Gå til innhold

Ripete skjerm på Qtek S200

joques

Anbefalte innlegg

Morn!

Jeg kjøpte en S200 i fjor sommer, og har stort sett bare brukt skriftgjenkjenning når jeg har skrevet mail og sms. Problemet er at skjermen åpenbart er litt for svak, for den har blitt veldig ripete akkurat i tekstgjenkjenningsfeltet. Og da har jeg hele tiden vært påpasselig medf ikke å skrive for hardt. Men nå er den så ripete at tekstgjenkjenningen sliter med å forstå hvilke bokstaver jeg skriver.

Jeg lurte på om noen har noen fornuftige løsninger. "Tastaturet" er så knøttlite at det ikke er å tenke på å bruke det.

Finnes det tredjepartsprogrammer som kan løse dette for meg? F.eks. at tekstgjenkjenningsfeltet plasseres et annet sted på skjermen, der den er frisk og uripete? Eller gir et større QWERTY-tastatur som faktisk går an å bruke? Det er jo tross alt en del plass på denen skjermen...

Håper noen har noen tips :)

Joakim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv brukt i-mate JAMin *mye* som tilsvarer Qtek S200 uten ripe problemer. Det finnes en god del 3dje parts virtuelle tastatur med forskjellige layout og størrelser. Søk på SIP WM5 keyboard på google. SIP står for Software Input Panel :-)

Morn!

Jeg kjøpte en S200 i fjor sommer, og har stort sett bare brukt skriftgjenkjenning når jeg har skrevet mail og sms. Problemet er at skjermen åpenbart er litt for svak, for den har blitt veldig ripete akkurat i tekstgjenkjenningsfeltet. Og da har jeg hele tiden vært påpasselig medf ikke å skrive for hardt. Men nå er den så ripete at tekstgjenkjenningen sliter med å forstå hvilke bokstaver jeg skriver.

Jeg lurte på om noen har noen fornuftige løsninger. "Tastaturet" er så knøttlite at det ikke er å tenke på å bruke det.

Finnes det tredjepartsprogrammer som kan løse dette for meg? F.eks. at tekstgjenkjenningsfeltet plasseres et annet sted på skjermen, der den er frisk og uripete? Eller gir et større QWERTY-tastatur som faktisk går an å bruke? Det er jo tross alt en del plass på denen skjermen...

Håper noen har noen tips :)

Joakim

7809412[/snapback]

Lenke til kommentar
Har selv brukt i-mate JAMin *mye* som tilsvarer Qtek S200 uten ripe problemer. Det finnes en god del 3dje parts virtuelle tastatur med forskjellige layout og størrelser. Søk på SIP WM5 keyboard på google. SIP står for Software Input Panel :-)

7821877[/snapback]

Tusen takk, fant fullskjermtastatur, funker veldig bra! :)

Lenke til kommentar

Min erfaring er at de fleste PPC 2003 SE PDAer kunne bli veldig ripete. Hadde imidlertid en Mitac Mio Digiwalker 168 (Liten kjekk sak med innebygd GPS, men dessverre dårlig GPS Software) som aldri ble ripete. Tror dette ble bedre med WM5 baserte PDAer. Men skjermbeskyttelse er fornuftig ja! :-) Selv hadde jeg problemer med å få av meg den ene strømpa etter et julebord..aldri skjermbeskyttelsen ;-)

Jeg har brukt min myyyyye siden ejg kjøpte min i fjor sommer. Har den også liggendes i lomma med ofte nøkler og andre ting. Ironisk nok har jeg null riper, kjøpte meg skjerbeskyttelse, men den dro jeg av i fylla og fikk ikke på igjen..

7822336[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...