Gå til innhold

Vi avliver morsomheter!

TSP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skulle ønske jeg husker episoden i mythbuster der de sjekker om man blir tørrere av å springe i regnet, eller hvis man bare går. Lurte på dette spørsmålet når det regnet for et par dager siden.

7864913[/snapback]

Det vil jeg tro, siden man bruker mindre tid til å løpe fra A til B, enn å gå, men hvis man løper i uendeligheten så blir man vel våtere. :hmm:

Lenke til kommentar
Skulle ønske jeg husker episoden i mythbuster der de sjekker om man blir tørrere av å springe i regnet, eller hvis man bare går. Lurte på dette spørsmålet når det regnet for et par dager siden.

7864913[/snapback]

Det vil jeg tro, siden man bruker mindre tid til å løpe fra A til B, enn å gå, men hvis man løper i uendeligheten så blir man vel våtere. :hmm:

7864929[/snapback]

Hvis man løper fort får man regn fortere over seg enn om man går. Skulle gjerne likt å visst dette selv :)

Lenke til kommentar

Man blir nok våtere.

Når man går får man for det meste regn over skuldrene og litt på lårene.

Når man løper så løper man jo inn i masse regndråper og man har også kroppen mer lent framover satidig, som da vil si at man får mase vann både foran, på skuldrene og bak :)

Lenke til kommentar

Kommer også an på hvordan vinkel regnet kommer fra.

Regn rett ned er det lurest å bare gå siden du uansett vil du søkkvåt i håret og skuldrene. Hvis du da skal springe samtidig, så blir du våt over og foran deg.

Lurer litt på med en 60 graders vinkel for eksempel. Du blir våt på de samme områdene selv om du springer eller går i slikt regn. Hvis du springer så blir du våtere raskere, men du kommer raskere til et tørt område. Hvis du går så blir du ikke så våt, men det tar lengre tid å gå til dit.

Du blir visst våtere ved å springe i regnet enn å gå.

Rask random kilde, fant ikke filmen :|: Random forum

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
http://no.wikipedia.org/wiki/Coca-Cola

Coca-Cola ble oppfunnet i Columbus, Georgia av John S. Pemberton den 8. mai i 1886, opprinnelig som en såkalt cocawine, en alkoholholdig drikk som kombinerte kokain og vin. Pemberton var inspirert av den formidable suksessen til den europeiske Vin Mariani, datidens mest populære cocawine.

:ohmy:

7864975[/snapback]

Det er bare det teiteste mest idiotiske jeg noen gang har lest. Coca-Cola ble korrekt nok oppfunnet på 1800-tallet av en apoteker, men det var i et forsøk på å lage en drikk som kurerte hodepine. I stedet fant han opp glysesirup som han senere blandet med sukker, og tilsatte kulsyre.

WikiPedia er ikke en 100% pålitelig kilde, vær så snill og husk det!

Lenke til kommentar
http://no.wikipedia.org/wiki/Coca-Cola

Coca-Cola ble oppfunnet i Columbus, Georgia av John S. Pemberton den 8. mai i 1886, opprinnelig som en såkalt cocawine, en alkoholholdig drikk som kombinerte kokain og vin. Pemberton var inspirert av den formidable suksessen til den europeiske Vin Mariani, datidens mest populære cocawine.

:ohmy:

7864975[/snapback]

Det er bare det teiteste mest idiotiske jeg noen gang har lest. Coca-Cola ble korrekt nok oppfunnet på 1800-tallet av en apoteker, men det var i et forsøk på å lage en drikk som kurerte hodepine. I stedet fant han opp glysesirup som han senere blandet med sukker, og tilsatte kulsyre.

WikiPedia er ikke en 100% pålitelig kilde, vær så snill og husk det!

7866164[/snapback]

Men det sto i naturfagsboka! (Eller geografi :hmm: )

Lenke til kommentar
Er det sant at Mobilen kan ødelegge bankkortet, vis de ligger vedsiden av hverandre i lomma?

7839975[/snapback]

Mener Mythbusters gjorde en slik test, men husker ikke helt hva de kom fram til.

Hadde forøvrig en kompis som hadde busskortet sitt liggende ved siden av mobilen, en dag sluttet det og fungere. Når han fikk det tilbake fikk han beskjed om å ha det i andre lommen, så mulig du er inne på noe.

7840068[/snapback]

Skjedde med meg også!

Hadde busskortet i samme kortholder som bankkortet mitt, og nå har busskortet sluttet å fungere.

7840094[/snapback]

Ja, mythbusters hadde en slik test, men de brukte magneter, strøm og elektrisk-ål skinn :)

Og ingen av dem ødelagte kortet.

Endret av frinder
Lenke til kommentar

7864913[/snapback]

7864929[/snapback]

De fant ut at man blir mindre våt av å gå hele veien :yes:

Lenke til kommentar

Vi savner vel fortsatt en sikker kilde på at Coca Cola ikke inneholdt kokain også? Kan noen vennligst finne noe?

For øvrig er det vel en drøy påstand å si at Wiki er en direkte upålitelig kilde.. Jeg vil betrakte et åpent system som det, som mye mer pålitelig enn et leksikon der man har noen få forfattere som kan komme med hvilke påstander de vil, uten å bli rettet på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...