Kazex Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Tanken har slått meg en del ganger... Hvordan lager man sitt eget land? Har sett på saken der TPB ville kjøpe "Sealand. Leste da litt om Sealand og ble litt overrasket. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Tanken har slått meg en del ganger... Hvordan lager man sitt eget land? Har sett på saken der TPB ville kjøpe "Sealand. Leste da litt om Sealand og ble litt overrasket. 7809092[/snapback] kjøp deg et hus og sett opp en flagg stang med et eget flagg og kall eindommen hva du vil. Vips så har du et land. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 http://en.wikipedia.org/wiki/How_to_Start_Your_Own_Country Finnes sikkert noe interessant der. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 skjønner ikke at den siden skal hjelpe så mye, men... Bates' (grunnleggeren av sealand) løsning funket jo ganske bra da. Det ble jo erklert et eget land. Lenke til kommentar
Kazex Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Tipper dette blir mitt mål for livet. Starte mitt eget land. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Tipper dette blir mitt mål for livet. Starte mitt eget land. 7818928[/snapback] Velkommen i klubben! Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 For at du skal ha ditt eget land, så må vell andre land anerkjenne ditt land, som et eget land..... Lenke til kommentar
Bologna Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Hørt om Kongeriket Lovely? Dette landet er en leilighet i Bow i London. http://en.wikipedia.org/wiki/Lovely_%28micronation%29 Kanskje til inspirasjon... Lenke til kommentar
Admiral1 Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Kan man ikke bare holde et område millitært og si at dette er mitt land? Så får eiern av det landet gripe inn hvis han vil. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Kan man ikke bare holde et område millitært og si at dette er mitt land? Så får eiern av det landet gripe inn hvis han vil. 7919972[/snapback] I teorien. Men det hjelper ikke hvis ingen andre land vil anerkjenne "ditt land" som et land.. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Hørt om Kongeriket Lovely?Dette landet er en leilighet i Bow i London. http://en.wikipedia.org/wiki/Lovely_%28micronation%29 Kanskje til inspirasjon... 7857083[/snapback] Men dette går neppe under betegnelsen "eget land". Det har intet areal og er under britisk jurisdiksjon. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Sealand er ingen stat i noen juridisk forstand. For å si det med Fleischer, en tilfeldig samling banditter som har slått seg ned på et område, skaper ingen stat. De fire grunnkriteriene rent folkerettslig er normalt: 1) Et bestemt avgrenset territorium 2) En fast befolkning 3) Et styre/regjering med myndighet/opprettholder rettsorden 4) Uavhengighet i forhold til andre stater Mye kan for øvrig sies om hvert av disse punktene, men jeg orker ikke følge opp om noen tar seg tid til å kverulere og argumentere for at de kan skape sin egen stat. Lenke til kommentar
Janmayen Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Sealand er ingen stat i noen juridisk forstand. For å si det med Fleischer, en tilfeldig samling banditter som har slått seg ned på et område, skaper ingen stat. De fire grunnkriteriene rent folkerettslig er normalt: 1) Et bestemt avgrenset territorium 2) En fast befolkning 3) Et styre/regjering med myndighet/opprettholder rettsorden 4) Uavhengighet i forhold til andre stater Mye kan for øvrig sies om hvert av disse punktene, men jeg orker ikke følge opp om noen tar seg tid til å kverulere og argumentere for at de kan skape sin egen stat. 7921252[/snapback] Endelig et seriøst innlegg. Dette er forøvrig hjemlet i montevideokonvensjonen, som tross dårlig oppslutning også er folkerettslig sedvane. Se mer på: Vilkår for at en enhet skal anerkjennes som en stat. (http://jusped.no/wiki/Stat) Ergo er ikke en leilighet en stat, og en oljeplattform er heller ikke en stat. Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 fast befolkning? :S skal man drepe nyfødte då liksom? Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 fast befolkning? :Sskal man drepe nyfødte då liksom? 7987546[/snapback] Går vell mer på det at man har en befolkning man har telling på. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Tipper dette blir mitt mål for livet. Starte mitt eget land. 7818928[/snapback] Her og Og hvis det vokser bra osv, og blir stort og tar over flere land, vil jeg bli husket som ett stort viktig menneske i historien Lenke til kommentar
Janmayen Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Tipper dette blir mitt mål for livet. Starte mitt eget land. 7818928[/snapback] Her og Og hvis det vokser bra osv, og blir stort og tar over flere land, vil jeg bli husket som ett stort viktig menneske i historien 7988021[/snapback] ikke glem snill hersker Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Seff slem herkser. Det er bare de slemme som her lykkes gjennom historien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå