Insanity Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Hei Noen som har en enkel oppskrift på hvordan jeg setter ruteren i bridgemodus? Har lett endel på nettet og her på forumet men finner det ikke. Forbanna NGT nekter å hjelpe meg med det da de ikke anbefaler det. Vurderer å bytte leverandør, de er så utrolig uhjelpsomme. Sendte en mail til dem der jeg klaga på at de ikke kunne hjelpe meg med bridge-modus og fikk bare til svar en standard mail til hvordan jeg setter trådløse rutere i bridgemodus. DET ER IKKE DET JEG VIL! Sorry for ropinga, blir bare så frustrert... Håper noen kan hjelpe meg Lenke til kommentar
skol Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 søk litt i det uoffisielle forumet til ngt: http://ngtforum.net/ Lenke til kommentar
Micro80 Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Her er oppskriften. Jeg har gjort det samt flere og det funker. Vips så har du modem levert fra NGT. TA ALLTID EN BACKUP AV USER.INI (KONFIGURASJOEN) FØR DU PRØVER DETTE. LOGG PÅ SPEEDTOUCH VIA WEB HTTP://10.0.0.1/ KLIKK PÅ SPEEDTOUCH KLIKK PÅ KONFIGURASJON KLIKK PÅ "Lagre eller Gjenopprette Konfigurasjon" KLIKK PÅ "Ta Sikkerhetskopi av konfigurasjonen " Evnt via FTP 10.0.0.1 cd dl bin hash get user.ini --------------------------------------------------------------------------------------- ppp relay flush eth flush atm flush ppp flush atm phonebook flush saveall atm phonebook add name=BrPPPoE_ph addr=1.33 atm ifadd intf=BrPPPoE_atm atm ifconfig intf=BrPPPoE_atm dest=BrPPPoE_ph ulp=mac atm ifattach intf=BrPPPoE_atm eth bridge ifadd intf=BrPPPoE_br eth bridge ifconfig intf=BrPPPoE_br dest=BrPPPoE_atm eth bridge ifattach intf=BrPPPoE_br saveall Du må ha en annen router som støtter PPPoE, evnt bruke Windows XP sin PPPoE klient. NextPhone ATA må kobles mot denne enheten som nå har fått WAN IP, dersom dette er en router som du kjører NAT på, så sørg for at UPnP er slått på i denne. NextPhone ATA bruker SIP, og STUN for å finne WAN IP. Bruker ID er som vanlig : P + (kundenummer - 10000), f.eks P16888 Passord : 8 siffret aktiveringsnummer Mer info vedr. nextgentel forum er http://ngtforum.net Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 Takker så mye! Skal prøve det... Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 Ok, det funket ikke bra. Skjønner ikke hva som er galt. Virker som jeg får satt ruteren i bridgemodus, men klarer ikke koble opp med den andre ruteren min (clarkconnect) Den får ip fra NGT, men jeg får ikke noe nettilgang. Har også prøvd å plugge NGT-ruteren rett i maskinen min får så å koble opp med PPPoE i windows. Det virker heller ikke. Noen som har en løsning? Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Jeg har brukt oppskriften som Micro80 la ut her på min 546i, sammen med ClarkConnect, og det funker utmerket. Hjalp deg kanskje ikke så mye, men du får prøve litt til, det skal gå. Egentlig skulle ikke alt dette vært nødvendig i det hele tatt, bare tull av NGT å holde på slik. De burde sette opp routerne slik at det kan gjøres enkelt fra menyen. MVH TommyL Endret 28. januar 2007 av TommyL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå