andjoha Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 har 2 "lydkort" på pc'en (1 soundblaster, 1 on-board). Er det mulig å lage en bat eller reg fil som ved etter å ha kjørt den bytter om default audio playback device fra den ene til den andre? slik at hvis; først sb live er valgt som default, og jeg kjører denne fila, blir automatisk on-board kortet ståendes som default, og hvis jeg kjører fila enda en gang, byttes default tilbake til soundblaster? eller eventuellt ha 2 forskjellige filer? der hvis jeg kjører den første, setter den soundblaster som default, uansett om det er det frafør eller ikke, og hvis jeg kjører den andre fila, vil on-board'en bli satt som default? (jeg vet at det går ann å gjøre dette manuellt under "sound and multimedia properties", men er ute etter en mer automatisk løsning(skal brukes sammen med tvtool)). ok det ble litt knudrete men håper noen forstod hva jeg var ute etter og kanskje til&med har en løsning på dette :=) Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Hva med å lage deg 2 hardware profiler? Da kan du enkelt skifte mellom lydkortene.. Lenke til kommentar
andjoha Skrevet 30. november 2002 Forfatter Del Skrevet 30. november 2002 vel.. det jeg er ute etter er en klikkbar fil.. et script.. hva som helst, som ganske enkelt ved et dobbeltklikk bytter om på hva som er default audio device, eller som det står i den første posten, 2 forskjellige filer som hver bytter til den ene av de to. Burde jo igrunn ikke være noe særlig hokkuspokkus å få til? Hvis man bruker flere hardware profiler så må man jo, såvidt jeg har skjønnt, logge ut av windows, og så logge på igjen med en annen profil for å bytte om? og da ble jo hele poenget borte..:| Lenke til kommentar
post Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Ja, det skulle gå greit. Drivere til "Gamle" soundblastere ble initiert gjennom auoexec.bat. Der ble porter satt og ressurser delt osv. Ved å rappe noe av oppsettet fra en slik fil skulle det gå greit å lage et par .bat filer som ga deg mulighet til å svippe mellom kortene. Jeg ville begynt med å laste ned noen gamle drivere og se i gjennom filene. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå