Kjetil J Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Jeg har et Waveterminal 2496 og kjører WinXP Pro. Med de originale driverne (ver. 3,0) som fulgte med pakken kom det noen ganger opp en feilmelding (ikke en vanlig bluescreen) der det stod blablabla wavt.sys blablabla, og dette (wavt.sys) er av hoveddriverne til kortet! Jeg ante uro, så jeg lastet ned oppdatering (ver. 3,8), fjernet gamle drivere, installerte nye, men nå kom det en helt annen feilmelding: Når jeg gikk inn på "multimedia" i Kontrollpanelet, og deretter "lydenheter" (eller no' sånt), var riktig nok enheten min listet opp, uten utropstegn osv., men på egenskaper stod det at driveren er aktivert, men ikke startet! Hvordan i granskauen starter man en driver, da? Gjør ikke Windows det under oppstarten? Takk til dere som måtte hjelpe meg! [ Denne Melding var redigert av: Kjetil J på 2002-11-30 13:06 ] Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 30. november 2002 Forfatter Del Skrevet 30. november 2002 Oppdatering: På systeminformasjon/.../systemdrivere står driverne som startet. Nå begynner tingene bare å bli merkeligere...... Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 30. november 2002 Forfatter Del Skrevet 30. november 2002 Ny oppdatering: Jeg re-aktiverte lydkortet som er innebygd i hovedkortet (ASUS P4B533-E), og der skjer akkurat det samme: Driver-installasjon går smertefritt, men Windows vil ikke starte driveren, selv om det står i systeminformasjon at den ER startet! Merkelig.......... Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 30. november 2002 Forfatter Del Skrevet 30. november 2002 Er det ingen som har peiling?!! Jeg er desperat!! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Du har kontrollert at du ikke har irq konflikt. Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 1. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2002 Det interne lydkortet benytter samme irq som waveterminal, men konflikt er det ikke (sier ihvertfall windows). Jeg driver og reinstallerer windows akkurat nå... får håpe det hjelper. Bare så det er sagt: Jeg sitter på en annen pc akkurat nå, for jeg har ikke internett på min pc. Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 1. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2002 Nå under installasjonen kom denne feilmeldingen (som pleier å komme av og til): DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL (...) wavt.sys, adress: F81346CA Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 1. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2002 På Computing Net fikk jeg dette svaret på hva jeg kunne gjøre med feilmeldingen: "Try to enter your IRQ manually at installation. It must be higher than your DMA." Hva betyr dette? Og hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 1. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2002 Jeg kan ikke skru av de automatiske instillingene for irq! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 http://www.xptuneup.com/xptuneup_stopmessages.htm [ endret av Kjetil Lura den 2002-12-03 23:02 ] Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 1. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2002 Jeg har nå funnet ut at det er drivernes skyld. Men hva skal jeg da gjøre? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Quote: Kjetil J skrev (2002-12-01 22:38):Jeg har nå funnet ut at det er drivernes skyld. Men hva skal jeg da gjøre? Prøve å finne en nyere driver? Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 3. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2002 Har installert nr. 3,85, og alt fungerer fint, men jeg har fortsatt et problem (til nå): I Battlefield 1942 må jeg stille ned lydkvaliteten fra 44khz ned til 22khz (kanskje ikke helt nøyaktige tall). Ellers skjer den samme Irql-feilen....... Er det noe mer som kan gjøres? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Du kan prøv med en oppdatering av spillet? Om det finnes noe fix til spillet det vet eg ikke. Om det er et pci kort det Waveterminal, Er ikke 100% sikker om eg kan plassere hva det er. Vet at det har noe med lyd å gjøre. Men om det er et pci kort kan du prøve å flytte det til en annen ledig pci slott? Har du prøvd med winxp sp1 oppdatering(Er ikke sikker om eg har spurt om det før) [ endret av Kjetil Lura den 2002-12-04 21:48 ] Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 7. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2002 Det meste ser ut til å være oppdatert. Men dette Battlefield-problemet er bare en bagatell. Siden ting gradvis ble fikset via driveroppdateringer, får jeg vel bare vente på nye og helt friske drivere. Lenke til kommentar
Trc Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Har du disablet onboard lydkort i BIOS? Dette kan meget godt være grunn til problemer selv om det ikke står at det er noen IRQ-konflikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå