Gå til innhold

Oppgradering av skjermkort til DELL Dimension 8200

Wivesoll

Anbefalte innlegg

Ønsker hjelp til oppgradering av skjermkortet til følgende konfigurasjon:

Hardware:

Dell Dimension 8200

Pentium IV 1,7 GHz prosessor

Intel 850 Chipset 400 Mhz System Bus

768 MB RDRAM

250 MB EIDE HD

CD-RW brenner

DVD 16x

AGP4X Skjermkort NVIDIA DDR GeForce 3 - 64 MB

(Skjermkortdriver 93.71_forceware_winxp2k_english)

Turtlebeach Santa Cruz lydkort

Diva ISDN-kort (for fax)

Buffalo wireless USB

iEEE1394 Firewave + Video Wave kort

Har en Dell M19 skjerm

(dette for å vurdere hva nåværende psu må drifte...)

Leste på et tilsvarende internasjonalt forum en amerikaner hadde oppgradert en tilsvarende maskin med et ASUS 6600GT AGP kort. Dette kortet skal støtte både AGP4x/8x.

Stemmer dette og er dette kortet/tilsv. å få tak i?

Endret av Wivesoll
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ønsker hjelp til oppgradering av skjermkortet til følgende konfigurasjon:

Hardware:

Dell Dimension 8200

Pentium IV 1,7 GHz prosessor

Intel 850 Chipset 400 Mhz System Bus

Skjermkort NVIDIA DDR GeForce 3 - 64 MB

Skjermkortdriver 93.71_forceware_winxp2k_english

Leste på et tilsvarende internasjonalt forum en amerikaner hadde oppgradert en tilsvarende maskin med et ASUS 6600GT AGP kort. Skal støtte både AGP4x/8x.

Stemmer dette og er dette kortet/tilsv. å få tak i?

7809027[/snapback]

Antar at du har AGP slot i den maskin iom at du har et GF3 kort i den fra før.

Gode alternativer: 7600GT, denne KAN være litt overkill, men ikke mye.

7600GS det er vel denne jeg vil anbefale.

6600GT kan du bare slå fra deg. 7600GS er et mye bedre kort, og de koster mindre. Du kan se etter brukte 6600GT, men siden 7600GS er såpass rimelig, ville jeg gått for det.

Lenke til kommentar
De kortene er vel strengt tatt AGP8x. Men er ikke sikker på om det funker med 4x

7810123[/snapback]

De gjør det.. men er mer bekymra for psuèn hans.. :hmm:

7810133[/snapback]

Enig, men har en super silent psu fra KingKong på 400 w liggende. Skal sjekke om den kan erstatte den originale (har ikke åpnet og sjekket W på den som står i maskinen - ingen label utenpå). Har oppdatet info om konfigurasjonen.

Hvor ligger nedre grense for hva man bør ha?

Endret av Wivesoll
Lenke til kommentar
De kortene er vel strengt tatt AGP8x. Men er ikke sikker på om det funker med 4x

7810123[/snapback]

De gjør det.. men er mer bekymra for psuèn hans.. :hmm:

7810133[/snapback]

Enig, men har en super silent psu på 600 w liggende. Skal sjekke om den kan erstatte den originale (har ikke åpnet og sjekket W på den som står i maskinen - ingen label utenpå). Har oppdatet info om konfigurasjonen.

Hvor ligger nedre grense for hva man bør ha?

7810192[/snapback]

Det er helt avhengig av hvor mye annet du har i PC'en, hvor stor PSU du trenger. 7600GS er ikke veldig kraftkrevende, så det går nok fint med 300W. Det finnes strømkalkulatorer på nett som kan regne ut en anbefalt størrelse for deg. Har ikke link her og nå. Google litt, så finner du en. (x kort funker helt fint i 4X slot. Du får bare litt mindre båndbredde på grafikkortet. Det utgjør nesten ingenting.

Lenke til kommentar
Jeg har en 7600 gs.. den må ha minst 350 watt..

7810507[/snapback]

Kan du begrunne det?

Hint: 7600GS trekker rundt 30W. Det er et skjermkort som skal monteres, ikke en vifteovn......

EDIT: HER kan du regne ut anbefalt strømforsyning. Jeg kom ut med 204W med trådstarters oppsett. Slike maskiner kan muligens ha 230W forsyning. Men det er bare å skru den ut og sjekke. Alle PSU har merking, den er kanskje skjult mot bagveggen eller toppen av kabinettet.

Endret av peiper
Lenke til kommentar
Jeg har en 7600 gs.. den må ha minst 350 watt..

7810507[/snapback]

Kan du begrunne det?

Hint: 7600GS trekker rundt 30W. Det er et skjermkort som skal monteres, ikke en vifteovn......

EDIT: HER kan du regne ut anbefalt strømforsyning. Jeg kom ut med 204W med trådstarters oppsett. Slike maskiner kan muligens ha 230W forsyning. Men det er bare å skru den ut og sjekke. Alle PSU har merking, den er kanskje skjult mot bagveggen eller toppen av kabinettet.

7810546[/snapback]

Denne var smart!! Jeg la inn så det holder og kom ut med et behov på 331W.

Jeg er derfor spent på hva jeg har nå. Eneste forskjellen er hva nåværende GeForce3 trekker i forhold til det nye kortet. Kalkulatoren sier forskjellen er på 27W.

Endret av Wivesoll
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...