burger`n Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Hei Jeg har to HDDer som jeg ønsker å kjøre i RAID 0. Problemet er at jeg ikke får diskettstasjonen til å virke. Den viser i Min datamaskin, men jeg får opp meldingen "vil du formatere stasjonA nå?" når jeg setter i en hvilken som helst diskett. Og så kommer det "ingen diskett i stasjonA" om jeg velger JA. Så jeg har iallfall ingen mulighet til å bruke den i Windows. I BIOS har jeg prøvd alle instillingene, men jeg antar at 1.44 MB er den riktige instillingen for diskettene, og er den som virker "litt" i RAID oppsettet. Under oppsett av RAID i kommer jeg meg bare et stykke på vei før alt bare stopper. Er det noe jeg har glemt å gjøre? Har prøvd med to forskjellige diskettstasjoner i tillegg til en ekstern som virker i windows, men kan ikke brukes i RAID oppsettet. Lenke til kommentar
Privat Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Er floppy kabelen montert riktig vei? Lyser diskettstasjonen hele tiden, hvis så er tilfelle, står floppykabelen feil vei. Lenke til kommentar
burger`n Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Jøss, trodde de kablene var idiotsikre hvor det kun er en vei jeg kan stappe den i. Tydeligvis ikke. Takk for hjelpen, nå virker det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå