Gå til innhold

klarer eg tube med Hurrycane 9.9 /15?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er vel en 370 du mener er det ikke? Men jeg tror det går fint, dog det hadde vært best å få trimmet motoren, så du har litt mer kraft å leke med :thumbup:

7808420[/snapback]

Trimme en 9.9/15?! Jeg håper du mener fjerne plomberinga som gir deg de 15hk'ene..

 

Hvis ikke du skal bruke den til race så er det det dummeste og dyreste du kan gjøre..

 

Vil ha mer fart så kjøper du en 25/32hk Tohatsu, kan fint gjøre 40knop da samt at båten blir mindre påvirka av tube/ski osv..

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...&tot=569&page=3

 

Men tilbake til topic, Ja det skal gå.. Ikke fort men du skal da komme opp ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Jeg byttet forgasseren i min Evinrude 9,9hk.

Brukte den på en 12 fots With,greide og komme opp i plan med den med lillebror bak i tube. Mitt problem ble festene jeg brukte bak da jeg var redd for at de skulle bli revet ut.

7809637[/snapback]

Når det gjelder festet er det vel også en ting til og nevn i tillegg til styrken:

 

Hvis festet er for høyt plassert er det store sjangser for at båten ikke vil plane med så liten motor.. Hvis festet er montert langt til høyre eller venstre kan det også ha en liten virkning..

 

En del båter(min gh har det) har en liten kror like ved motorfestet, den er solid og godt plassert. Har lagt ved en link, rødt er det festet jeg snakket om, lysegrønt er der du IKKE burde ha det :D

 

http://img100.imageshack.us/my.php?image=slettesgh1.jpg

Lenke til kommentar
Jeg byttet forgasseren i min Evinrude 9,9hk.

Brukte den på en 12 fots With,greide og komme opp i plan med den med lillebror bak i tube. Mitt problem ble festene jeg brukte bak da jeg var redd for at de skulle bli revet ut.

7809637[/snapback]

Bytta forgasser? mod var det? men uansett det er sjeldent festene ryker da skal du ha eggeskallbåt :)

Lenke til kommentar
Jeg byttet forgasseren i min Evinrude 9,9hk.

Brukte den på en 12 fots With,greide og komme opp i plan med den med lillebror bak i tube. Mitt problem ble festene jeg brukte bak da jeg var redd for at de skulle bli revet ut.

7809637[/snapback]

Når det gjelder festet er det vel også en ting til og nevn i tillegg til styrken:

 

Hvis festet er for høyt plassert er det store sjangser for at båten ikke vil plane med så liten motor.. Hvis festet er montert langt til høyre eller venstre kan det også ha en liten virkning..

 

En del båter(min gh har det) har en liten kror like ved motorfestet, den er solid og godt plassert. Har lagt ved en link, rødt er det festet jeg snakket om, lysegrønt er der du IKKE burde ha det :D

 

http://img100.imageshack.us/my.php?image=slettesgh1.jpg

7809916[/snapback]

370 er vel ganske lettplanende er den ikke det da?

pleier å gå ganske greit selvom festene er helt ute på sidene også.....

Lenke til kommentar
Jeg byttet forgasseren i min Evinrude 9,9hk.

Brukte den på en 12 fots With,greide og komme opp i plan med den med lillebror bak i tube. Mitt problem ble festene jeg brukte bak da jeg var redd for at de skulle bli revet ut.

7809637[/snapback]

Når det gjelder festet er det vel også en ting til og nevn i tillegg til styrken:

 

Hvis festet er for høyt plassert er det store sjangser for at båten ikke vil plane med så liten motor.. Hvis festet er montert langt til høyre eller venstre kan det også ha en liten virkning..

 

En del båter(min gh har det) har en liten kror like ved motorfestet, den er solid og godt plassert. Har lagt ved en link, rødt er det festet jeg snakket om, lysegrønt er der du IKKE burde ha det :D

 

http://img100.imageshack.us/my.php?image=slettesgh1.jpg

7809916[/snapback]

370 er vel ganske lettplanende er den ikke det da?

pleier å gå ganske greit selvom festene er helt ute på sidene også.....

7818781[/snapback]

hmm er godt mulig det :) Den er lav og det er en fordel..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Du kommer nok opp i plan med tube bakpå. Jeg har dratt vannski med min 10" med 15 hk. Det går såvidt med folk på 60-70 kg bakpå (og jeg må sitte i bauen på båten).

Uansett kommer det ikke til å gå fort nok til at det blir gøy. Lav fart, små bølger, lite kraft til å dra deg i svingen, osv.

Men får du f.eks 25-30 hk på en litt større båt blir det straks mye gøyere. :)

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar
Hurrycane 370 har jo et tyngdepunkt veldig langt bak, så jeg tviler på at du skal få den opp i plan med tube bak, når jeg ''sleit'' med å få den opp i plan med to i båten, uten tube bak vel og merke.

 

Tim.

7845676[/snapback]

 

 

nei?

Eg er berre 14 no, Egentlig ikkje låv og kjøra den, Gidda kje og venta to år til, Har bursdag ganske seint, 10 desember! Så eg ska ha båt til i sommar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...