toreae Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Jeg har hjulpet en kamerat med å bytte toppakning på en Megane 1,6, tror det er -95. Toppakningen ble byttet av verksted ved 150.000 km og er ødelagt igjen nå ved 165.000 km. Etter min vurdering var skruene alt for løse. Men, på grunn av blant annet økonomi, kjøpte ikke han noen Haynesbok om bilen. Og dermed ingen prosedyre på boltene i toppen. Så vi startet med prosedyren for min Astra. Altså 25NM, 60grader, 60grader og 60grader. Jeg har ikke fulgt dette før så etter 25NM stilte jeg momentnøkkellen på 65NM, og vi stoppet litt inn i andre "60grader" på 65NM. Resultat: eksos i vann og vann i eksos. Hva er normalt sluttmoment ved en slik prosedyre? Ellers noen råd? Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Husket dere nye toppbolter? Tror det er strekkbolter på denne skjønner du. Her er prosedyren Autodata kom opp med. Lenke til kommentar
NoEvo Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 (endret) Her har du prosedyren for Megane. Husk nye bolter. Edit: Litt for sen. Endret 27. januar 2007 av NoEvo Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 hehe, flere som har autodata;) Lenke til kommentar
toreae Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 Takker for raske svar. Gjentar et spørsmål. Hva er normalt sluttmoment ved en slik prosedyre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå