JayMan1987 Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 (endret) Fikk ny bærbar pc i posten i dag. Men det kom ikke med installert OS. Husker jeg knota med dette forrige gang til min bord pc, men da brukte jeg en diskett jeg fikk av en kamerat til å få installert windows. Hvordan installerer jeg windows xp på min bærbare pc? Takk for all hjelp på forhånd Endret 27. januar 2007 av JayMan1987 Lenke til kommentar
BioZ Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Fikk du ikke med noen cd? fikk du ikke med windows da du kjøpte maskinen?? Lenke til kommentar
JayMan1987 Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 Fikk du ikke med noen cd? fikk du ikke med windows da du kjøpte maskinen?? 7809227[/snapback] Fikk med noen ekstra programmer og drivere til komponenter og div men bestilte uten os fordi jeg har det fra før av. Lenke til kommentar
Changis Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 (endret) da installerer du bare den OS du har fra før bare sett windows cd'en i cd/dvd romen, start pc'en og start installasjon Endret 27. januar 2007 av Changis Lenke til kommentar
JayMan1987 Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 Ja det har jeg prøvd, men den vil ikke boote fra cdn. der står bare: "PXE-E61: Media test failure, check cable PXE-MOF: Exiting PXE ROM" Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Jeg tror du må inn i bios og stille inn at den skal boote fra cd (virker som den prøver å boote fra lan?). Evt. dersom pc har det bruke bootmenyen for å boote fra cd. Lenke til kommentar
JayMan1987 Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 Har vært i setupen og satt prioritet på å boote fra cd-rom Muligheter for å cden ikke går ann å boote fra? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Det kan godt tenkes ja (særlig om det er en piratkopi) Lenke til kommentar
JayMan1987 Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 Vel da er mitt neste spm om det går an å brenne ut en fil som booter fra cdrom´en for så å sette inn xpcd? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Jeg har aldri funnet noe slikt, men skal ikke påstå at det ikke finnes. Om du har diskettstasjon er det letteste å få tak i en boot diskett og starte installasjonen fra denne Lenke til kommentar
JayMan1987 Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 Nope ingen diskettstasjon. Takk for all hjelp så langt! Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Om jeg var deg ville jeg prøvd å få tak i en orginal cd og prøve å boote fra den Lenke til kommentar
bertie Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 virker ikke som dette har vært veldig godt planlagt :-) men Tips for å sjekke om den klarer å boote er å laste ned ubuntu linux f.eks. Den booter med en gang hvis ting er i orden. Er vel ikke helt akseptert å forklare hvordan du får en piratkopi til å boote her på forumet, men det finnes jo mange programmer for å integrere servicepacks og slikt for å kunne brenne en bootbar cd... bertie Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Husker jeg knota med dette forrige gang til min bord pc, men da brukte jeg en diskett jeg fikk av en kamerat til å få installert windows. 7809205[/snapback] Her har du beviset for at det er installasjonscd'en din som ikke er bootbar. Ikke noe behov for å test med linux distroer. Skaff deg en legal kopi av windows, eller oppsøk et tvilsomt forum (som sikkert gir deg virus i tillegg) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå