henke- Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 (endret) Hei. Klarer eg og dra tube med ein hurrycane370 som har ein Johnson GT 9.9 /15 ? Skal kjøpe den etter konfen! Takker får svar:) Mvh henrik Endret 28. januar 2007 av henke- Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Det er vel en 370 du mener er det ikke? Men jeg tror det går fint, dog det hadde vært best å få trimmet motoren, så du har litt mer kraft å leke med Lenke til kommentar
Golito Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Det er vel en 370 du mener er det ikke? Men jeg tror det går fint, dog det hadde vært best å få trimmet motoren, så du har litt mer kraft å leke med 7808420[/snapback] Trimme en 9.9/15?! Jeg håper du mener fjerne plomberinga som gir deg de 15hk'ene.. Hvis ikke du skal bruke den til race så er det det dummeste og dyreste du kan gjøre.. Vil ha mer fart så kjøper du en 25/32hk Tohatsu, kan fint gjøre 40knop da samt at båten blir mindre påvirka av tube/ski osv.. http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...&tot=569&page=3 Men tilbake til topic, Ja det skal gå.. Ikke fort men du skal da komme opp ihvertfall Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Mente jo seff ta plomba da...... veldig lett på den motoren og..... Lenke til kommentar
T homas Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Jeg byttet forgasseren i min Evinrude 9,9hk. Brukte den på en 12 fots With,greide og komme opp i plan med den med lillebror bak i tube. Mitt problem ble festene jeg brukte bak da jeg var redd for at de skulle bli revet ut. Lenke til kommentar
Golito Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Jeg byttet forgasseren i min Evinrude 9,9hk.Brukte den på en 12 fots With,greide og komme opp i plan med den med lillebror bak i tube. Mitt problem ble festene jeg brukte bak da jeg var redd for at de skulle bli revet ut. 7809637[/snapback] Når det gjelder festet er det vel også en ting til og nevn i tillegg til styrken: Hvis festet er for høyt plassert er det store sjangser for at båten ikke vil plane med så liten motor.. Hvis festet er montert langt til høyre eller venstre kan det også ha en liten virkning.. En del båter(min gh har det) har en liten kror like ved motorfestet, den er solid og godt plassert. Har lagt ved en link, rødt er det festet jeg snakket om, lysegrønt er der du IKKE burde ha det http://img100.imageshack.us/my.php?image=slettesgh1.jpg Lenke til kommentar
henke- Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 hei Ja det er 370 eg meiner, Eg får berre låv og ha 9.9 skrudd 15! Lenke til kommentar
Golito Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 heiJa det er 370 eg meiner, Eg får berre låv og ha 9.9 skrudd 15! 7815883[/snapback] Alikevel skal det nok gå Men kjøp deg større motor når du blir eldre og får litt kjøreskills Lenke til kommentar
henke- Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 hehe:) Ja, eg hiver inn eit bilde av båten eg! Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Jeg byttet forgasseren i min Evinrude 9,9hk.Brukte den på en 12 fots With,greide og komme opp i plan med den med lillebror bak i tube. Mitt problem ble festene jeg brukte bak da jeg var redd for at de skulle bli revet ut. 7809637[/snapback] Bytta forgasser? mod var det? men uansett det er sjeldent festene ryker da skal du ha eggeskallbåt Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Jeg byttet forgasseren i min Evinrude 9,9hk.Brukte den på en 12 fots With,greide og komme opp i plan med den med lillebror bak i tube. Mitt problem ble festene jeg brukte bak da jeg var redd for at de skulle bli revet ut. 7809637[/snapback] Når det gjelder festet er det vel også en ting til og nevn i tillegg til styrken: Hvis festet er for høyt plassert er det store sjangser for at båten ikke vil plane med så liten motor.. Hvis festet er montert langt til høyre eller venstre kan det også ha en liten virkning.. En del båter(min gh har det) har en liten kror like ved motorfestet, den er solid og godt plassert. Har lagt ved en link, rødt er det festet jeg snakket om, lysegrønt er der du IKKE burde ha det http://img100.imageshack.us/my.php?image=slettesgh1.jpg 7809916[/snapback] 370 er vel ganske lettplanende er den ikke det da? pleier å gå ganske greit selvom festene er helt ute på sidene også..... Lenke til kommentar
Golito Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Jeg byttet forgasseren i min Evinrude 9,9hk.Brukte den på en 12 fots With,greide og komme opp i plan med den med lillebror bak i tube. Mitt problem ble festene jeg brukte bak da jeg var redd for at de skulle bli revet ut. 7809637[/snapback] Når det gjelder festet er det vel også en ting til og nevn i tillegg til styrken: Hvis festet er for høyt plassert er det store sjangser for at båten ikke vil plane med så liten motor.. Hvis festet er montert langt til høyre eller venstre kan det også ha en liten virkning.. En del båter(min gh har det) har en liten kror like ved motorfestet, den er solid og godt plassert. Har lagt ved en link, rødt er det festet jeg snakket om, lysegrønt er der du IKKE burde ha det http://img100.imageshack.us/my.php?image=slettesgh1.jpg 7809916[/snapback] 370 er vel ganske lettplanende er den ikke det da? pleier å gå ganske greit selvom festene er helt ute på sidene også..... 7818781[/snapback] hmm er godt mulig det Den er lav og det er en fordel.. Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Du klarer det nok, men kommer ikke til å gå spessielt fort. Lenke til kommentar
hurricane470 Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Hurrycane 370 har jo et tyngdepunkt veldig langt bak, så jeg tviler på at du skal få den opp i plan med tube bak, når jeg ''sleit'' med å få den opp i plan med to i båten, uten tube bak vel og merke. Tim. Lenke til kommentar
hallaballabrusk Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Hvis du skal kjøpe etter konfen, kan du like gjerne vente til du er gammel nok til en 30hk. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Du kommer nok opp i plan med tube bakpå. Jeg har dratt vannski med min 10" med 15 hk. Det går såvidt med folk på 60-70 kg bakpå (og jeg må sitte i bauen på båten). Uansett kommer det ikke til å gå fort nok til at det blir gøy. Lav fart, små bølger, lite kraft til å dra deg i svingen, osv. Men får du f.eks 25-30 hk på en litt større båt blir det straks mye gøyere. Endret 17. februar 2007 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Med min 11 foter med 15hk gikk det helt fint, gikk ganske fort med meg (70kg) fetteren min i baugen (50 kg tipper jeg) og en venn av meg i tuba (60kg tipper jeg) Lenke til kommentar
henke- Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 Hurrycane 370 har jo et tyngdepunkt veldig langt bak, så jeg tviler på at du skal få den opp i plan med tube bak, når jeg ''sleit'' med å få den opp i plan med to i båten, uten tube bak vel og merke. Tim. 7845676[/snapback] nei? Eg er berre 14 no, Egentlig ikkje låv og kjøra den, Gidda kje og venta to år til, Har bursdag ganske seint, 10 desember! Så eg ska ha båt til i sommar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå