oizann Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Hmm,jeg har fått tilbud om en mistenkelig billig maskin.Selger er villig til å gi meg serienummer osv på produktet.Dette er en HP pc,kan jeg da kontakte HP for å spørre de om evt den maskin er meldt stjålet?Eller må jeg kontakte politiet? Lenke til kommentar
BobTheBeetle Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Jeg tror ikke at du finner ut noe med serienummer, du får bruke eget skjønn. Kjøper du en stjålet pc så er du med på å opprettholde markedet for stjålet utstyr. Hvis du vil ha god samvittighet, så be om legimitasjon og signer kontakt med selgeren der det står skriftlig at pc'en som selges er hans/ hennes. Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Du må vurdere om det heller ikke er en feil på maskinen. Husk eilertsens markedsregel: Finnes det ikke skriftlig, eksisterer det ikke. Lenke til kommentar
oizann Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 Så mao det går ikke an å finne ut av dette?Jeg har allerede en bærbar,så eneste grunn til at jeg skulle kjøpt denne måtte vært for videresalg.Men vil ikke risikere å selge noe som er stjålet Han sier han er i pengeknipe å må bare få solgt det som kan selges.Men HP kan vel kanskje gi noe info om hvor\hvem som har kjøpt pcen? Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Ring politiet og spør om råd. Sammenligne salgssted med tidligere tyverier i området. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Hmm,jeg har fått tilbud om en mistenkelig billig maskin.Selger er villig til å gi meg serienummer osv på produktet.Dette er en HP pc,kan jeg da kontakte HP for å spørre de om evt den maskin er meldt stjålet?Eller må jeg kontakte politiet? 7809001[/snapback] HP har ikke et register over stjålne PCer med mindre eieren selv tar kontakt for å melde den stjålet, og du som privatperson ville uansett ikke få vite noe om tidligere registrerte eiere. Disse opplsyningene gis ikke over telefon i det hele tatt, heller ikke om politiet ringer for å spørre. Lenke til kommentar
oizann Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 Hmm,jeg har fått tilbud om en mistenkelig billig maskin.Selger er villig til å gi meg serienummer osv på produktet.Dette er en HP pc,kan jeg da kontakte HP for å spørre de om evt den maskin er meldt stjålet?Eller må jeg kontakte politiet? 7809001[/snapback] HP har ikke et register over stjålne PCer med mindre eieren selv tar kontakt for å melde den stjålet, og du som privatperson ville uansett ikke få vite noe om tidligere registrerte eiere. Disse opplsyningene gis ikke over telefon i det hele tatt, heller ikke om politiet ringer for å spørre. 7809538[/snapback] Da har jeg akkurat blitt eier av enda en bærbar pc Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Hmm,jeg har fått tilbud om en mistenkelig billig maskin.Selger er villig til å gi meg serienummer osv på produktet.Dette er en HP pc,kan jeg da kontakte HP for å spørre de om evt den maskin er meldt stjålet?Eller må jeg kontakte politiet? 7809001[/snapback] HP har ikke et register over stjålne PCer med mindre eieren selv tar kontakt for å melde den stjålet, og du som privatperson ville uansett ikke få vite noe om tidligere registrerte eiere. Disse opplsyningene gis ikke over telefon i det hele tatt, heller ikke om politiet ringer for å spørre. 7809538[/snapback] Da har jeg akkurat blitt eier av enda en bærbar pc 7809898[/snapback] Stjålet?........... Lenke til kommentar
oizann Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Hmm,jeg har fått tilbud om en mistenkelig billig maskin.Selger er villig til å gi meg serienummer osv på produktet.Dette er en HP pc,kan jeg da kontakte HP for å spørre de om evt den maskin er meldt stjålet?Eller må jeg kontakte politiet? 7809001[/snapback] HP har ikke et register over stjålne PCer med mindre eieren selv tar kontakt for å melde den stjålet, og du som privatperson ville uansett ikke få vite noe om tidligere registrerte eiere. Disse opplsyningene gis ikke over telefon i det hele tatt, heller ikke om politiet ringer for å spørre. 7809538[/snapback] Da har jeg akkurat blitt eier av enda en bærbar pc 7809898[/snapback] Stjålet?........... 7811518[/snapback] Vet ikke,jeg tror ikke det egentlig.Men kan jo ikke være helt sikker Fikk jo med alt også,esken win xp home med lisens osv.Et bra kjøp Lenke til kommentar
kehax Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Hva slags HP er det og hva måtte du gi for den? CPU, skjermkort osv...? Endret 28. januar 2007 av kehax Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå