

Martin

www.blomstereng.org

--

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...